Game Pass, PS Plus i inne abonamenty siłą napędową rynku gier wg DFC

Firma analityczna DFC Intelligence opublikowała najnowszą prognozę odnośnie kondycji branży growej.

Z jej szacunków wynika, że przychody z gier na konsole i komputery PC w bieżącym roku mają wynieść 72 miliardy dolarów, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu z rekordowym zeszłym rokiem.

Wbrew pozorom to nie duże premiery są głównym czynnikiem mającym stać za tym wzrostem, a zwiększający się popyt na subskrypcje Microsoftu, Sony, Nintendo i innych wydawców.

Oczekuje się, że jedna trzecia przychodów z oprogramowania/usług w sektorze gier konsolowych przypadnie Microsoftowi, Sony i Nintendo za sprawą ich subskrypcji growych: Game Pass, Switch Online i PlayStation Plus, które to niedawno przeszło swoisty lifting.

Firmy pokroju Electronic Arts w roku fiskalnym 2022 osiągnęły 71% swoich cyfrowych przychodów z płatności z gier-usług.

Choć większość graczy konsolowych wciąż jest bardziej przychylnych sprzętowi Sony, Microsoft ma duże szanse zawojować rynek w roku fiskalnym 2022/2023, w którym to japoński gigant spodziewa się dostarczyć „tylko” 18 milionów PlayStation 5.

Źródło:
"Maycuzai" - GRY-OnLine


Klemens
2022-06-29 14:40:45