Narodowy silnik gier okazał się za drogi dla rządu Rosji

Rosyjski rząd uznał stworzenie „narodowego” silnika do gier przedsięwzięciem bardzo nieopłacalnym.

W lipcu informowaliśmy Was, że rosyjskie Ministerstwo Rozwoju Cyfrowego debatowało wraz z posłami Dumy Państwowej na temat wykorzystania narodowych funduszy do stworzenia technologii do opracowywania gier. Miał on być swoistym odpowiednikiem silników takich jak Unity czy Unreal Engine i pozwolić deweloperom z Rosji uniezależnić się od zachodniej technologii w dobie sankcji związanych z wojną na Ukrainie.

Opinie ekspertów szacujących, że tego typu przedsięwzięcie pochłonie „miliardy rubli”, okazały się jednak przysłowiowym kubłem zimnej wojny dla ambicji Rosjan – nie tyle technologicznych, co politycznych. Jak donosi portal Vedemosti, po przeanalizowaniu wszystkich „za” i „przeciw” rosyjskie władze wycofały się z projektu. Zrozumiały, że potencjalne przychody, jakie wygeneruje nowa technologia, nie byłyby choćby zbliżone do poniesionych kosztów – byłyby znacznie, znacznie mniejsze.

Minister Rozwoju Cyfryzacji, Łączności i Komunikacji Masowej w Rosji, Maksut Szadajew, określił miesiące spędzone nad analizowaniem omawianego projektu mianem „bolesnej historii”. Dodał również, że „bezcelowe” byłyby rozmowy na temat jakichkolwiek dotacji dla rosyjskich deweloperów. Jeśli więc któryś z nich zaczął tworzyć biznesplan w celu pozyskania grantów od państwa, niezwłocznie powinien wycofać się z powziętej inicjatywy…

…lub wstrzymać się z kreśleniem planów. Albowiem projekt rosyjskiego silnika do gier zyskał jakoby wsparcie finansowe ze strony prywatnego inwestora – na razie anonimowego. „Miliardy rubli” to bardzo dużo – nawet dla najbogatszych oligarchów z Moskwy czy Petersburga. O ile więc jedna osoba może nie być w stanie pokryć pełnych kosztów tak olbrzymiego projektu, niewykluczone, iż zapewni mu na tyle długie życie, że zainteresują się nim inni rozrzutni biznesmeni.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine


Klemens
2022-10-06 19:37:07