Workers and Resources: Soviet Republic
Sztab VVeteranów
Tytuł: Workers and Resources: Soviet Republic
Producent: 3Division
Dystrybutor:
Gatunek: symulator
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Tytuł: Workers and Resources: Soviet Republic
Producent: 3Division
Dystrybutor:
Gatunek: symulator
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Workers & Resources: Soviet Republic
Omawiany tytuł nie jest produkcją trywialną, możemy się co prawda poważyć na podjęcie rozgrywki z marszu, a nawet jako tako sobie z nią radzić – o ile dysponujemy solidnym doświadczeniem w obcowaniu z innymi city-builderami – ale w przypadku omawianej produkcji jak rzadko kiedy celowe jest zapoznanie się w licznymi samouczkami.
Wcielamy się w lidera fikcyjnego bytu, który jednak równie dobrze mógłby być powojenną Czechosłowacją, Peerelem czy choćby którąś z republik radzieckich. Niczym dyrektor z „Poszukiwanego poszukiwanej” będziemy mogli wytyczać drogi, wznosić osiedla czy prawdziwie bombastyczne struktury w środku pola, bez żadnego uzasadnienia ekonomicznego i poszanowania dla otaczającej przyrody, bo tak.
No, może nie do końca, albowiem funduszom łatwo do wyczerpania, ale tu zresztą dostrzegam jedno z głównym uproszczeń rzeczonego tytułu, a mianowicie dalekiego od pełnego oddanie niewydolności systemów socjalizmu realnego. Brakuje mi w szczególności mo
żliwości rozpoczęcia budowy, która nigdy nie zostanie doprowadzona do końca, a to z uwagi czy to na brak stosownych funduszy, czy to brak potrzebnych materiałów.
Jednocześnie jednak skłonny jestem zaryzykować tezę, iż już w chwili obecnej – wszak tzw. wczesnego dostępu (choć nieco już trwającego) – jest to jeden z bardziej zaawansowanych city builderów, które kiedykolwiek zadebiutowały na rynku . Co zabawniejsze początkowo wcale nie sprawia on takiego wrażenia, gdy jednak zaczniemy projektować trasy poszczególnych linii komunikacyjnych czy też style obiektów budowlanych, to łatwo ugiąć się pod natłokiem opcji – ugiąć i zarazem nim zachwycić!
Niewątpliwym atutem rzeczonej produkcji jest również przyjęta stylistyka. Pod względem technicznym wizualia omawianej gry dalekie są od u wywołania u gracza zachwytu, jednakże styl poszczególnych obiektów – tak wielkich budowli, jak i przedmiotów „zwykłej” codzienności – autobusów, faktur chodników czy konwencji pomników – są jednymi z bliższych rzeczywistości nie pocztówkowej, lecz tej obecnej w podręcznikach i ludzkiej pamięci. Słowackim autorom wprost genialnie udało się oddać szpetotę tamtych czasów, jej szaroburość, jak też zwykłe niechlujstwo i bylejakość.
Troszkę odstaje pod tym względem muzyka, utrzymana w nieco jarmarczno-wschodniosłowiańskiej stylistyce, ale może moje ucho nie było w stanie zidentyfikować stosownego nawiązania. Warto chociażby pamiętać, że nawet i taki hymn Związku Radzieckiego (ostatni), choć zgodny z bombastyczną tromtadracją swoich czasów, zarazem niewątpliwie jednak cechował się wpadającym w ucho artyzmem, czego trochę brakuje w dziele 3Division, które potrafi wręcz zmęczyć.
Workers & Resources: Soviet Republic to zdecydowanie jeden z najciekawszych dostępnych na rynku przedstawicieli swego gatunku, który mimo „earlyaccessowej” łatki już teraz mógłby być rozpowszechniany jako tytuł „popremierowy” i przy swej aktualnej cenie trudno by było zarzucać deweloperom oszukańcze praktyki. Jest to dzieło ze wszech miar godne oczekiwania na dalsze aktualizacje!
Autor: Klemens
Wcielamy się w lidera fikcyjnego bytu, który jednak równie dobrze mógłby być powojenną Czechosłowacją, Peerelem czy choćby którąś z republik radzieckich. Niczym dyrektor z „Poszukiwanego poszukiwanej” będziemy mogli wytyczać drogi, wznosić osiedla czy prawdziwie bombastyczne struktury w środku pola, bez żadnego uzasadnienia ekonomicznego i poszanowania dla otaczającej przyrody, bo tak.
No, może nie do końca, albowiem funduszom łatwo do wyczerpania, ale tu zresztą dostrzegam jedno z głównym uproszczeń rzeczonego tytułu, a mianowicie dalekiego od pełnego oddanie niewydolności systemów socjalizmu realnego. Brakuje mi w szczególności mo
Jednocześnie jednak skłonny jestem zaryzykować tezę, iż już w chwili obecnej – wszak tzw. wczesnego dostępu (choć nieco już trwającego) – jest to jeden z bardziej zaawansowanych city builderów, które kiedykolwiek zadebiutowały na rynku . Co zabawniejsze początkowo wcale nie sprawia on takiego wrażenia, gdy jednak zaczniemy projektować trasy poszczególnych linii komunikacyjnych czy też style obiektów budowlanych, to łatwo ugiąć się pod natłokiem opcji – ugiąć i zarazem nim zachwycić!
Niewątpliwym atutem rzeczonej produkcji jest również przyjęta stylistyka. Pod względem technicznym wizualia omawianej gry dalekie są od u wywołania u gracza zachwytu, jednakże styl poszczególnych obiektów – tak wielkich budowli, jak i przedmiotów „zwykłej” codzienności – autobusów, faktur chodników czy konwencji pomników – są jednymi z bliższych rzeczywistości nie pocztówkowej, lecz tej obecnej w podręcznikach i ludzkiej pamięci. Słowackim autorom wprost genialnie udało się oddać szpetotę tamtych czasów, jej szaroburość, jak też zwykłe niechlujstwo i bylejakość.
Troszkę odstaje pod tym względem muzyka, utrzymana w nieco jarmarczno-wschodniosłowiańskiej stylistyce, ale może moje ucho nie było w stanie zidentyfikować stosownego nawiązania. Warto chociażby pamiętać, że nawet i taki hymn Związku Radzieckiego (ostatni), choć zgodny z bombastyczną tromtadracją swoich czasów, zarazem niewątpliwie jednak cechował się wpadającym w ucho artyzmem, czego trochę brakuje w dziele 3Division, które potrafi wręcz zmęczyć.
Workers & Resources: Soviet Republic to zdecydowanie jeden z najciekawszych dostępnych na rynku przedstawicieli swego gatunku, który mimo „earlyaccessowej” łatki już teraz mógłby być rozpowszechniany jako tytuł „popremierowy” i przy swej aktualnej cenie trudno by było zarzucać deweloperom oszukańcze praktyki. Jest to dzieło ze wszech miar godne oczekiwania na dalsze aktualizacje!
Autor: Klemens