StarCraft 2
Sztab VVeteranów
Tytuł: StarCraft 2
Producent: Blizzard Entertainment
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2010-07-27
Premiera Świat:
Tytuł: StarCraft 2
Producent: Blizzard Entertainment
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2010-07-27
Premiera Świat:
Rzućcie wszystko i chodźcie grać w RTS-y! Wasze mózgi będą wdzięczne
Naukowczyni z Uniwersytetu SWPS, dr Natalia Kowalczyk przebadała grupę 31 graczy, którzy przy grach RTS (ang. Real Time Strategy – gra strategiczna czasu rzeczywistego) spędzali przynajmniej 6 godzin w tygodniu, i porównała ich wyniki z grupą kontrolną złożoną z 31 „nie-graczy” (nie grających wcale lub grających mniej niż 6 godzin tygodniowo).
Przez dwa lata grupa graczy większość czasu spędzonego przy komputerze (średnio było to 12 godzin tygodniowo) musiała poświęcić na granie w StarCrafta II. Co z tego wynikło?
Najważniejszym odkryciem było zaobserwowanie, że grupa graczy w porównaniu do osób rzadziej sięgających po gry miała większą liczbę włókien nerwowych łączących obszary ciemieniowe i potyliczne mózgu. Regiony te są zaangażowane miedzy i
nnymi w przetwarzanie informacji wzrokowo-przestrzennych. Ponadto nasze badania pokazały związek między czasem poświęcanym na granie w gry strategiczne czasu rzeczywistego a natężeniem obserwowanych zmian – opisuje Kowalczyk.
Czyli w skrócie: im więcej gramy w RTS-y, tym bardziej ulepszamy przetwarzanie przez mózg bodźców wzrokowych i przestrzennych. Ale to nie wszystko. Ten rodzaj gry, wymagający wielogodzinnego skupienia, czujności i ćwiczenia pamięci, może spowalniać procesy starzenia się komórek mózgowych i potencjalnie służyć jako narzędzie rehabilitacyjne po urazach mózgu.
Źródło:
"fixumdyrdum" - GRY-OnLine
Autor: Klemens
Przez dwa lata grupa graczy większość czasu spędzonego przy komputerze (średnio było to 12 godzin tygodniowo) musiała poświęcić na granie w StarCrafta II. Co z tego wynikło?
Najważniejszym odkryciem było zaobserwowanie, że grupa graczy w porównaniu do osób rzadziej sięgających po gry miała większą liczbę włókien nerwowych łączących obszary ciemieniowe i potyliczne mózgu. Regiony te są zaangażowane miedzy i
Czyli w skrócie: im więcej gramy w RTS-y, tym bardziej ulepszamy przetwarzanie przez mózg bodźców wzrokowych i przestrzennych. Ale to nie wszystko. Ten rodzaj gry, wymagający wielogodzinnego skupienia, czujności i ćwiczenia pamięci, może spowalniać procesy starzenia się komórek mózgowych i potencjalnie służyć jako narzędzie rehabilitacyjne po urazach mózgu.
Źródło:
"fixumdyrdum" - GRY-OnLine
Autor: Klemens
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
20.05.2012 |
WunderWaffel »
Mało wiesz o balansie w takim razie i warto by był
więcej komentarzy
dodaj komentarz