Ponad po³owa transakcji z bitcoinami na Steam by³o podejrzanych

Gabe Newell wyt³umaczy³ dlaczego Valve zrezygnowa³o z p³atno¶ci bitcoinem.

W wywiadzie Newell ujawni³, ¿e gdy Valve akceptowa³o p³atno¶ci bitcoinem na Steamie ponad 50% transakcji dokonywanych t± metod± by³o powi±zanych z jakimi¶ oszustwami lub innymi nielegalnymi dzia³aniami (np. praniem brudnych pieniêdzy).

Valve szykowa³o siê maksymalnie kilkuprocentowy udzia³ takich transakcji, ale sytuacja, w której stanowi³y one ponad po³owê wszystkich by³a nie do zaakceptowania i firma nie chcia³a robiæ interesów z tego rodzaju klientami.

Problemem by³a równie¿ niestabilno¶æ wyceny bitcoina. Dlatego w grudniu 2017 roku usuniêto opcjê p³atno¶ci kryptowalutami ze Steam.

W przypadku NFT by³o podobnie. Gabe Newell nie uwa¿a, ¿e sama technologia jest z³a, ale wiêkszo¶æ gier z niej korzystaj±cych zaprojektowano do nieuczciwego wykorzystywania graczy i Valve nie chce tolerowaæ takich zachowañ w stosunku do swoich u¿ytkowników.

W rezultacie, w pa¼dzierniku ubieg³ego roku Valve podjê³o decyzjê o usuniêciu ze Steama wszystkich produkcji wykorzystuj±ce blockchainy, które umo¿liwiaj± wymianê kryptowalut lub NFT.

Gabe Newell podkre¶la, ¿e wykorzystanie blockchainów w grach nie musi byæ czym¶ z³ym. Sama idea posiadania tokenów potwierdzaj±cych w³asno¶æ wirtualnych przedmiotów oraz pomys³ ich przenoszenia miêdzy ró¿nymi grami s± ciekawymi propozycjami. Szef Valve nie widzi obecnie jednak korzystnych dla graczy przyk³adów implementacji takich technologii i dlatego nie ma zgody na ich obecno¶æ na Steamie.

¬ród³o:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2022-02-27 12:25:53