Chariots of War

Chariots of War
Sztab VVeteranów
Tytuł: Chariots of War
Producent: Slitherine
Dystrybutor: Play
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2004-10-18
Premiera Świat:
Autor: 5913
Ocena
czytelników 83 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 55% procent
Głosuj na tę grę!
Chariots Of War
Rzadko zdarza się, przynajmniej w pierwszych 250 latach( komputerowych) rozgrywki, żeby inne państwa miały swoich przedstawicieli w twojej stolicy. Mi osobiście zdarzyło się to tylko raz. Uwaga! Nawet najlepsze kontakty między królestwami nie dają gwarancji nietykalności twoich granic przez to państwo. Jedynymi działaniami w tej sferze aczkolwiek ostatecznymi i mogącymi wywołać wiele niekorzystnych skutków są: odwołanie swojego dyplomaty i wygnanie człowieka reprezentującego interesy przeciwnika w twym dominium. Można zrobić to na wiele sposobów- łagodnie, jak grzeczne wyproszenie, i najsurowiej - po prostu go zabijając. Ostatnią przydająca się funkcja interfejsu znajduje się pod ikonką wagi. Informuje ona nas o naszej potędze i pozycji naszego mocarstwa.

Miasta rozbudowuje się w prosty sposób. Najpierw stawiane są najprostsze budynki, które mogą być ulepszane wielokrotnie wraz ze wzrostem kultury i wymyślaniem nowych technologii. Budynki obsadzamy wykwalifikowanymi robotnikami. Liczbę dostępnych lub potrzebnych pracowników widać zawsze jako mały wizerunek pionka u dołu miejskiego ekranu. Czarny mówi nam, że nie ma ludzi, a biały , iż czekają w pogotowiu W starożytnych metropoliach rekrutujemy także armię, która jest siłą ekspansywną twojego narodu. Trzeba stale dbać o jej osprzętowanie i liczebność. Dzielimy ją na piechotę(łuczników, harcowników-oszczepników, ciężką i lekką kawalerię - różnego rodzaju rydwany oraz jeźdźcy na wielbłądach lub koniach). Pamiętaj: nawet jeśli pokonasz ościennych wrogów o podobnym stopniu rozwoju, natkniesz się prędzej czy później na przeciwnika, który będzie już miał uzbrojenie o epokę lepsze od twojego. Ten system motywuje do walki tak charakterystycznej dla babilońskiego tygla i mimo swoich wad nastraja mnie pozytywnie do tej gry. Nareszcie nie jest tak, że wyprzedzisz swoim rozwojem technologicznym wszystkie państwa i spokojnie przejmujesz je bez większych strat.


Chariots Of War 122419,1

Mapka niczym kolorowa układanka




Bitwy są wykonane w podobnej grafice co mapa, czyli prezentują się nieciekawie. Ustawiamy ludzi i dajemy im wytyczne tylko przed walką; na samo starcie nie mamy już wpływu.

Ale to co mnie urzekło w tej grze, to nie grafika lecz klimat i muzyka. Klimat dlatego, iż trzeba docenić starania twórców o oryginalność serii. Motywy muzyczne, może nie wyszukane, ale także oddają urok gry. AI jest dobrze wyważone, jednak nie zaskakuje. Warto też napomknąć o innej roli tej gry - chodzi mi o aspekt edukacyjny. Gra może zaintrygować i zainteresować historią oraz tajemniczością zapomnianego świata. Przykładem takiej działalności są krótko opisane dzieje każdej nowo wybranej nacji.

"Chariots of war" to dobra gra i warta swej ceny. Polecam ją maniakom turówek.


METRYCZKA


Producent: Slitherine

Dystrybutor: PLAY

Platforma: PC

Gatunek: Strategiczne

Multiplayer:tak
Wymagania minimalne: Procesor 300 Mhz, Ram 64 Megabajty, Grafika 4 Megabajty, 280 Megabajtów miejsca wolnego na dysku twardym, DirectX 8.0.

Grafa: 4+/10

Frajda: 6-/10

AI komputera: 7-/10

Muza: 6/10

Ilość jednostek i ich jakość: 5/10

Ocena: 6-/10

Suplementy:
  • Fire fighter PL
  • Roller Coaster World
  • The Rage
  • Machjong Turbo

  • Dominik Kiezik
    kiezik@interia.pl




    Autor: 5913
    << poprzednia | 1 | 2
    skomentuj
    KOMENTARZE NA TEMAT GRY
    więcej komentarzy dodaj komentarz
    RECENZJE CZYTELNIKÓW
    ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję