LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Cossacks: European Wars

Cossacks: European Wars
Sztab VVeteranów
Tytuł: Cossacks: European Wars
Producent: GSC Game World
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2001-11-29
Premiera Świat:
Autor: 5940
Ocena
czytelników 84 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Kozacy: Europejskie Boje

Kozacy: Europejskie Boje - poradnik


Poniżej znajdziecie garść porad do znakomitej gry strategicznej Kozacy: Europejskie Boje. Akcja gry Kozaków usytuowana jest w XVII-wiecznej Europie, w czasie wielu konfliktów zbrojnych. W grze można kierować aż 16 różnymi nacjami, oraz poznać historię 6 z nich w trakcie bardzo rozbudowanych kampanii. Niniejszy poradnik pomoże zapoznać się początkującym graczom z zasadami gry, aczkolwiek nawet doświadczeni gracze mogą znaleźć w niej natchnienie.

TAKTYKA W GRZE 1VS1

Na samym początku, kiedy posiadamy kilku chłopów, należy rozdzielić ich do następujących zadań: budowa ratusza (ok.5-6 chłopów), młynu (3 chłopów), magazynu (2 chłopów) i kopalni złota (5 chłopów, którzy od razu rozpoczną pracę w niej). Te cztery budynki są niezbędne do poprawnego funkcjonowania miasta. Zaraz po wybudowaniu ratusza dzielimy budowniczych na dwie grupy i wysyłamy po drewno i kamienie. W międzyczasie rekrutujemy ok. 10 chłopów, którzy rozpoczynają pracę na polu. Następni słudzy zostają rozdzieleni do drewna i kamieni (tych surowców nie może Ci zabraknąć).

Teraz Twoje gdy miasto posiada podstawy do rozbudowy, czas więc zabrać się za wojsko. Rekrutujemy kilku chłopów, którzy będą budować budynki wojskowe. Cały czas zwiększaj ilość chłopów na polu, a jeżeli to potrzebne, to wybuduj dodatkowe młyny. Pamiętaj jednak, że trzeba to zrobić "ręcznie" tzn. kliknąć na odpowiedni przycisk w menu młyna. Należy również zainteresować się pobliskimi złożami węgla i żelaza. Wracając do armii. Wybuduj kuźnię jeżeli nie zrobiłeś tego wcześniej. Odblokowały się dwa nowe budynki: koszary XVII-wieczne oraz stajnia. W tej chwili zajmiemy się piechotą, a na konnicę nie masz teraz zasobów. Zaraz po wybudowaniu koszar zauważysz, że odblokował się nowy budynek: uniwersytet, to tam Twoi uczeni wynajdują dla Ciebie nowe technologie usprawniające zarówno przemysł jak i militaria. Wracając do koszar. Zwerbuj grupę pikinierów (ok.20-25), jest to podstawowa jednostka obronna, która nic nie zużywa poza żywnością:). Teraz Twoje miasto jest zdolne do obrony, ale tylko przed słabym wrogiem. Jeżeli nie wybudowałeś dotąd uniwersytetu to właśnie teraz nadeszła pora. Musisz zmodernizować swoje rolnictwo, aby przynosiło więcej zysków. Wybuduj targowisko, a jeżeli posiadasz w okolicy zbiornik wodny, również stocznię. Choć koszty wysokie i długo się ją buduje to szybko się przekonasz, że warto było, bo łodzie rybackie zwiększają liczbę żywności o 1000 na kurs.

Pora się przygotować do wojny! Na razie nie wiesz zbyt wiele na temat wroga ani terenu wokół Ciebie. W celach rozpoznawczych powinieneś opracować mongolfiery, ale wymagają one przejścia do XVIII wieku. Niestety nie zawsze jest to możliwe. Wtedy trzeba zwerbować ok. 20 doboszy(mają największą widoczność) i rozstawić ich dookoła miasta tak, aby mieć pod kontrolą cały pierścień(bez czarnych przerw). W późniejszym czasie można rozsyłać ich po mapie w poszukiwaniu wroga. Nie zapominaj jednak o stałym werbowaniu nowych żołnierzy (głównie pikinierów i muszkieterów, chyba że masz bardzo dużo zasobów, to wtedy możesz wybudować stajnie i rekrutować konnicę)!!!! Jeżeli nadal nie znalazłeś wroga to zbierz kilku konnych (chyba że ich nie masz, to wtedy pikinierów) i udaj się na zwiad. Jeżeli znajdziesz wroga to pozostań w tym miejscu i podeślij resztę armii. W międzyczasie poszukaj przy pomocy swoich zwiadowców najsłabiej bronionych miejsc, aby wykonać otoczenie wroga. Kiedy przybędą żołnierze rozpraw sie z obrońcami, chłopów bierz w niewolę i staraj się nie spalić miasta. Jeżeli pozostały Ci jakieś budynki, których nie możesz przejąć np. koszary, stajnia etc., wynajmij w ataszacie wojskowym kilku grenadierów (40-60). Teraz z nowymi siłami zniszcz pozostałe budynki. W razie gdyby pierwszy atak się nie udał- nie panikuj. Staraj się przedłużać walkę w mieście wroga, a w międzyczasie rekrutuj pikinierów i konnicę w celu wsparcia.

OBLEGANIE MIASTA

Zapewne nieraz na Twojej drodze staną większe lub mniejsze fortyfikacje, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć. Jak już zapewne zauważyłeś Twoja piechota oraz konnica nie potrafią niszczyć koszar czy stajni (z wyjątkiem grenadierów). Podczas ataku na wrogie miasto pamiętaj o:

  • rozpoznaniu terenu

  • otoczeniu miasta

  • zaopatrzeniu się w armaty i haubice

  • przeprowadzenie odpowiednich badań względem artylerii

  • zabraniu kilku oddziałów cieżkiej piechoty poza innymi (kawaleria, muszkieterzy)

    Kiedy już miasto jest otoczone i zdane na łaskę i niełaskę Twoich dział zacznij ostrzał. Najlepiej strzelać w takie miejsca jak bramy (obrońcy tracą przewagę pod względem manewrowości), wieże, większe skupiska żołnierzy, zwłaszcza jeżeli bronią dział. Jeżeli pokonałeś całą obronę baterii, wyślij jednego lekkiego jeźdźca w celu przejęcia. Postępując w ten sposób w kilku miejscach, powinieneś dość szybko zauważyć swoją przewagę. Zacznij wypatrywać wyższych pozycji wroga i rozpocznij ich ostrzał. Z armatami nieprzyjaciela postępuj podobnie jak wcześniej, jednak i tym razem musisz zacząć od niszczenia fortyfikacji. Kiedy fortyfikacje podną, a większość obrońców polegnie, możesz wpuścić ciężką konnicę, aby rozprawiła sie z niedobitkami. Zajmij budynki, a inne budowle, których nie zniszczyłeś podczas ostrzału wysadź artylerią.

    Kozacy: Europejskie Boje - poradnik

  • | 1 | 2 | 3 | następna >>
    skomentuj
    KOMENTARZE NA TEMAT GRY
    19.02.2011 | mk321 » Bardzo dobra gra. Nawet teraz po niemal 10-ciu lat
    13.11.2007 | FifiCz » Dobry poradnik,gierka jeszcze lepsza.Zagrywam się
    więcej komentarzy dodaj komentarz
    RECENZJE CZYTELNIKÓW
    ILOŚĆ RECENZJI - 2 ŚREDNIA OCENA - 98%
    Mma grę,jest wspaniała.Naprawdę tru
    FifiCz - 95%
    Świetna gra! Klasyk – każdy f
    mk321 - 100%
    więcej recenzji dodaj recenzję