Trine - nowy projekt twórców Shadowgrounds
Nie jest to wielki zaskoczeniem, gdyż już wcześniej wiedzieliśmy, że ta ekipa pracuje nad trzema projektami. Zgodnie z zapowiedziami autorzy skupili się na stworzeniu zupełnie nowej marki. Trine jest więc osadzoną w świecie fantasy mieszanką akcji i elementów logicznych.Jak można przypuszczać, autorzy chcą stworzyć połączenie, które spodobałoby się nieco szerszej grupie docelowej graczy niż w przypadku poprzednich dość brutalnych produkcji studia. Tym razem, przenosimy się więc do fantastycznego i niezwykle kolorowego świata, pełnego, jak mówią sami twórcy, zamków oraz przedziwnych machin. Wcielimy się w trzech herosów, którzy muszą uratować królestwo, wykorzystując tajemnicze urządzenie zwane Trine.
Całość zostanie oparta na w pełni interaktywnym silniku fizycznym. Za jego pomocą będziemy mogli tworzyć i wykorzystywać rozmaite przedmioty, zarówno do rozwiązywania puzzli i łamigłówek oraz do pokonywania groźnych przeciwników. Każdy z dostępnych bohaterów będzie oczywiście dysponował właściwymi sobie umiejętnościami.
Pierwszą z trzech zapowiadanych postaci będzie czarodziej, potrafiący przywoływać za pomocą magii obiekty pomagające w rozwiązywaniu łamigłówek i pokonywaniu przeszkód. Złodziej, druga z osobistości jakie zobaczymy, wykorzysta swą zwinność i zabójczą precyzję do zaskakiwania wrogów. Ostatni bohater, czyli wojownik, dysponować ma przede wszystkim brutalną siłą, siejąc zniszczenie wszędzie gdzie się pojawi.
Grę możemy już ujrzeć w akcji, za sprawą udostępnionego na oficjalnej stronie filmiku. Trine przypomina więc bardzo dość klasyczną platformówkę, w której poruszamy się tylko w lewo i w prawo, pokonując rozmaite przeszkody oraz przeciwników. W wersji Frozenbyte całość wygląda ślicznie, a sama mechanika jest urozmaicona, chociaż czerpie garściami z innych tytułów. Możemy np. podejrzeć umiejętności maga. Rysując odpowiednie kształty tworzy on klocki, pochylnie i inne obiekty, za pomocą których przedostaje się nad przepaściami, czy murami. To przypomina nieco inną darmową zresztą produkcję, Phun, pozwalającą właśnie na eksperymentowanie z fizyką i rysowanie własnych przedmiotów (naturalnie motyw z rysowaniem na ekranie wykorzystany był też w wielu innych produkcjach).
Poprzednie dzieła tego dewelopera, czyli Shadowgrounds oraz Shadowgrounds Survivor, nie były może wielkimi ponadczasowymi hitami, jednak spotkały się z pozytywnym przyjęciem recenzentów i graczy. Zapewne dlatego, że w zalewie skomplikowanych gatunkowych hybryd i szumnych zapowiedzi oferowały dość klasyczny model zabawy, będący kontynuacją idei przedstawionych w takich dziełach jak Alien Breed.
Także wobec wcześniejszych dokonań studia Frozenbyte można mieć nadzieję, że najnowsze dzieło okaże się co najmniej udane. Oczywiście gatunkowo jest już zupełnie inne, a i sama mechanika wydaje się bardziej rozbudowana. To jednak powinno twórcom wyjść tylko na dobre.
Zgodnie z wypowiedziami na forum producenta, Trine jest pierwszym ogłoszonym projektem z trzech, nad którymi studio obecnie pracuje. Widać więc, że skandynawska ekipa wyraźnie się rozkręca.
Trine możemy spodziewać się w drugim kwartale 2009 roku na komputery osobiste oraz konsolę PlayStation 3 (Playstation Network).
Źródło:
Szymon "Hed" Liebert - GRY-OnLine 2008-12-07 18:59:25