Nowa technologia Microsoftu zapewni niebywałą ilość detali w grach

Firma Microsoft ujawniła nową funkcję przeznaczoną dla bibliotek DirectX 11.2, systemu Windows 8.1 oraz Xboksa One.

Mowa o „tiled resources”, czyli technologii pozwalającej na wyświetlanie dużej ilości detali bez nadmiernego obciążania sprzętu.

Funkcja „tiled resources” polega na automatycznym zwiększeniu detali podczas przybliżania kamery do jakiegoś obiektu. Elementy otoczenia widziane z daleka nie muszą być zbyt szczegółowe, bo gracz raczej tego nie dojrzy. Tymczasem rozwiązanie polegające na stopniowym zwiększaniu detali pozwala zaoszczędzić spore pokłady mocy obliczeniowej komputera lub konsoli nowej generacji.

Antoine Leblond z firmy Microsoft zaprezentował technologię „tiled resources” na konferencji w San Francisco. Najpierw pokazał wirtualny odpowiednik planety Mars, a następnie szybowiec. Naoczni świadkowie twierdzą, że w obu przypadkach dało się zauważyć potężny wzrost detali po przybliżeniu obrazu. Pozostaje mieć nadzieję, że działa to na tyle płynnie, by nie rzucało się w oczy. Zastosowanie podobnych sztuczek graficznych widzieliśmy w ostatnich latach w różnych grach, ale były one jeszcze na tyle mało zaawansowane, że takie zmiany szczegółowości były widoczne gołym okiem.

Źródło:
"Sarge" - GRY-OnLine


Klemens
2013-06-27 19:46:42