Electronic Arts kwitnie – dystrybucja cyfrowa motorem napędowym firmy
Dla firmy Electronic Arts to niewątpliwie był dobry rok. Ze sprawozdania rocznego (dotyczy roku fiskalnego zakończonego 31 marca 2015 roku) wynika, że w ciągu omawianych 12 miesięcy EA zarobiło 875 milionów dolarów (według standardów GAAP), dużo więcej niż przed rokiem, kiedy liczba ta wynosiła zaledwie 8 mln dolarów. Sukces ten po części przypisywany jest redukcji kosztów operacyjnych. Ogółem odnotowano 4,5 miliarda dolarów przychodu – o 1/4 więcej niż przed rokiem, kiedy liczba ta wynosiła 3,58 mld dolarów. Przewidywany przychód w roku rozliczeniowym 2016 wynosi 4,25 mln dolarów.Co ciekawe, ostatnimi czasy najwięcej przychodów EA czerpie z dystrybucji elektronicznej, co widać dobrze na przykładzie minionego kwartału (ale nie tylko, patrz: sprawozdanie za trzeci kwartał). W okresie styczeń-marzec 2015 roku na konto firmy wpłynęło 614 mln dolarów ze sprzedaży gier cyfrowych (w tym mobilnych) oraz dodatków – o 25% więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim (491 mln). Ponad 40% tej kwoty wygenerowały DLC, a około 20% produkcje mobilne. Z kolei tradycyjne pudełka zapewniły 571 mln dolarów przychodu, czyli mniej niż przed rokiem (632 mln).
Z innych sukcesów kanadyjskiego koncernu warto nadmienić, że w omawianym okresie EA było wiodącym wydawcą, jeśli chodzi o konsole PlayStation 4 i Xbox One. Głównym motorem napędowym sprzedaży na tych platformach sprzętowych okazały się takie produkcje AAA, jak Battlefield Hardline, Dragon Age: Inkwizycja, FIFA 15, NHL 15, Madden NHL, Battlefield 4 i FIFA 14.
Źródło:
"luckie" - GRY-OnLine 2015-05-06 17:44:36