Yakuza 0
Sztab VVeteranów
Tytuł: Yakuza 0
Producent: SEGA
Dystrybutor:
Gatunek: TPP
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Tytuł: Yakuza 0
Producent: SEGA
Dystrybutor:
Gatunek: TPP
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Twórcy Yakuzy tłumaczą, co pozwala im tworzyć gry znacznie szybciej niż Rockstar
Seria Like a Dragon (dawniej wydawana poza Japonią pod tytułem Yakuza) charakteryzuje się dużym tempem premier. Nowe gry z tej marki otrzymujemy praktycznie każdego roku, a często nawet częściej.
Wystarczy powiedzieć, że w ciągu ostatniej dekady zadebiutowało aż dziesięć projektów z tego cyklu (wliczając w to spin-offy z serii Judgement). Dla porównania, w tym czasie studio Rockstar Games wydało raptem dwie gry, a po Batman: Arkham Knight zespół Rocksteady kazał nam czekać dziewięć lat na kolejną premierę.
Reżyser serii Like a Dragon, Masayoshi Yokoyama, został zapytany przez dziennikarzy gazety Washington Post o to, jak udaje mu się utrzymać takie tempo.
Yokoyama twierdzi, że jego zespół jest w stanie tak szybko tworzyć kolejne odsłony, bo większość z nich zbudowana jest na fundamentach poprzednich części.
Jak tłumaczy, w przypadku serii takich jak Grand Theft Auto czy Assassin’s Creed każda odsłona oferuje kompletnie nowe miasto oraz mocno zmienioną rozgrywkę. W rezultacie twórcy tych gier niemalże przeprowadzają reboot marki za każdym razem, gdy
siadają do kolejnej części.
Podejście odpowiedzialnego za serię Like a Dragon zespołu Ryu Ga Gotoku Studio jest inne. Ich gry pełne są powracających lokacji (np. dzielnica Kamurocho) oraz najczęściej rozwijają pomysły z poprzedników zamiast próbować zrobić coś mocno odmiennego.
Oczywiście nie znaczy to, że autorzy uciekają od nowości. Yakuza: Like a Dragon przeobraziła cykl w grę RPG, a tegoroczne Like a Dragon: Infinite Wealth zaoferowało kompletnie nową lokację osadzoną na terenie Hawajów, która jest największym miastem w historii serii. Mimo to nawet w tych dwóch grach pojawia się masa elementów ze starszych tytułów, co przyspiesza produkcję i pozwala mocno ograniczyć koszty, co w obecnej erze błyskawicznie pęczniejących budżetów jest niezwykle cenne.
Yokoyama uważa, że sposób, w jaki jego studio rozwija serię Like a Dragon, bardziej przypomina to, co można spotkać w branżach filmowych i telewizyjnych.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Autor: Klemens
Wystarczy powiedzieć, że w ciągu ostatniej dekady zadebiutowało aż dziesięć projektów z tego cyklu (wliczając w to spin-offy z serii Judgement). Dla porównania, w tym czasie studio Rockstar Games wydało raptem dwie gry, a po Batman: Arkham Knight zespół Rocksteady kazał nam czekać dziewięć lat na kolejną premierę.
Reżyser serii Like a Dragon, Masayoshi Yokoyama, został zapytany przez dziennikarzy gazety Washington Post o to, jak udaje mu się utrzymać takie tempo.
Yokoyama twierdzi, że jego zespół jest w stanie tak szybko tworzyć kolejne odsłony, bo większość z nich zbudowana jest na fundamentach poprzednich części.
Jak tłumaczy, w przypadku serii takich jak Grand Theft Auto czy Assassin’s Creed każda odsłona oferuje kompletnie nowe miasto oraz mocno zmienioną rozgrywkę. W rezultacie twórcy tych gier niemalże przeprowadzają reboot marki za każdym razem, gdy
Podejście odpowiedzialnego za serię Like a Dragon zespołu Ryu Ga Gotoku Studio jest inne. Ich gry pełne są powracających lokacji (np. dzielnica Kamurocho) oraz najczęściej rozwijają pomysły z poprzedników zamiast próbować zrobić coś mocno odmiennego.
Oczywiście nie znaczy to, że autorzy uciekają od nowości. Yakuza: Like a Dragon przeobraziła cykl w grę RPG, a tegoroczne Like a Dragon: Infinite Wealth zaoferowało kompletnie nową lokację osadzoną na terenie Hawajów, która jest największym miastem w historii serii. Mimo to nawet w tych dwóch grach pojawia się masa elementów ze starszych tytułów, co przyspiesza produkcję i pozwala mocno ograniczyć koszty, co w obecnej erze błyskawicznie pęczniejących budżetów jest niezwykle cenne.
Yokoyama uważa, że sposób, w jaki jego studio rozwija serię Like a Dragon, bardziej przypomina to, co można spotkać w branżach filmowych i telewizyjnych.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
Autor: Klemens