Chariots of War
Tytuł: Chariots of War
Producent: Slitherine
Dystrybutor: Play
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2004-10-18
Premiera Świat:
Autor: 5913
Chariots Of War | ||
Chariots Of War
Niewiele czasu upłynęło od chwili, kiedy zacząłem bliżej się zaznajamiać z ofertą firmy PLAY . Nie miałem o niej najlepszej opinii po przetestowaniu gry "Chain of Command". Ta dość mizerna produkcja nie za bardzo przypadła mi bowiem do gustu. No nic, praca jest pracą . Zacząłem ładować kolejną, przynajmniej tak myślałem, nudną propozycję zapełnienia czasu. "Chariots of War" bezproblemowo znalazł miejsce na moim dysku twardym. Tym razem przyjaciele, oświadczam wam, nie jest źle a nawet w przebłyskach jest ciekawie.
Pamiętacie "Legiona"? To była strategia turowa bezsprzecznie wzorowana na grach typu "Civilization" czy "Europa Universalis". Nie była ona zachwycająca, to fakt, powtarzała wiele schematów, ale nie oszukując samego siebie mogę stwierdzić, że miała coś w sobie, czego zabrakło kolejnej z gier Sida. Nie będę owijał w bawełnę, gra którą wam zaprezentuję jest oparta na takich samych zasadach, tylko trochę lepszej grafice i pomyśle co "Legion", lecz oferuje nam więcej możliwości rozwoju. Posiadając miłe wspomnienia z poprzedniej części, pomimo wtórności przyjrzałem się jej uważnie. Rozpoczynamy rozgrywkę dwa tysiące lat przed Chrystusem, gdy nasza cywilizacja była dopiero w powijakach. W pierwszej kolejności radzę przejść SAMOUCZEK. W nim to przywykniemy do panelu sterowania i opanujemy podstawowe umiejętności zarządzania państwem. Po wyjściu z poziomu wstępnego gracz może wybrać pomiędzy krótkimi dość i prostymi kampaniami dziejącymi się na terenach krain Lewantu ( dzisiejszy Izrael, Syria oraz Liban), Egiptu, Mezopotamii i Anatolii (Turcja) a dwoma wielkimi mapami ukazującymi cały Bliski Wschód. Bardzo mnie ucieszyło to, że tak dokładnie ten rejon świata odwzorowano. Mamy do wyboru 58 nacji podzielonych na kilkanaście grup etniczno- kulturowych. Każda oprócz standartowych jednostek posiada swoją unikatową i ma specyficzne cechy polepszające wydajność jej gospodarki. Teoretycznie jedna posiada możliwość produkowania jednostek silnych z początku a druga przeciwnie - dopiero po znacznym postępie technologicznym. Oczywiście ta druga ma niebotyczną przewagę nad pierwszą. Twórcy uraczyli nas możliwością stania się władcą państw poznanych w szkole jak Asyria, Babilon czy Egipt (górny i dolny). Ponadto program oferuje nam rozgrywkę wieloma mniej znanymi i tajemniczymi ludami szeroko rozumianych okolic Żyznego Półksiężyca. Sam pomysł umiejscowienia akcji gry jest godny pochwały. Prawdopodobnie jest ona pierwszą w historii, której cały przebieg toczy się w intrygującej, tak odległej przeszłości. Przez to ludzie z PHARADOX ENTERTAINMENT i współdziałająca z nimi firma SLITHERINE STRATEGIES mieli znakomite pole do popisu. Czy je wykorzystali?
Chariots Of War | ||
| 1 | 2 | następna >> |