Phil Spencer apeluje o zaprzestanie „dzielenia graczy i twórców”
Niedawno odbyła się doroczna gala New York Game Awards, na której przyznano szereg branżowych nagród. Jednym z laureatów został szef marki Xbox – Phil Spencer. Odbierając statuetkę dla „Legendy Branży”, Amerykanin wygłosił przemówienie, w którym wezwał firmy produkujące gry do jedności. Jego zdaniem najważniejszą kwestią w branży jest to, by dostarczała ona radość graczom, a nie dzieliła ich.Dzisiaj – jako twórcy, jako liderzy, jako budowniczowie świata – naszym najważniejszym zadaniem jest inspirowanie i rozsiewanie radości. Każda z setek gier, które gracze mają na wyciągnięcie ręki dziś i jutro, jest wizytówką radości. Halo, God of War, Vampire Survivors, Świnka Peppa – duże gry, małe gry, gry mobilne, indie – każda z nich została zaprojektowana, by dostarczyć radości w naszym życiu, aby zachęcić ludzi do mówienia o radości i dzielenia się nią. My, wszyscy tu dziś obecni, wszystkie nasze zespoły na całym świecie, jesteśmy za to odpowiedzialni, za rozgłaszanie tej radości – powiedział.
Zdaniem Spencera gry zapewniają wiele pozytywnych doświadczeń, którymi należy się dzielić – niezależnie czy chodzi o graczy, czy twórców. Szef Xboksa stwierdził, że tylko odpowiednie działania pozwolą wnieść do naszej, jakże trudnej rzeczywistości, wiele radości.
Nasi twórcy, którzy odważnie dzielą się swoim spojrzeniem na świat, szczególnie w czasach wszechobecnej krytyki i cancel culture. Nasi gracze, którzy spędzają czas przy naszych grach, aby zrelaksować się i poprawić swoje życie. Również liderzy biznesu – jesteśmy wezwani do odwagi, aby chronić i pielęgnować tę zbiorową radość. Jesteśmy wezwani do pielęgnowania tych doświadczeń, tworzenia ich i rozwijania. Odwróćmy się od dzielenia graczy i twórców, zwróćmy się ku sobie, ponieważ wspólnie rozwijamy i wzmacniamy radość. Na to pozwalają gry – dodał Spencer.
Nie ma wątpliwości, że wypowiedź Spencera jasno odnosi się do sporu pomiędzy Microsoftem a Sony oraz obaw organów regulacyjnych i niektórych producentów co do przejęcia Activision Blizzard przez giganta z Redmond. Czy, nie ukrywajmy, piękne słowa Spencera wywrą zamierzony wpływ na twórców i urzędników? Odpowiedź na to pytanie poznamy w kolejnych miesiącach.
Źródło:
"grim_reaper" - GRY-OnLine 2023-01-19 13:16:29