Night Call
Sztab VVeteranów
Tytuł: Night Call
Producent: BlackMuffin Studio
Dystrybutor: Raw Fury Games
Gatunek:
Premiera Pl:2019-07-17
Premiera Świat:
Autor: tenshi_chan
Tytuł: Night Call
Producent: BlackMuffin Studio
Dystrybutor: Raw Fury Games
Gatunek:
Premiera Pl:2019-07-17
Premiera Świat:
Autor: tenshi_chan
Night Call
Jest to klimatyczna gra detektywistyczna, w której wcielamy się w taksówkarza jeżdżącego na nocnych zmianach. Naszym zadaniem jest porozmawiać z jak największą ilością ludzi, zdobyć kluczowe informacje i doprowadzić własne śledztwo do końca. Spraw, nad którymi możemy pracować, jest kilka do wyboru, a wskazówki które zdobywamy pojawiają się w naszym mieszkaniu na specjalnej tablicy, na której możemy je porządkować, choć to nie my decydujemy z czym się połączą - albo zdobędziemy tą wiedzę i wskazówki same wskoczą na odpowiednie miejsce, albo będą rozrzucone luzem - nie ma tu miejsca na nasze dywagacje, czy wnioski i było to moim największym rozczarowaniem. Cały ten klimat, budowanie napięcia, ilość wyborów okazała się w zasadzie po nic. Śledztwo idzie swoją drogą, a my po prostu sobie przeklikujemy kolejne dialogi.
Całość jest więc utrzymana w konwencji visual novel. Mimo, że mamy jakieś micro elementy planowania kogo zabieramy, na jaki dystans, ile możemy zarobić, czy kiedy wpaść zatankować - to jednak większość czasu s
pędzamy rozmawiając z naszymi klientami. Konwersację możemy ustawić na autopilota, jednak moim zdaniem jest on niedostosowany do ilości tekstu, pozostaje nam więc klikać raz za razem, co bywa trochę nużące.
Istnieje sporo wyborów jeśli chodzi o samo prowadzenie konwersacji. Każdy człowiek inaczej reaguje na nasze zaczepki. Jedni docenią szczerość, inni potakiwanie głową, jeszcze inni sami zaczną mówić, o ile będziemy milczeć - i tu jest zachowany realizm na najwyższym poziomie - mimo że możemy być również świadkiem zjawisk paranormalnych, które można zwalić na karb zmęczenia.
Czarno-białe animacje i udźwiękowienie świetnie komponują się z nocną porą, tworząc ciężką, tajemniczą atmosferę. Postacie są świetnie zarysowane charakterologicznie, każda inaczej reaguje, co innego docenia i często możemy być zaskoczeni nocnymi przygodami. Ba! Zaczęłam nawet dumać o dodatkowych zleceniach w uberze!
Jedynym mankamentem tej gry, choć niestety kluczowym, jest gameplay - a raczej jego brak. Stworzenie takiego scenariusza tylko po to byśmy mogli przewijać dialogi wydaje się marnotrawstwem. Niektóre informacje nas kosztują, ale poza tym nie mamy żadnych kosztów utrzymania, więc tak naprawdę to wszystko jedno kogo weźmiemy po drodze. Poza zdjęciami na mapie nie mamy żadnego opisu, więc odpada jakakolwiek strategia szybszego zdobycia wskazówek - trzeba liczyć na łut szczęścia. Szkoda też, że nie mamy żadnego realnego wpływu na prowadzenie śledztwa. Poza zerkaniem na tablicę, na której wskazówki łączą się same odpowiednimi nitkami, w zasadzie gra nie wymaga od nas skomplikowanego myślenia, co trochę odziera ją z celowości i nawet dialogi z ciekawą postacią, nie dotyczące sprawy, wydają się być po prostu nużące.
Gra ta z pewnością zasługuje na uwagę, bo nie jest kopią kopii innych gier, natomiast zabrakło tutaj trochę chęci? czasu? budżetu? by zrobić z niej hit.
Bardzo dziękujemy serwisowi GOG.com za udostępnienie kodu recenzenckiego w celu umożliwienia powstania niniejszego tekstu - https://www.gog.com/game/night_call
Autor: tenshi_chan
Całość jest więc utrzymana w konwencji visual novel. Mimo, że mamy jakieś micro elementy planowania kogo zabieramy, na jaki dystans, ile możemy zarobić, czy kiedy wpaść zatankować - to jednak większość czasu s
Istnieje sporo wyborów jeśli chodzi o samo prowadzenie konwersacji. Każdy człowiek inaczej reaguje na nasze zaczepki. Jedni docenią szczerość, inni potakiwanie głową, jeszcze inni sami zaczną mówić, o ile będziemy milczeć - i tu jest zachowany realizm na najwyższym poziomie - mimo że możemy być również świadkiem zjawisk paranormalnych, które można zwalić na karb zmęczenia.
Czarno-białe animacje i udźwiękowienie świetnie komponują się z nocną porą, tworząc ciężką, tajemniczą atmosferę. Postacie są świetnie zarysowane charakterologicznie, każda inaczej reaguje, co innego docenia i często możemy być zaskoczeni nocnymi przygodami. Ba! Zaczęłam nawet dumać o dodatkowych zleceniach w uberze!
Jedynym mankamentem tej gry, choć niestety kluczowym, jest gameplay - a raczej jego brak. Stworzenie takiego scenariusza tylko po to byśmy mogli przewijać dialogi wydaje się marnotrawstwem. Niektóre informacje nas kosztują, ale poza tym nie mamy żadnych kosztów utrzymania, więc tak naprawdę to wszystko jedno kogo weźmiemy po drodze. Poza zdjęciami na mapie nie mamy żadnego opisu, więc odpada jakakolwiek strategia szybszego zdobycia wskazówek - trzeba liczyć na łut szczęścia. Szkoda też, że nie mamy żadnego realnego wpływu na prowadzenie śledztwa. Poza zerkaniem na tablicę, na której wskazówki łączą się same odpowiednimi nitkami, w zasadzie gra nie wymaga od nas skomplikowanego myślenia, co trochę odziera ją z celowości i nawet dialogi z ciekawą postacią, nie dotyczące sprawy, wydają się być po prostu nużące.
Gra ta z pewnością zasługuje na uwagę, bo nie jest kopią kopii innych gier, natomiast zabrakło tutaj trochę chęci? czasu? budżetu? by zrobić z niej hit.
Bardzo dziękujemy serwisowi GOG.com za udostępnienie kodu recenzenckiego w celu umożliwienia powstania niniejszego tekstu - https://www.gog.com/game/night_call
Autor: tenshi_chan