Emperor: Battle For Dune

Emperor: Battle For Dune
Sztab VVeteranów
Tytuł: Emperor: Battle For Dune
Producent: WestWood Studios
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2001-07-11
Premiera Świat:
Autor: 5919
Ocena
czytelników 81 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Emperor: Battle For Dune
MISJE...

W tej części również napotkamy na innowacje. Nie będziemy już tylko atakować, ale również naszym zadaniem będzie obrona terenów podbijanych przez pozostałe nacje. Wreszcie też ujrzymy inne planety, niż znana już nam dobrze planeta Arrakis. Nasze misje nie mają również tylko i wyłącznie charakteru ofensywnego. Tak jak wspomniałem, czeka nas także obrona naszego terytorium. Dostajemy wtedy komunikat (wstawka filmowa) od naszego przełożonego, następnie zrzut naszych jednostek zostaje poprzedzony statystykami sił przeciwnika oraz naszych. Zawsze też możemy zrezygnować z obrony poszczególnego terytorium, oddając tym samym teren we władanie przeciwnika. Przed każdą walką musimy obrać kierunek, w którym uderzymy z naszymi wojskami. Niestety, nie zawsze będzie to możliwe. Po pierwsze z racji wspomnianej defensywy a po drugie, niektóre obszary są niedostępne z powodu złych warunków atmosferycznych. Walka także została urozmaicona. Pomimo systemu rozbudowywania bazy, który sprowadza się do zagarnięcia jak największej ilość melanżu, zbudowania fortyfikacji, zbudowania dużej ilości różnorodnych pojazdów (a propos rozbudowywania bazy, to zrezygnowano całkowicie z budowania umocnień - tzw. kładek). W to miejsce stawiamy bezpośrednio wybrane budynki, musimy również uważać na atakujące nas inne frakcje. To, że toczymy walkę z siłami jednego rodu nie oznacza, że na polu walki nie pojawią się też inne siły. Mam na myśli trzecią stronę konfliktu oraz klany, które również walczą o panowanie nad planetą Arrakis. Każdorazowe wkroczenie obcych jak i przybycie naszych, dodatkowych sił jest oznajmiane w dodatkowym okienku (lewy dolny róg ekranu). W ten sposób mamy pewną kontrolę nad tym co się dzieje na teatrze działań. Misje się od siebie różnią, nie są monotonne. Dużą innowacją są misje rozgrywane w budynkach, skąd musimy odzyskać przejęte statki bądź pilotów fregat. Misje te mają charakter ratunkowy (wg. mnie to takie nawiązanie do Red Alert 2).

PODSUMOWANIE

Jak sami widzicie, pierwsza odsłona gry "Emperor: Battle fior Dune" prezentuje się bardzo ciekawie. Długo wyczekana gra powinna wszystkich zadowolić - a najbardziej tych mocno związanych z tematem Dune.

RODY W DUNE 3

ATREIDES

Ród ten wywodzi się z planety Caladan. Obdarzeni znakomitym duchem walki oraz innymi skutecznym metodami, chcą zagarnąć planetę Arrakis dla siebie. Na planecie Caladan od pokoleń społeczeństwo jest kontrolowane przez rząd, który wprowadził porządek i uzyskał zadowolenie ze strony mieszkańców. Tym samym planeta Caladan stała się dobrze prosperującą krainą. Takie warunki spowodowały, że armia rodu Atrydów jest jedną z najbardziej posłusznych i walecznych we wszechświecie. Te cechy spowodowały gniew u innych rodów - przykładem są Harkoneni, za to lokalni Fremeni są skłonni do współpracy z Atrydami. Wielkie poświęcenie armii jest poparte olbrzymią liczebnością całej potęgi militarnej Artrydów. Na uwagę zasługuje doskonałe lotnictwo z Ornitopterami na czele oraz doskonałym batalionem pojazdów naziemnych. Jednak największą siłą tego rodu jest duch walki oraz wiara w przeznaczenie, że planeta Arrakis jest ich własnością.

HARKONNENI

Harkoneni pochodzą z ze zniszczonej planety Gedi Prime. Są zimni, wyrachowani i nie posiadają żadnych skrupułów podczas niszczenia wrogów. Ich największym wrogiem są Atrydzi, których Harkoneni wręcz nie znoszą. Działanie tego rodu jest oparte na dwóch prostych zasadach: strachu i terroru. Żołnierze Barona - przywódcy rodu, są niebezpieczni w walce, są zdolni nawet polec, gdyż obawiają się powolnej śmierci w komorze, agonii której z radością przyglądałby się Baron. Dowódcy pragnąc władzy, wzajemnie dopuszczają się zdrad, zamachów, żeby tylko znaleźć się bliżej Barona. Okrucieństwo żołnierzy Harkonenów jest znane wszędzie jednak znacznie większą trwogę wzbudza broń atomowa, której posiadaczem jest ten waleczny ród.

ORDOSI

To arystokratyczny ród wszechświata owiany mgłą tajemnicy. Mężowie stanu tego rodu mają talent do spekulacji, które są ich największą tajemnicą. Ordosi są dowodzeni przez sekretny kartel, który specjalizuje się w handlu i przemycie. Na tym przedpolu Ordosi nie mają żadnego konkurenta. Ordosi zamieszkują pokrytą lodem planetę Sigma Draconis. Mieszkańcy tej planety sami dokładnie nie wiedzą kto dokładnie kieruje ich losem. Żołnierze tego rodu dysponują zdobyczami najnowszej techniki, która - mają nadzieję - pomoże im przejąć władzę nad Arrakis. W tym celu Ordosi nawiązali również współpracę z lokalnym mieszkańcami - Ix, od których kupują najnowsze uzbrojenie. To daje im przewagę nad pozostałymi rodami - Harkonenami oraz Atrydami. Wielkim minusem jest zbyt mała lojalność żołnierzy, którzy zbyt często porzucają szeregi. To budzi obawy silnej pozycji tej strony konfliktu.




Emperor Battle For Dune 160523,1



INNE KLANY

HOUSE IX

Ludność z tej mniejszości zajmuje się handlem bronią. Dostęp do najnowszych technologii stawia ich wysoko wśród innych mniejszości. Jeżeli uzyskają satysfakcjonującą cenę - nie przepuszczą takiej okazji i sprzedadzą broń. Dla nich liczy się tylko zysk, a planeta Arrakis ze względu na położenie w sercu konfliktu, jest doskonałym miejscem do robienia interesów. Jednakże sami Ix nie są silnym narodem, są raczej niewolnikami, którzy pracują w laboratoriach i fabrykach pod kontrolą technokratów i naukowców. Nigdy nie chcieli być utożsamiani z konfliktem na Arrakis - żyją poza tym, czerpiąc zyski ze sprzedaży broni.

FREMENI

To dobrze wyszkoleni wojownicy, których domem jest piaszczysta planeta. Ciężkie warunki życiowe wykształciły z nich silne plemię, które łatwo się przystosowało do braku komfortu. Fremeni używają do poruszania się po planecie ogromnych czerwi, które są dla nich obiektem kultu ale i strachu. Pomimo tego czerwie są groĽnym i silnym sprzymierzeńcem. Fremeni nie pokazują się, wolą żyć w ukryciu w swoich podziemnych oazach, marząc, że kiedyś cała planeta stanie się jedną wielką oazą. Na stałe współpracują z jedynym rodem - Atrydami inni czują do nich szacunek bądź nienawiść.

SARDUKARZY

To wojownicy, którzy są słynni ze swojej odwagi. Uprzednio walczyli pod dowództwem Imperatora jako Shocktroops, teraz jak fanatycy religijni walczą z zacięciem dla niespełnionej idei Imperium. Ciężki trening na ich zniszczonej planecie zrobił z nich doskonałych wojowników, którzy są nie tylko odważni ale i doskonale wyszkoleni. To prawdziwi brutale - przesiąknięci bezwzględnością aż do szpiku kości. Sardaukarzy szanują swoich wrogów - Fremenów, z którymi chętnie zawarliby przymierze oraz nienawidzą rodu Ix.

THE GUILD (Cech przewoźników)

Ten cech posiada monopol na technologię związaną z szybkimi podróżami wzdłuż rozległych obszarów przestrzeni kosmicznej. W tym celu używają Nawigatorów - zmutowanych ludzi. (Mutacja odbyła się poprzez nasycenie ich gazem uzyskanym z przyprawy - melanżu). Podróżują oni pomiędzy galaktykami z pomocą statków kosmicznych nazywanych Heighliners. Ich rola w konflikcie polega na odpłatnym przewożeniu ładunków walczących ze sobą ras. Sami marzą również o nie tylko opanowaniu transportów kosmicznych, ale również planety Arrakis.

THE TLEILAXU

Sami nazywają siebie Bene Tleilax. Przywódcami tej mniejszości są religijni zapaleńcy, którzy nieustannie wygłaszają kazania nt. zła jakie niosą ze sobą maszyny. Dlatego technologia która reprezentują opiera się głównie na wykorzystaniu życia organicznego, takiego jak np. klonowanie organizmów oraz wskrzeszania umarłych. Jednocześnie wierzą, że trwający konflikt zniszczy wszystkie maszyny we wszechświecie. Inne rody gardzą nimi z różnych powodów: Ix widzą w nich rywala w handlu, Sardaukarzy nienawidzą ich za opróżnianie ich grobowców, Fremeni są zdegustowani ich makabryczną technologią. Ale sprzymierzenie z cechem przewoźników oraz Święta Wojna udowodni wszystkim ich rację.

<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję