StarCraft 2
Sztab VVeteranów
Tytuł: StarCraft 2
Producent: Blizzard Entertainment
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2010-07-27
Premiera Świat:
Tytuł: StarCraft 2
Producent: Blizzard Entertainment
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2010-07-27
Premiera Świat:
Sztuczna inteligencja Google pokonała dwóch zawodowych graczy strategii StarCraft 2
Podczas streamu przedstawiono zapis zmagań SI przeciwko dwóm zawodowym graczom - Dario „TLO” Wünschowi i Grzegorzowi „MaNa” Kominczowi. Obaj stoczyli po pięć potyczek, w których kierowali Protossami, ale wszystkie przegrali.
AlphaStar poniosło jednak klęskę w jednym meczu rozegranym na żywo w trakcie samej transmisji internetowej. Do rywalizacji ponownie przystąpił wspomniany Polak - zdołał zwyciężyć, dzięki błędom popełnionym przez system w połowie starcia.
Co ciekawe, powodzenie sztucznej inteligencji nie zależało od czasu reakcji, który u ludzi jest zazwyczaj bardzo wysoki. Działała wolniej od człowieka, ale podejmowała skuteczniejsze decyzje na wirtualnym
polu bitwy.
Aby przyspieszyć naukę AlphaStar, inżynierowie Google utworzyli specjalną ligę, gdzie system rywalizował z innymi SI. W efekcie w stosunkowo krótkim czasie posiadł wiedzę, której przyswojenie normalnie zajęłoby około 200 lat.
Warto podkreślić, że StarCraft 2 stanowi dla sztucznej inteligencji znacznie większe wyzwanie niż na przykład szachy. Komputer musi bowiem podejmować decyzje związane z kilkoma różnymi elementami toczonego pojedynku.
Źródło:
Piotr Bicki - Eurogamer.pl
Autor: Klemens
AlphaStar poniosło jednak klęskę w jednym meczu rozegranym na żywo w trakcie samej transmisji internetowej. Do rywalizacji ponownie przystąpił wspomniany Polak - zdołał zwyciężyć, dzięki błędom popełnionym przez system w połowie starcia.
Co ciekawe, powodzenie sztucznej inteligencji nie zależało od czasu reakcji, który u ludzi jest zazwyczaj bardzo wysoki. Działała wolniej od człowieka, ale podejmowała skuteczniejsze decyzje na wirtualnym
Aby przyspieszyć naukę AlphaStar, inżynierowie Google utworzyli specjalną ligę, gdzie system rywalizował z innymi SI. W efekcie w stosunkowo krótkim czasie posiadł wiedzę, której przyswojenie normalnie zajęłoby około 200 lat.
Warto podkreślić, że StarCraft 2 stanowi dla sztucznej inteligencji znacznie większe wyzwanie niż na przykład szachy. Komputer musi bowiem podejmować decyzje związane z kilkoma różnymi elementami toczonego pojedynku.
Źródło:
Piotr Bicki - Eurogamer.pl
Autor: Klemens
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
20.05.2012 |
WunderWaffel »
Mało wiesz o balansie w takim razie i warto by był
więcej komentarzy
dodaj komentarz