Medieval Conquest
Tytuł: Medieval Conquest
Producent: Cat Daddy Games, LLC
Dystrybutor: TopWare Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-02-15
Premiera świat:
Autor: Ajmdemen
Medieval Conquest
Medieval Conquest - zapowiedź
Choć ciężko byłoby się tego domyślić po tytule, "Medieval Conquest" (pol. "średniowieczny podbój") jest grą typu RTS osadzoną w realiach fantasy. Jednak niewiele jest w niej podobieństw do klasyków gatunku, takich jak Starcraft czy Warcraft. Najtrafniejsze wydaje mi się porównanie jej do niedocenionego - moim zdaniem – Majesty: Sovereign of Ardania (znanego też jako Majesty: The Fantasy Kingdom Sim).
Fabuła w grze nie jest zbyt oryginalna. Królestwo zostało zalane wielkimi hordami potworów, z którymi nie może poradzić sobie armia króla, więc Ty, jako rycerski szlachcic, podejmujesz się tego. Autorzy gry popisali się sporym humorem przy tworzeniu tej gry i dobrze to widać już przy tej banalnej do przesady fabule, w której bronimy królestwa o nieznanej nam nazwie, rządzonego przez równie bezimiennego króla.
Gra polega zasadniczo na zatrudnianiu bohaterów trzech klas (wojownika, "rangera"- tłumaczonego najczęściej jako "łowca" oraz maga), którzy będą zabijać potwory. Za zabijane potwory otrzymamy złoto, za które możemy z kolei zatrudnić kolejnych bohaterów lub zbudować budynki pomagające naszym bohaterom zaspokoić swoje potrzeby. I to właśnie w tym elemencie pojawia się konieczność planowania i ustalania strategii: żeby zaspokoić wymagania naszych bohaterów, musimy ich wysłać do walki, żeby zdobyli złoto, z kolei zabijając potwory bohaterowie zdobywają kolejne poziomy doświadczenia, w związku z czym rosną ich potrzeby.
Brzmi to bardzo skomplikowanie, jednak w rzeczywistości wcale takie nie jest. Autorzy włożyli sporo wysiłku, by grę uczynić możliwie prostą. Nasze sterowanie bohaterami ogranicza się do wyznaczenia im terenu do polowania i na tym koniec. Swoje potrzeby zaspokoją sami, o ile mają taką możliwość ( czyli o ile zbudowałeś odpowiednie budynki), opuszczając przy tym teren wyznaczony im do polowania. Należy więc zadbać o to, by teren ten nie był zbyt odległy od naszej siedziby, w przeciwnym razie bohaterowie większość czasu spędzą podróżując w tę i z powrotem.
Wspomniałem już kilka razy o potrzebach naszych bohaterów: otóż musimy zapewnić im żywność, miejsce do odpoczynku i rozrywkę. Ponadto w sklepach z bronią i ze zbrojami trzeba wykupywać coraz lepsze rodzaje uzbrojenia dla rosnących w siłę poszukiwaczy przygód.
Jak widać na screenach, grafika jest "kreskówkowa", co dla niektórych może być odstraszające. Mi wydaje się jednak całkiem ładna. Ogólnie ciężko jednak powiedzieć o grafice coś więcej niż to, że jest ładna. Nie ma tu zbyt wielu fajerwerków i trochę brakuje zróżnicowania. Mapy są ogromne ( być może największe, jakie widziałem w grach RTS), ale cały czas będziemy oglądać dość podobne krajobrazy. Oczywiście będą one przyjemne dla oka, ale myślę, że trochę zróżnicowania nie zaszkodziłoby.
Muzyka i dźwięk również są całkiem dobre. Muzyka nie zapada może w pamięć, ale dobrze wkomponowuje się w tło. Myślę, że ciężko oczekiwać czegoś innego od gry tego typu. Natomiast dźwięk zasługuje na wysoką notę - odgłosy są bogate i realistyczne, zaś kwestie jednostek bardzo zabawne; właśnie tutaj uwidacznia się najbardziej "rozrywkowy" charakter tej gry.
Gra raczej wielkim hitem nie będzie, szczególnie dlatego, że nie zawiera trybu multiplayer. Jednak niewątpliwie rozgrywka jest przyjemna, a oto przecież w grach komputerowych chodzi. Szczególnie polecam ją wszystkim znudzonym i szukającym odmiany graczom.
http://www.strategyinformer.com/pc/medievalconquest/demo/590.html - stąd można ściągnąć demo angielskiej wersji.
E-mail autora: Ajmdemen