Reklamy w grach coraz bardziej zyskowne
Według analizy, ogólna wartość wymienionych rynków powinna wynieść 73,5 miliarda dolarów w 2013 roku.Autorzy reportażu sądzą, że przemysł growy w Stanach Zjednoczonych, wliczając konsole, przenośne konsolki, pecety, gry na komórki, przychody z abonamentów, oraz reklamy w grach, powinien przynieść w tym roku zyski w wysokości 17,2 miliardów dolarów.
Firma sądzi, że aż do 2013 roku, firmy w Stanach zajmujące się elektroniczną rozrywką powinny zwiększać swoje zyski o 5,8 procenta rokrocznie. Firmy poza USA mają mieć podobny przyrost, skupiając się średnio w 7,4 procenta.
Wspomniane zwyżki przychodów mają być napędzane kolejną generacją konsol, choć PricewaterhouseCoopers przewiduje, że ta nie pojawi się aż do 2012 roku.
Dane w reportażu sugerują, że reklamy w grach to szczególnie silny segment rynku. W samych Stanach Zjednoczonych, firmy zajmujące się tą formą reklamowania powinny uzyskać aż 13 procent wzrostu, dając w sumie 1,4 miliarda dolarów wartości tego segmentu w 2013 roku. Dla porównania, w 2004 roku, reklamy w grach na terenie USA generowały tylko 30 milionów dolarów.
Źródło:
Michał "Xtense" Stopa - Imperium Gier 2009-06-18 19:36:29