Rosja chce alternatywy dla Unreal Engine i Unity; ma finansować własny silnik gier

Rosja ma kolejny pomysł na uniezależnienie się od zachodniego rynku technologicznego.

Jak donosi gazeta „Kommiersant”, Ministerstwo Rozwoju Cyfrowego oraz posłowie Dumy Państwowej mają prowadzić rozmowy z rosyjskimi deweloperami na temat wsparcia przez państwo prac nad rodzimym silnikiem do tworzenia gier.

Projekt miałby być finansowany przez Rosyjską Fundację Rozwoju Technologii Informacyjnych (RFRIT). Źródła „Kommiersanta” twierdzą, że w dialog zaangażowanych jest wiele kluczowych studiów z Rosji, w tym wiceprezes VK. Firma nie odpowiedziała na prośbę o komentarz.

O konieczności powstania rosyjskiego silnika mówił jeszcze w czerwcu Anton Goriełkin, deputowany Dumy Państwowej i wiceprzewodniczący Komitetu Polityki Informacyjnej.. Na swoim profilu w serwisie Telegram pisał o propozycji wysłanej do Ministerstwa Cyfryzacji, dotyczącej opracowania narzędzi dla krajowych twórców na podobieństwo technologii Unreal Engine oraz Unity.

Goriełkin zwracał uwagę, że właściciel pierwszego z tych silników – Epic Games – to amerykańska spółka, która jeszcze w marcu dołączyła do sankcji nałożonych na Rosję, wstrzymując sprzedaż swoich gier w tym kraju. Poseł wyraził obawy, czy aby firma nie pójdzie o krok dalej i nie zablokuje dostępu do Unreal Engine rosyjskim deweloperom.

Dlatego też, jak pisał Goriełkin, stworzenie otwartego, dostępnego za darmo silnika dla rodzimych twórców gier powinno być priorytetową kwestią dla Ministerstwa Cyfryzacji.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2022-07-13 20:30:25