LOGOWANIE
Zarejestruj sie

Sudden Strike 3: Arms for Victory

Sudden Strike 3: Arms for Victory
Sztab VVeteranów
Tytuł: Sudden Strike 3: Arms for Victory
Producent: Fireglow
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2008-02-08
Premiera Świat:
Autor: 2590
Ocena
czytelników 76 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Sudden Strike 3: Arms for Victory

Sudden Strike 3: Arms for Victory – zapowiedź

Seria Sudden Strike dostarcza graczom rozrywki od 2000 roku pozwalając przeprowadzać wielkie bitwy w czasach drugiej wojny światowej. Gra miała jak na tamte czasy piękną grafikę, bardzo dobrą muzykę i znakomitą grywalność co sprawiło, że w przeciągu kilku miesięcy podbiła serca setek tysięcy graczy na całym świecie. Nie trzeba było oczywiście długo czekać na efekt i tak oto 8 sierpnia 2002 roku światło dzienne kontynuacja tej znakomitej gry. Fani pierwszej części byli zachwyceni jednak ogólnie gra nie przyjęła się zbyt ciepło, lecz każdemu zdarzają się wpadki więc o tym małym incydencie można zapomnieć prawda? Takoż i wreszcie nastał dzień w którym pojawiły się zapowiedzi trzeciej części gry noszącej podtytuł Arms for Victory.

Najnowsza część gry będzie się przede wszystkim wyróżniać faktem, że nie będzie posiadać strony ekonomicznej – mianowicie w odróżnieniu od gier typu Warcraft nie będzie się tu budować baz, stawiać budynków i wydobywać surowców. Żeby pozyskiwać oddziały trzeba będzie zdobyć pozycje kluczowe (porty, lotniska, stacje kolejowe) do których będą „dowożone” oddziały, zaopatrzenie, broń i amunicja - rozwiązanie podobne do tego z Ground Control (aczkolwiek nie takie same).

Sudden Strike 3 Arms for Victory 201529,1


Kolejnym nowym (jak nie rewolucyjnym) rozwiązaniem jest mapa. Otóż wszyscy dobrze znamy podział na misje, a po każdej z nich wczytywanie nowego odcinka mapy. W Sudden Strike 3 sprawa będzie wyglądała trochę inaczej, nie będzie podziału na misję, będzie jedna ogromna mapa o powierzchni ok. 60 kilometrów kwadratowych, na której będą wykonywane kolejne zadania zlecone przez dowództwo, a tych będzie sporo, plusem gry, jest fakt, że autorzy zadbali o to, żeby nie ukończyć jej w przeciągu kilku godzin i tak oto dostęp do coraz to nowych misji mamy dostęp tylko wtedy kiedy wykonamy stare i zdobędziemy odpowiednie doświadczenie na placu boju. Dodatkowo może pocieszyć fakt, że misje będą się dzielić na dwie grupy: obowiązkowe (czyli te, które trzeba wykonać) oraz dodatkowe (czyli takie, za które dostajemy dodatkowe bonusy - dodatkowy oddział, pojazdy, amunicję), które są bardzo przydatne więc lepiej je przechodzić, żeby później mieć trochę lżej. Również w kwestii militarnej program mile nas zaskoczy: prócz standartowych jednostek jakimi dane nam będzie prowadzić na polu bitwy będzie można też pokierować prawdziwymi perełkami takimi jak T-34, Stukusami, U-bootami, Bismarckami oraz superpancernikami Yamato.

Przejdźmy teraz do czasu i miejsca akcji. Akcja gry będzie się toczyła w czasach drugiej wojny światowej, co dla nikogo nie powinno być zbytnim zaskoczeniem, a wojna przeniesie nas między innymi nad Pacyfik i Normandię.

Co będzie oferowała trzecia część gry? To pytanie zadaje już sobie każdy. Sudden Strike 3 pozwoli rozegrać cztery główne kampanie oraz wiele misji pojedynczych (tak zwanych skirmishów). Stron konfliktu będzie kilka: między innymi Japonia, Ameryka, Alianci oraz Niemcy i po raz kolejny niestety zabraknie polskich sił zbrojnych, a szkoda.

Sudden Strike 3 Arms for Victory 201529,2


Dużej zmianie ma również zostać poddana sztuczna inteligencje komputerowego przeciwnika, programiści oświadczają, że bitwy (te powietrzne jak i te naziemne) będą miały za zadanie wycisnąć z gracza siódme poty, jednym zdaniem gracz będzie się musiał ostro napocić, żeby na ekranie pojawił się napis „Victory”. Moim zdaniem to nawet lepiej, bo jak czasami widzę „inteligencję” przeciwnika, to nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. Co do toczenia wojny będzie można się wykazać zdolnościami taktycznymi, ponieważ gra nie będzie polegać na produkowaniu setek niemrawych żołnierzyków i puszczaniu ich na niechybną śmierć. Dam tutaj bardzo prosty przykład: żeby osłabić wroga i odciąć mu dostęp do surowców, ekwipunku i armii wysyłamy zakamuflowany oddział by ten zniszczył ( bądź przejął) wrogie pozycje kluczowe. Prócz tego będzie dostępny rozbudowany tryb sieciowy w, którym każdy gracz, który będzie posiadał internet (i legalną kopię gry) będzie mógł stoczyć epicką bitwę z żywym/i przeciwnikiem/przeciwnikami z całego świata.

Od strony technicznej program prezentuje się dobrze, a nawet bardzo dobrze; w grze ma być zastosowany najnowszy silnik graficzny – Next7. Główną zaletą tegoż engine’a jest możliwość generowania naprawdę dużych, trójwymiarowych obszarów, na których mogą się spotkać setki (albo nawet tysiące) zażarcie walczących jednostek. Screeny na razie pokazują niewiele, ale już po nich można wywnioskować, że od strony graficznej gra będzie się prezentować oszałamiająco. Ścieżka dźwiękowa nie powala, ale nie jest też zła więc nie ma się czym martwić.

Na zakończenie jedyne co mogę powiedzieć to, że ja również ze zniecierpliwieniem czekam na najnowszą część tego znakomitego produktu i od razu jak się pojawi na półkach sklepów będę jednym z tych „pierwszych”, który ją kupi.


E-mail autora: Hunter


Autor: 2590
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję