Tuż przed Świętami wspominano o tym, że trzecia część turowej gry taktycznej Jagged Alliance zostanie oparta na silniku Silent Storm. Po zawirowaniach związanych z zerwaniem współpracy przez Strategy First z developerem GFI Russia (wcześniej MiST Land) prace mogły ruszyć pełną parą po nawiązaniu porozumienia z firmami F3 Games oraz Akella. Oto garść informacji, jakie udało się zdobyć na temat nadchodzącej produkcji.
Tuż przed Świętami wspominano o tym, że trzecia część turowej gry taktycznej
Jagged Alliance zostanie oparta na silniku
Silent Storm. Po zawirowaniach związanych z zerwaniem współpracy przez
Strategy First z developerem
GFI Russia (wcześniej
MiST Land) prace mogły ruszyć pełną parą po nawiązaniu porozumienia z firmami
F3 Games oraz
Akella. Oto garść informacji, jakie udało się zdobyć na temat nadchodzącej produkcji.
Wszystkie podane poniżej wiadomości pochodzą z rosyjskiego czasopisma
Game World Navigator. Oryginał jest pisany cyrylicą, ale fanowska strona
The Bear’s Pit zamieściła anglojęzyczne wypunktowanie najważniejszych informacji. Oto one:
Gra zostanie wydana w Rosji przez firmę Akella, a stworzona przez F3 – nowe studio, w którego skład wchodzą weterani z innych firm developerskich (między innymi z Nival).
Gra powstanie na zmodyfikowanym silniku Silent Storm, z poprawioną oprawą graficzną, ulepszoną fizyką, efektami specjalnymi oraz modelem zniszczeń.
W grze nie będzie mikro-zarządzania ani ekonomii. Zamiast tego autorzy obiecują większe skoncentrowanie rozgrywki na walce.
Gracz będzie mógł kontrolować tylko jeden oddział złożony z maksymalnie sześciu (może ośmiu) najemników.
Uproszczeniu ulegnie zarządzanie ekwipunkiem.
Awatar gracza będzie generowany bez uprzedniego wykonywania testu osobowości.
Mechanika walki, system rozwoju umiejętności, zatrudnianie najemników, leczenie i naprawianie broni będzie odbywać się tak samo, jak miało to miejsce w Jagged Alliance 2. Jeżeli wprowadzone zostaną jakieś zmiany, to będą one niewielkie.
Wyjątkiem jest podział na tury. Tym razem, zamiast przeprowadzania akcji na przemian pomiędzy drużynami, kolejność wykonywania ruchu zależeć będzie od inicjatywy danej postaci.
W grze oddane zostaną zmienne warunki pogodowe oraz cykl dnia i nocy.
Po mapie świata drużyna będzie mogła przemieszczać się piechotą albo przy wykorzystaniu pojazdów. Na mapie taktycznej oddział zmuszony będzie poruszać się na nogach, a pojazdy będzie można wykorzystać jako magazyny na zbędne w danej chwili przedmioty. Niektóre będą potrafiły też strzelać. W tej części rozgrywki nie będzie możliwości ich przemieszczania.
Główne lokacje i misje będą odgórnie zaprojektowane. Poza tym czekają na nas również losowo generowane wydarzenia.
W grze będzie 40 najemników (12 nowych) i 40 postaci niezależnych (NPC).
Fabuła pokrótce będzie przedstawiała się następująco: Prezydent pewnej bananowej republiki zmaga się z powstaniem. Sąsiednie państwo, korzystając z sytuacji, dokonuje ataku w celu powiększenia swojego terytorium. Na dokładkę w targanym powstaniem i najechanym przez sąsiada kraju pewna międzynarodowa korporacja przeprowadza niebezpieczne i straszliwe w skutkach eksperymenty.
Gracz będzie miał możliwość przyłączenia się do jednej z czterech stron konfliktu. W rozgrywce będzie również brać udział piąta, niegrywalna frakcja, związana z wątkiem fantastycznym (będzie można go wyłączyć w opcjach).
Dochód będzie wpływał bezpośrednio od pracodawcy. Będzie również możliwość prowadzenia handlu z napotkanymi kupcami.
Broń zostanie opracowana od początku. Sporo znanego z poprzedniej części uzbrojenia nie pojawi się w kontynuacji. Dołączone zostaną natomiast nowe modele broni, zarówno te dobrze znane, jak i eksperymentalne (np. wykorzystujące antymaterię). Wprowadzone zostanie sporo odmiennych typów amunicji i pancerza. Najemnicy będą mogli skorzystać również ze stacjonarnych ciężkich karabinów maszynowych.
Cięższy pancerz będzie negatywnie wpływać na szybkość poruszania.
Nie została jeszcze podana informacja dotycząca daty wydania gry.
Źródło:
GRY-OnLine