Age of Empires IV

Age of Empires IV
Sztab VVeteranów
Tytuł: Age of Empires IV
Producent: Relic Entertainment
Dystrybutor:
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 75% procent
Głosuj na tę grę!

Age of Empires 4 obrywa za grafikę. Deweloperzy odpowiadają

Część społeczności gry Age of Empires 4 nie jest zadowolona z kierunku artystycznego obranego przez twórców. Zdaniem tych fanów grafika jest zdecydowanie zbyt kolorowa i przerysowana.
Twórcy gry bronią swojego podejścia twierdząc, że kluczowa jest odpowiednia czytelność oprawy graficznej, dzięki której gracze dobrze rozumieją, co dzieje się na ekranie.

Robimy rzeczy, które pomagają graczom szybciej rozpoznawać jednostki, jak powiększanie broni, używanie kolorów, które wyróżniają się na tle otoczenia... i upewnianie się, że wszystkie cywilizacje i funkcje budynków są spójne (w rozumieniu tego, jak wyglądają w porównaniu do innych rzeczy w ramach danej frakcji - przyp.red.). Czytelność i grywalność są na samym szczycie naszej listy, jeśli chodzi o kierunek artystyczny. Chcemy upewnić się, że będzie on możliwie jak najbardziej przyjazny zarówno dla doświadczonych, jak i nowych graczy – przekonywał w czasie sesji Q&A czuwający nad grą dyrektor kreatywny, Zach Schläppi.

Nie wszyscy zgadzają się z tym punktem widzenia – część użytkowników wskazuje, że nie brakuje produkcji, w które gra się bardzo dobrze, pomimo iż ich deweloperzy zdecydowali się na bardzo realistyczną oprawę graficzną. Świetnym przykładem może być tutaj SpellForce 3 czy polskie Manor Lords, ale we wpisach pojawiają się też starsze tytuły.

Ale może styl artystyczny AoE4 tak naprawdę jest po prostu wynikiem takiej, a nie innej wizji twórców? W niedawnym wydaniu podcastu XboxEra Adam Isgreen – dyrektor kreatywny studia World’s Edge – przekonywał, że już oryginaln
i twórcy serii Age of Empires (zespół Ensemble Studios) pragnęli pokazać graczom pełen blasku świat, do którego aż chce się wejść.

Jedną z rzeczy, które zwykłem mówić, gdy robiliśmy remaki AoE1 i AoE2 – Definitive Edition – jest to, że staramy się uchwycić tę grę, którą widzisz w swojej głowie. Ponieważ jeśli cofniesz się i spojrzysz na oryginalne Age of Empires 1 i 2, to powiesz coś w stylu „Ooch, co? To jest to, w co ja grałem?”. Warstwa artystyczna jest bardzo subiektywna. Powiem tak: jedną z kluczowych rzeczy, którą podtrzymujemy w przypadku AoE4 i która jest dla nas naprawdę ważna, jest coś, co wyszło z ust oryginalnych deweloperów z Ensemble (Studios - przyp. red.), czyli „Age to świat jasny i wyglądający zachęcająco”. Jedną z rzeczy, którą naprawdę chcieliśmy zrobić, jest podtrzymanie takiego podejścia. Nasza gra jest kolorowa. Jest. Nie oznacza to, że nie możesz zmniejszyć ustawień i innych rzeczy, jeśli chcesz nieco osłabić ten efekt, ale chcemy stworzyć świat, w który przyjemnie się gra. Jeśli wymaga odejścia od realizmu pod pewnymi względami, to nie przeszkadza nam to – powiedział Adam Isgreen w odpowiedzi na pytanie jednego z fanów.

Źródło:
"Aquma" - GRY-OnLine

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję