LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Sims 3

Sims 3
Sztab VVeteranów
Tytuł: Sims 3
Producent: Maxis
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: sim
Premiera Pl:2009-06-05
Premiera Świat:
Autor: Villemo
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 90% procent
Głosuj na tę grę!

Sims 3

the-sims-3-4073-1.jpg 1 5. Wyposażenie - tu widzimy to wszystko co ma przy sobie nasz Sim - książki, owoce, warzywa, znalezione skały itp., również z tego panelu mamy dostęp do komórki - jak już wcześniej wspomniałam nie ma potrzeby zakupu telefonu. Tutaj także znajdzie się „Pomocnik kolekcjonera”, jeśli oczywiście zdecydujecie się na jego zakup. Klikając na ikonce z motylkiem wybieramy co chcemy widzieć na podglądzie mapy: owady, skały, nasiona czy ryby. Jest to naprawdę wielkie ułatwienie.

6. Okazje - o tym również wspominałam wcześniej - co jakiś czas pojawiają się okazje, które możemy przyjąć lub też nie. Część z nich ma określony czas realizacji i niekiedy trzeba się nieźle postarać, by móc je zrealizować - jednak najczęściej jest to gra warta świeczki - w szczególności jeśli chodzi o okazje zawodowe.

7. Nagrody szczęścia życiowego - ten temat również omówiłam wcześniej.

8. Potrzeby - to chyba najważniejszy panel - właśnie tu widzimy najważniejsze potrzeby naszego Sima. Zaspokajanie ich jest niezbędne więc warto na chwilę się nad nimi zatrzymać:

- Głód - bez pożywienie nasz Sim po prostu zginie - jak to w życiu. Jednak to akurat najgorszy scenariusz - te mniej drastyczne to spadek nastroju, niechęć do wykonywania większości czynności i ogólne niezadowolenie - Sim głodny, Sim zły. Aby zaspokoić głód wybieramy się do restauracji, zamawiamy pizzę lub, i ta opcja jest najlepsza na początku, sami przygotowujemy posiłek. Dla tych, którzy nie chcą zbytnio tracić czasu na gotowanie, zaserwowano opcję „zjedz coś na szybko”. Od siebie mogę dodać, że dobrym sposobem jest wybranie zamiast „zjedz obiad” opcji „podaj obiad”. Dzięki temu, po zjedzonym posiłku, resztę wkładamy do lodówki i na jakiś czas mamy spokój. Wiąże się to z ryzykiem wyrzucania zepsutego jedzenia, jednak zdarzało mi się to bardzo rzadko. Warto zakupić, gdy już uzbieramy odpowiednią ilość punktów, nagrodę szczęścia życiowego o wiele mówiącej nazwie „rzadko głodny”.
- Pęcherz - tego chyba nie trzeba tłumaczyć. Tutaj również możemy zakupić specjalną nagrodę, jednak w przeciwieństwie do „głodu”, „stalowy pęcherz” całkowicie eliminuje potrzebę korzystania z toalety.
- Higiena - po prostu trzeba się myć. Im lepszy prysznic/wanna tym trwa to krócej i starcza na dłużej, higienie szkodzi praca w ogrodzie, ćwiczenia (chyba, że wybierzemy opcję „ćwicz bez potu” a takowa istnieje) czy też wizyta w katakumbach . Gdy nie ma czasu na prysznic możemy lekko poprawić higienę myjąc ręce lub zęby - to drugie zapewni nam dodatkowy, pozytywny nastrójnik „świeży oddech”.
- Energia - jeśli nie chcemy by Sim padł ze zmęczenia, musimy pozwolić mu się wyspać. Im droższe łóżko, tym sen będzie krótszy. Obudzić może nas włamywacz (alarm), pożar (czujnik dymu), płaczące dziecko czy też w
łączony sprzęt grający, jeśli sypialnia nie jest oddzielona drzwiami. Czasem możemy poratować się kawą, która na pewien czas nas pobudzi, jednak później energia gwałtownie spada.
- Towarzystwo - możemy urządzać spotkania, rozmawiać z przechodniami, dzwonić lub czatować. Najprościej jednak, gdy jesteśmy w pracy, choć na chwilę wybrać opcję „spędzaj czas ze współpracownikami”, dzięki temu upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu (poprawa oceny pracy + podniesienie poziomu towarzystwa).
- Zabawa - prócz korzystania z odpowiednich przedmiotów jak komputer (gry), piłkarzyki czy szachy, możemy również brać udział w zajęciach grupowych, jak gra w berka czy po prostu pooglądać telewizję.

Nadszedł czas na właściwą rozgrywkę. Możliwości jest wiele jak i wiele jest rzeczy i miejsc do obejrzenia. Jednak pierwsze i najważniejsze to zdobycie środków do życia - rachunki niestety trzeba zapłacić. Oprócz omówionej już wcześniej pracy jako takiej, możemy dorabiać poprzez hakowanie (mając cechę „komputerowiec”), pisanie powieści (cotygodniowe honoraria), sprzedaż obrazów, gra na gitarze za napiwki, czy też rabowanie innych (wybrana cecha „kleptoman”). Jednak co prócz pracy i zaspokajania potrzeb można jeszcze robić?

Zwiedzanie miasta

W grze dostępne są dwa miasta - Sunset Valley oraz River View (do ściągnięcia na oficjalnej stronie gry). Oba są bogato wyposażone w przeróżne obiekty:

• Księgarnia - kupujemy i sprzedajemy książki dotyczące umiejętności, nowe piosenki do nauki gry na gitarze, nowe przepisy kulinarne czy też podręczniki mówiące o odpowiednich przynętach na ryby.
• Teatr - możemy wybrać się np. do kina, co podwyższy poziom zabawy. Tu także można dawać koncerty wybierając karierę muzyczną.
• Salon SPA - proponowane odnowy biologiczne nie są co prawda tanie, jednak w genialny sposób poprawiają nastrój oraz podwyższają wszystkie potrzeby.
• Stadion sportowy - odbywają się tu przeróżne zawody (w których również możemy wziąć udział) i koncerty.
• Siłownia - gdy nie mamy potrzebnego sprzętu, możemy poprawiać tam umiejętności sportowe
• Biblioteka, galeria sztuki, basen, parki, plaże i łowiska - miejsca rekreacyjne, poprawiające nastrój.
• Cmentarz - spotkamy tam duchy (późnym wieczorem), zwiedzimy mauzoleum lub też katakumby, w których znaleźć można ciekawe rzeczy. Należy jednak liczyć się z negatywnym nastrójnikiem związanym ze strachem oraz z koniecznością kąpieli.
• Ratusz - mamy tu możliwość zmiany imienia i nazwiska lub też zwykłego zwiedzania.

Ciekawą opcją jest możliwość zostania wspólnikiem danej instytucji/sklepu. Koszt jest wysoki, jednak zarobki są tego warte. Otrzymujemy specjalny certyfikat(znajdować się będzie w wyposażeniu Sima), dzięki któremu, raz w tygodniu, będziemy mogli odebrać zyski. Jeżeli spółka to dla the-sims-3-4073-2.jpg 2nas za mało możemy wykupić dany budynek - daje nam to prawo zwalniania pracowników czy też zmiany nazwy.

Interakcje z innymi

Tu możliwości jest niezwykle dużo. Prócz zwykłej rozmowy, plotek, pogawędki, opowiadania, możemy także użyć swoich specjalnych cech np. rozmawiając o sztuce, nauce, książkach. Możemy także obrażać, żartować, spiskować (wybrana cecha „zły”), poznawać cechy innych Simów. Gdy ktoś nam się spodoba, małymi kroczkami możemy rozbudzić w nim szalone uczucie i zdecydować się na małżeństwo. Dla tych, którzy nie lubią być przywiązani papierkami można rozpocząć luźny związek lub też przygodę na jedną noc - choć tu trzeba się trochę postarać, bo zatrważająca większość Simów jest bardzo konserwatywna w tym względzie. Oczywiście mamy również możliwość urządzania przyjęć - urodzinowych bądź nie, w domu lub na parceli publicznej. Można także zaprosić Sima do siebie lub też umówić się z nim w konkretnym miejscu, lub też po prostu iść w odwiedziny do sąsiadów. Jak widać kombinacji jest naprawdę sporo.

Dzieci

Gdy nasze życie nieco się ustabilizuje czas pomyśleć o potomkach. Pierwsza możliwość to adopcja, druga, bardziej tradycyjna, wiąże się z interesującym przebiegiem ciąży. Oczywiście stopniowo pojawia się brzuszek, Simka ma także zmienne nastroje, uskarża się na bóle pleców oraz niespodziewanie leci do toalety by zwymiotować. Jest to dość fajnie przemyślane. Podczas ciąży przyszła mama może się dokształcać czytając odpowiednie książki. Gdy nadchodzi czas porodu wybieramy się do szpitala lub też decydujemy na domowe warunki. Przez chwilę nasz rodzic trochę postęka, by potem pojawiło się maleńkie zawiniątko - nasz nowy dzidziuś. Początkowo wybieramy imię, a jeśli nasza Simka była zadowolona podczas ciąży (dbaliśmy o jej potrzeby) będziemy mogli wybrać jedną cechę charakteru. Konieczny będzie kojec oraz dużo uwagi. Maleństwo trzeba przewijać, bawić się, przytulać, karmić itp., można również wynająć opiekunkę, która zajmie się brzdącem za nas. Jeśli przed ciążą byliśmy aktywni zawodowo, to tuż przed i po porodzie otrzymujemy urlop macierzyński, więc ciąża nie wiąże się z utratą pracy. Gdy dziecko urośnie rozpoczyna się nauka - mówienia, chodzenia i korzystania z toalety. Maluch wygląda bardzo pociesznie pełzając na czworaka jednak umiejętność chodzenia jest niezbędna. Warto zainwestować w zabawki, które rozwijają umiejętności - gdy już mamy kontrolę nad dzieckiem możemy skłonić je do rozwijania logiki czy kreatywności - zdobyte doświadczenie będzie początkowo niewidoczne, jednak pojawi się w dorosłym życiu. gdy nadejdzie czas szkoły należy pilnować by lekcje były odrabiane na czas a uczeń chodził do szkoły wypoczęty. Wszystkie te działania mają na celu otrzymanie możliwości wybrania kolejnych cech charakteru, gdy malec będzie obchodził urodziny. Jeżeli naprawdę się postaramy będziemy mogli również zdecydować o jego pragnieniu życiowym - istny raj dla lubiących całkowitą kontrolę.

Autor: Villemo
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
27.11.2015 | Nutella » Świetna 05.08.2010 | blazejco12345 » h gyu
03.03.2010 | Cyleon » Ta gra jest super. Polecam sam mam na koncie kilka
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję