Streamowanie gier przeżywa kryzys? Najwięcej traci Facebook

W ostatnich miesiącach streaming stracił na popularności. Ludzie mniej czasu spędzają na śledzeniu transmisji z gier.

Z raportu Streamlabs i Stream Hatchet wynikło, że w okresie od kwietnia do czerwca ludzie spędzili mniej czasu na oglądaniu transmisji z gier na platformach Youtube Gaming. Twitch i Facebook Gaming, z czego ostatnia zaliczyła największy spadek popularności.

Wnioski z analizy są następujące:
* Użytkownicy w okresie od kwietnia do czerwca 2022 r. spędzili 220 milionów godzin na oglądaniu streamowanych treści. To o 19,4% mniej niż w analogicznym okresie (kwiecień – czerwiec) w ubiegłym roku.
* Liczba godzin spędzona na oglądaniu streamów w II kwartale br. spadła o 8,4% względem I kwartału 2022 r.
* Liczba godzin spędzona na streamowaniu spadła o 12% w II kwartale br. względem I kwartału 2022 r.
* Twitch jest aktualnie najchętniej wybierany do oglądania, gdyż wypełnił 76,7% czasu oglądających. Również 92,7% streamów odbyło się na Twitchu.
* Mimo popularności na Twitchu, spadła liczba unikalnych aktywnych kanałów o 12% w II kwartale 2022 r względem I kwartału br.
* Najwięcej stracił u widzów Facebook Gaming. W drugim kwartale 2022 r. na platformie zmalała liczba godzin poświęconych na oglądanie treści o 28% względem pierwszego kwartału br. i aż o 51% w porównaniu z analogicznym okresem (kwiecień – czerwiec) w roku 2021.
* Facebook Gaming stracił również u streamerów. Streamowali oni o 37% mniej godzin w drugim kwartale 2022 r. względem pierwszego kwartału br. Liczba godzin streamów spadła aż o 62% w porównaniu z analogicznym okresem (kwiecień-czerwiec) 2021 r.
* Twitch i Youtube Gaming zyskały w br. na popularności w maju, a spadek nastąpił w czerwcu. Facebook Gaming cechuje się z kolei stabilnym trendem spadkowym z comiesięcznymi stratami w liczbie oglądanych godzin.
* Najwięcej czasu użytkownicy platform streamingowych spędzili w kategorii Just Chatting – 828 milionów godzin. Po niej jest GTA V wraz z liczbą 465 milionów godzin i League of Legends z wynikiem 464 milionów godzin.
* Najpopularniejsze były gry od Riot Games – twórców League of Legends. Łączna liczba godzin spędzona na oglądaniu tych treści wniosła 895 milionów godzin. 490 milionów godzin gracze oglądali gry Rockstara.

W temacie streamingu trudno nie wspomnieć o TikToku. Streamlabs i Stream Hatchet, co zaskakuje, całkowicie zignorowało tę platformę. Produkt przedsiębiorstwa chińskiego ByteDance obecnie prowadzi ekspansję na kilku płaszczyznach. W ostatnim czasie informowano, że TikTok prawdopodobnie będzie konkurować ze Spotify, gdyż jest on często wykorzystywany do odkrywania muzyki, a ostatnie posunięcia ByteDance jak zarejestrowanie znaku towarowego TikTok Music na to wskazują. Natomiast w kwestii gier na TikToku popularne są gry wideo. TikTok może pochwalić się sporą liczbą wyświetleń materiałów z gier:
* blisko 4 mln z God of War,
* 2,72 mln z Read Dead Redemption 2,
* 1,54 mln z The Last of Us.

W maju br. pojawiły się pogłoski o wprowadzeniu dodatkowej funkcjonalności w postaci umożliwienia grania w gry w aplikacji TikTok, która miała objąć w okresie testów sam Wietnam.

Źródło:
Damian Miśta - GRY-OnLine


Klemens
2022-08-11 09:05:58