Gracze przypadkowo niszczą domy podczas rozgrywki w VR

Z danych od firm ubezpieczeniowych wynika, że coraz więcej graczy korzystających z gogli wirtualnej rzeczywistości powoduje spustoszenie w domu, niszcząc meble lub inne wyposażenie.

Dla przykładu użyje materiałów z Reddita – m.in. cios podbródkowy kontra wentylator na suficie lub zbity klosz lampy.

Urządzenia te mogą być świetnym źródłem zabawy, ale zachęcamy ludzi, aby uważali na swoje otoczenie oraz przyjrzeli się ubezpieczeniu domowemu, aby upewnić się, że odpowiada ono ich potrzebom - Kelly Whittington, Aviva UK.

Niektóre z dziwniejszych powodów roszczeń dotyczyły gracza rzucającego swoim kontrolerem w telewizor po tym, jak przestraszył się zombie w grze, czy dziecka, które rozbiło dwie rzadkie figurki umieszczone na kominku, wykonując zamach ręką.

Według dziennika The Guardian dzięki rosnącej popularności VR zwiększyła się liczba roszczeń ubezpieczeniowych. Kelly Whittington, dyrektor ds. roszczeń majątkowych w firmie Aviva, mówi o wzroście wynoszącym aż 31% w 2021 roku. Natomiast od 2016 r. łączny wzrost wyniósł już 61%.

Z danych firmy wynika też, że przeciętne roszczenie związane z VR wynosiło w 2021 roku 650 funtów i najczęściej dotyczyło uszkodzonych telewizorów.

Sprzęt do wirtualnej rzeczywistości był na pewno często wybieranym prezentem na Święta, co na pewno przyczyniło się do napływu graczy, którzy mają pierwszą styczność z VR. Mogło to też wpłynąć na większą liczbę roszczeń ubezpieczeniowych. Aviva przewiduje również, że w 2022 r. będzie ich przybywać.

Źródło:
Dawid Wanat - GRY-OnLine


Klemens
2022-02-14 17:38:03