Przyszłe gry studia Paradox ułatwią tworzenie modów
Wieści te pochodzą z wywiadu serwisu Venture Beat z Johnem Wordsworthem, który w studiu Paradox stoi na czele zespołu odpowiedzialnego za rozwój silnika Clausewitz. Wersja tej technologii przygotowana z myślą o przyszłorocznym Imperator: Rome ma zaoferować wiele ulepszeń opracowanych z myślą o moderach. Otrzymają oni wreszcie rozbudowane narzędzia, które pozwolą w łatwy sposób zmieniać interfejs, modyfikować tereny na mapach, jak również tworzyć totalne konwersje.Celem autorów jest umożliwienie tworzenia modów nawet ludziom, którzy nie mają pojęcia o kodowaniu. Opracowywanie fanowskich projektów ma być nie tylko łatwiejsze, ale również znacznie szybsze. Jednocześnie zachowana zostanie możliwość ręcznego modyfikowania plików konfiguracyjnych i skryptów, tak jak we wcześniejszych grach na silniku Clausewitz.
Ułatwienia dla moderów nie są jedynymi ulepszeniami, jakie zaoferuje technologia napędzająca Imperator: Rome. Autorzy gruntownie przerobili także system renderowania grafiki, dzięki czemu wreszcie wykorzysta ona możliwości DirectX 11 i posiadać będzie wyraźnie wyższy poziom detali. Możemy spodziewać się również poprawionej optymalizacji, zwłaszcza w scenariuszach, gdzie jednocześnie działa duża liczba modułów sztucznej inteligencji.
Przypomnijmy, że Imperator: Rome zmierza wyłącznie na pecety, a premiera zaplanowana została na przyszły rok. Różnice w strukturze gry sprawiają, że wszystkie wspomniane ulepszenia dostępne będą tylko dla tego tytułu oraz późniejszych projektów, gdyż zaimplementowanie ich do starszych produkcji byłoby zbyt skomplikowanym zadaniem.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine 2018-10-15 13:11:39