Alexander
Tytuł: Alexander
Producent: GSC Game World
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-01-28
Premiera Świat:
Autor: 52
Alexander | ||
Alexander
Kim jest Alekasander Wielki tłumaczyć raczej nie muszę. Każdy zapewne słyszał o nim, a to na lekcjach historii starożytności, a to od rodziców czy z racji zbliżającej się premiery filmu poświęconemu temu genialnemu strategowi. Niedługo będzie nam dane także pokierować działaniami tytułowego bohatera w nowym dziele GSC, zatytułowanym jak film - Aleksander. Będzie to bowiem bodajże pierwsza gra w której ktokolwiek poświęcił uwagę ogromnym podbojom kogoś na miarę "Napoleona antyku"( były już The Great Battles of Alexander - przyp. red.:))).
Na rynku gier startegicznych mozemy ostatnimi czasy zaobserwować sporą dawkę nowych produkcji, często od zupełnie dotąd nieznanych firm. Może to i dobrze, bo jest z czego wybierać, a w każdym razie pewnym jest, że coraz częściej ktoś podejmie się realizacji pomysłów, na które nikt dotąd nie wpadł, zamiast odgrzewania tego samego tematu po raz enty. Coraz częściej widzimy nowe RTS'y poświęcone średniowieczu i II Wojnie Światowej i ich "epickim bitwom", ale ludzie - ile można?! Na szczęście naprzeciw wychodzi nam firma GSC, mająca na koncie wielce popularnych Kozaków i świetne American Conquest, a teraz właśnie Aleksandra. Niektórzy mogą zrobić kwaśną minę, sądząc że gra będzie jechała na popularności filmu, a sama w sobie będzie przeciętną czy wręcz tandetną produkcją. Jednak chyba wygląda na to, że GSC po raz kolejny przygotuje dla nas naprawdę porządną grę, a film tylko dostarczy nam dodatkowych wrażeń :). Dlaczego tak sądzę? Ponieważ utwierdziłem sie w przekonaniu, że GSC to zawodowcy, grając w mistrzowskie AC, a w samym "Aleksandrze" jest kilka rzeczy, które zapewne przyciągną przed monitory fanów antycznych bitew (jak ja) na dłuuugie godziny. Jak na GSC przystało, podjęli się oni nieporuszanego właściwie dotąd tematu, czyli naturalnie czasów podbojów Aleksandra Wielkiego. Historia tego okresu jest już gratką samą w sobie dla fanów strategii i militariów. Oto przed nami 13 lat, przepełnionej bitwami i taktyką, historii, którą nie tylko powtarzamy, ale tworzymi też sami na nowo. Możemy pokierować zarówno działaniami Aleksandra i zbudować Imperium Mecadońskie ponad wszystkie inne na Ziemi, jak i pokierować wielkimi armiami perskiego króla Dariusza, indyjskiego generała Porosa czy egipskiego faraona Nectenebo. Wszystkiego tego dokonujemy grając jak w zwyczajną strategię a la Age of Empires. Jednak czy takąż znowu zwykłą? Nie, "Aleksander" jest następną, po Rome'ie czy Battle for Middle-Earth, grą o nowym standardzie połączenia grafiki 2D i 3D oraz odejścia od systemu paruset jednostek. Odwrócenie się od starych rozwiązań da nam dogodniejszą możliwość w poruszniu się po naszych miastach i manufakturach oraz lepszą kontrolę nad armią, a tu jest co kontrolować :>.
Backside Alexander | ||
Autor: 52 | ||