Wiedźmin: Przygodowa Gra Karciana

Wiedźmin: Przygodowa Gra Karciana
Sztab VVeteranów
Tytuł: Wiedźmin: Przygodowa Gra Karciana
Producent: Magdalena Madej-Reputakowska, Maciej Reputakowski, Michał Stachyra, Maciej Zasowski
Dystrybutor: REBEL.pl
Gatunek: karcianka
Premiera Pl:2008-00-00
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 82 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Głosuj na tę grę!

Koniec szkoły wiedźminów, znamy przyczyny zerwania umowy przez CD Projekt RED

Po „wyszkoleniu” ponad 2 tys. łowców potworów larpowe przedsięwzięcie Witcher School zostaje oficjalnie zakończone na skutek utraty wsparcia ze strony CD Projektu.
W lutym tego roku przez media przewinęła się wieść o tym, że CD Projekt RED zrywa umowę licencyjną dla agencji 5 Żywiołów, która odpowiada za zrzeszanie grupy zapalonych wielbicieli prozy Andrzeja Sapkowskiego w cyklicznym wydarzeniu o nazwie Witcher School.

Powodem odcięcia się dewelopera od agencji były informacje na temat tego, że Anna Wawrzyniak, jedna ze współpracowniczek 5 Żywiołów, jest zaangażowana w ultrakonserwatywną polską organizację katolicką Ordo luris, opowiadającą się za zakazem aborcji oraz odrzuceniem wszelkich praw osób LGBTQ+.

Zaraz po tym, jak prawda wyszła na jaw, pracownicy owej agencji artystyczno-eventowej w obszernej informacji zamieszczonej na oficjalnej facebookowej stronie odnieśli się do zaistniałej sytuacji. Potwierdzili, iż małżonka jednego ze współzałożycieli 5 Żywiołów jest faktycznie zaangażowana w organizację Ordo Iuris, co poskutkowało cofnięciem licencji dla wiedźmińskiej szkoły przez studio CD Projekt RED, które jawnie wspiera mniejszości seksualne.

Jedynym związkiem Ani z projektem Witcher School od dwóch lat jest to, że jest ona żoną jednego z szefów 5 Żywiołów, Dastina Wawrzyniaka. Ten ostatni fakt jest powszechnie znany zarówno naszym pracownikom, jak i sporej części uczestników naszych eventów – a w żadnym wypadku nie był nigdy przed nikim ukrywany – głosi wspomniany wpis na facebookowym profilu 5 Żywiołów.

W naszym zespole od zawsze pracowali ludzie przedstawiający całe spektrum poglądów politycznych, społecznych i obyczajowych, w tym osoby, których poglądy na wiele kwestii były skrajnie różne – jedynym kryterium ich zatrudnienia była dla nas ich fachowość. Niestety takie stanowisko nie zostało zaaprobowane przez naszego strategicznego partnera CD Projekt RED, który w trybie natychmiastowym odebrał nam licencję do Witcher School z trzymiesięcznym wypowiedzeniem umowy – czytamy dalej w wiadomości.

Omawiana wiedźmińska szkoła była projekte
m utworzonym w 2015 roku przez grupę fascynatów cyklu powieści o łowcach potworów. Zrzeszała ona ludzi z całego świata poprzez organizację ponad 30 larpów (ang. live action role-playing), czyli gier wywodzących się z sesji RPG, w których odpowiednio ucharakteryzowani uczestnicy odgrywają role w fantastycznym świecie wykreowanym dla nich przy użyciu teatralnych środków wyrazu. Przez siedem lat agencja 5 Żywiołów, która była opiekunem całego przedsięwzięcia, „wyszkoliła” przeszło 2 tys. wiedźminów z 52 krajów świata.

Również Witcher School poinformowało na swoim facebookowym profilu o zakończeniu wieloletniej działalności. Pasjonaci wiedźmińskich historii podziękowali wszystkim uczestnikom za ich zaangażowanie i wyrazili nadzieję, że zerwanie licencji przez CD Projekt RED nie oznacza końca tworzenia artystycznych wydarzeń.

To co najważniejsze tworzymy nowy świat. Nasze własne uniwersum, które będzie przemyślane w takie sposób, żeby larpy w nim organizowane były jak najlepsze i żeby umożliwiało nieograniczone możliwości w przyszłości. Nie będzie to co prawda Wiedźmin, ale mieliście już możliwość zasmakować jakości naszych przedsięwzięć i wiedzcie, że to co dla Was przygotujemy będzie tak samo dobre a mamy nadzieję, że jeszcze lepsze – informują w notce założyciele Witcher School (zachowano oryginalną pisownię).

Dodali również, że przygotowują krótki film opowiadający historię Witcher School.

Pracujemy obecnie nad filmem – swego rodzaju memoriałem poświęconym Szkole Wiedźminów. Mamy wiele godzin materiału wideo z którego chcemy zmontować trwający 20-30 minut dokument. Chcemy w nim opowiedzieć czym był projekt, co znaczył dla naszej załogi i jak był postrzegany przez kadrę czy uczestników – brzmi wiadomość (zachowano oryginalną pisownię).

Źródło:
"grim_reaper" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - 1 ŚREDNIA OCENA - 100%
Gra karciana. Gdy ją posiadamy nic
Szymiii - 100%
więcej recenzji dodaj recenzję