Star Citizen

Star Citizen
Sztab VVeteranów
Tytuł: Star Citizen
Producent: Cloud Imperium Games
Dystrybutor:
Gatunek: symulator
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Ocena
czytelników 1 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Star Citizen 3.14 - gracze nie mogli odbierać statków, za które zapłacili

W weekend w Star Citizen pojawił się patch 3.14, który zaimplementował m.in. nową planetę i miasto, ale jednocześnie spowodował nieoczekiwane błędy.
Jednym z nich była niemożność skorzystania z opcji przyzwania ubezpieczonych statków.

Obawą każdego śmiałka zwiedzającego galaktykę jest to, że kiedyś straci okręt. Dlatego też w grze Star Citizen funkcjonuje system ubezpieczenia, pozwalającego na odzyskanie utraconego pojazdu. Niestety nowy patch nieco namieszał i gracze zaczęli napotykać problemy z przywoływaniem swoich statków. Na szczęście z pomocą przyszli sami fani, którym udało się znaleźć obejście tego błędu.

Wychodzi na to, że wystarczy wejść do mobiGlas (podręczny komputer) i szybko przełączać się pomiędzy statkiem, do którego nie mamy dostępu i innym, do którego mamy. Jeśli to zrobimy wystarczająco sprawnie, powinniśmy zglitchować menu wyboru. Należy wtedy dokonać zmiany w komponentach okrętu i ją zapisać. Niektóre porady forumowiczów Reddita sugerują, że element, który zmieniamy, powinien być taki sam jak ten, który dodało się w statku zabugowanym.

Oczywiście sprawę tak poważnego błędu postanowił zbadać deweloper – Cloud Imperium Games. Przedstawiciel firmy o nicku Nova-CIG na forum gry wczoraj poinformował, że poczyniono kroki w celu naprawienia wadliwego systemu.

Aby przywrócić poprawne działanie ubiegania się o zwrot statku, należy zresetować swoją postać. Oczywiście wiąże się to z pewnymi niedogodnościami, takimi jak utrata postępu w zadaniach.

Niestety z komentarzy (pod filmikami o błędzie na platformie YouTube oraz na wspomnianym już forum) możemy się dowiedzieć, że pojawiły się również problemy z resetem postaci, który czasami nie działa prawidłowo. S
posobem na to jest... cierpliwość – podobno wszystko wraca do normy po odczekaniu około godziny (czasami nieco dłużej).

Niektórzy gracze zachodzą w głowę, jak taki błąd mógł przedostać się do gry, skoro nie wykryto go w trakcie testów na PTU (Public Test Universe – środowisko pozwalające na testowanie zmian przez graczy przed dodaniem ich do produkcji). Jeden z przedstawicieli firmy wskazał, że za glitche odpowiada wiele czynników, które nie zawsze mogą zajść w hermetycznym środowisku serwerów testowych. Błędy mogą być wynikiem zwiększonej ilości przepływu danych, niektóre da się zaobserwować jedynie w odpowiednim czasie, a inne mają związek z nazwą postaci. Oczywiście problem może stanowić jakaś mieszanka różnych wypadkowych.

Z tego zamieszania wynikły i pozytywne akcenty. Społeczność gry Star Citizen stanęła na wysokości zadania i szybko opracowała sposób na obejście błędu. Natomiast na portalu Reddit użytkownik o nicku LordScree opisuje, że w obliczu utraty statku pomógł mu inny gracz. Nieznajomy podwiózł forumowicza oraz pożyczył mu pieniądze na drugi okręt. W taki właśnie sposób zawiązują się przyjaźnie.

Ciekawostką jest, że błąd związany z brakiem możliwości przywołania swoich statków dzięki ubezpieczeniu nie jest niczym nowym. Na forum Reddit można znaleźć wątek opisujący tego buga (choć pewnie wywołanego przez inne czynniki), który liczy już sobie 2 lata.

Źródło:
"Czaruś" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję