Oceny recenzentów już nie decydują o sprzedaży gier, mówi szef Saber

CEO studia Saber Interactive, Matthew Karch, stwierdził, że oceny wystawiane przez recenzentów nie determinują już sprzedaży gier.

Karch odpowiedział ponoć, że jest mile zaskoczony wynikami osiąganymi przez Evil Dead, które już przekroczyły pułap, jaki studio obrało za swój cel. Ponadto dodał, iż:

[…] czasy, w których wysokie oceny na Metacriticu gwarantowały dobrą sprzedaż gry, już dawno minęły. Bardziej liczy się jakość danej produkcji, a nie jej odbiór wśród recenzentów. Mógłbym wymienić tytuły, które dostały „ósemki” i „dziewiątki”, a mimo to ich wydawcy woleliby, aby się nigdy nie ukazały.

Co liczy się zatem bardziej niż oceny na Metacriticu? Według Matthew Karcha – ważniejsze są odbiór danego tytułu w mediach społecznościowych oraz opinia wpływowych osób (tzw. influencerów), które zajmują się elektroniczną rozrywką.

CEO studia Saber Interactive podkreślił również, że niełatwo jest wydać grę w momencie, gdy na rynku dominuje tak duża produkcja jak Elden Ring. Niemniej Karch jednocześnie zauważył, iż – jak uważa: na szczęście – jest obecnie tak dużo sposobów monetyzacji gier, że nie trzeba polegać jedynie na wysokiej początkowej sprzedaży. Dlatego też jego zdaniem wiele tytułów otrzymuje wieloletnie wsparcie.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine


Klemens
2022-05-21 08:09:24