Earth 2160
Sztab VVeteranów
Tytuł: Earth 2160
Producent: Reality Pump
Dystrybutor: TopWare Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-07-08
Premiera Świat:
Autor: 5921
Tytuł: Earth 2160
Producent: Reality Pump
Dystrybutor: TopWare Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2005-07-08
Premiera Świat:
Autor: 5921
Earth 2160 | ||||
Kolejną rasą, którą będziemy mogli zagrać w Earth 2160 będą Obcy. Na razie wszystkie
szczegóły tyczące się tej tajemniczej nacji otoczone są kurtyną tajemnicy. Nie wiadomo
jakiej broni używają, nie wiadomo w jaki sposób stawiają budynki… nie wiadomo nic. Ten
zabieg, mający na celu podniesienie emocji związanych z wyczekiwaniem na nowy produkt na
rynku gier komputerowych winien w pełni się sprawdzić – choć ja nie jestem wielkim fanem
Earth, z pewnością zagram w finalną wersję, by zobaczyć jak prezentuje się nacja Obcych.
Więcej o samej rozgrywce – jak w każdej grze strategicznej znajdziemy drzewo technologiczne – tutaj – bardzo rozbudowane, ale i bardzo czytelne. Poszczególne kategorie oddzielone od siebie są w bardzo przyzwoity sposób, bowiem wśród technologii, za pomocą których złożyć możemy przykładowo nasz wóz bojowy (składa on się z rozmaitych części o określonych parametrach) z niewielką pomocą czasu – będziemy zorientowani w owym interfejsie drzewa technologicznego, jak we własnej kieszeni, choć do opanowania wcale nie jest mało: rozmaite generatory (np. niewidzialności i zakłóceń) czy całe grono ulepszeń, które wniosą możliwość stawiania kolejnych budynków. Określając jednym zdaniem: na pewno nie będziemy się nudzili, jest tego cała masa, lecz również nie pogubimy się w tym. Czyli marzenie każdego stratega… Zobaczymy jednak jak będzie to wykonane w wersji finalnej gry. Każda gra strategiczna korzenie swoje opiera na gospodarce surowcami. W Earth 2160 mamy ich trzy rodzaje: wodę, silikon i metal – symbolizują one przeżycie oraz nową technologię – nie inaczej jest również w grze. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że nie wykorzystujemy wszystkich surowców, lecz na przykład tylko silikon i metal bądź silikon i wodę. Przez to gra staje się nieco barwniejsza. Już sama walka o surowce daje dodatkową dawkę adrenaliny, bowiem nie zawsze mamy ich pod dostatkiem. Co stanie się, gdy źle spożytkujemy ciężko wydobyte surowce bądź gdy ich nam zabraknie w przygotowaniu drugiej linii podczas gdy pierwsza już idzie na starcie? Nie muszę chyba opisywać tragizmu owej sytuacji. Z drugiej strony nie jest to nowość – każda strategia wymaga od gracza rozsądnym gospodarowaniem zasobami, więc i tutaj nie powinniśmy mieć wielu kłopotów z rozwiązaniem tej kwestii. Grafika gry prezentuje się wręcz doskonale! Elementy trójwymiaru wtłoczone w grę strategiczną wręcz obezwładniają! Całość jest wykonana bardzo szczegółowo oraz niezwykle realistycznie. Gra świateł (lasery, wybuchy, lawa, kompozycja tła) jest stworzona bardzo realistycznie – doskonale odzwierciedla świat owładnięty rządzą wojny, w którym nowa technologia i metal wszędzie tam, gdzie jest to tylko możliwe jest najwyższym priorytetem. Co ciekawe bardzo dobrze opracowane jest tło głównego ekranu gry – niebo i to co widzimy w dali – graficy musieli się nieźle namęczyć by wiernie odwzorować perspektywę oddalenia. Budynki i jednostki wykonane są z niebywałą dbałością o detale – cienie rzucane przez jednostki latające, chodzące czy jeżdżące, animacje każdego ruchu danej jednostki czy strzały prezentują się smakowicie. Również animacja elementów natury – rozrzucone strzałem głazy spadają jak prawdziwe. To prawdziwa uczta dla graczy gustujących w wodotryskach graficznych. Dostępny będzie tryb widzenia z oczu danej jednostki, więc nie muszę chyba pisać, co to znaczy dla dodatkowych walorów punktujących na plus zabawę płynącą z rozgrywki! Niestety nieco mniej wiemy o dźwiękach w grze. Jeśli chodzi o te połączone z ruchami jednostek czy strzałami – są wykonane równie dobrze jak elementy graficzne – perspektywa strzału, który zbliża się do celu z charakterystycznym gwizdek potrafi wprowadzić w ekstazę każdego gracza z uchem wyczulonym na dźwięki związane z militarnymi aspektami. Uniesieniu potężnego ramiona mecha towarzyszy modernistyczny dźwięk zaprojektowany w mistrzowski sposób. Muzyka ma być podobna do tej z poprzedniej części Earth, więc nie powinna zawieść, wręcz przeciwnie. Jak można opisać dźwięk, którego dobre brzmienie jest jednak rzeczą względną i indywidualną dla każdego ucha – jakie są opinie graczy – okaże się po premierze.
Nie ma jednak róży bez kolców – zapierająca dech w piersiach oprawa graficzna gry oraz doskonałej jakości dźwięki wymagającej coraz to więcej mocy obliczeniowej procesora niestety nie pozwolą się cieszyć w pełni rozgrywką graczom, którzy posiadają nieco starsze komputery. Wymagania minimalne gry to procesor Pentium IV lub AMD (1500+), 512 MB RAM, karta graficzna kompatybilna z DirectX 8.1 (np. GeForce 3, GeForce 4 TI, ATI RadeOn 9000+) ze 128 MB pamięci na pokładzie oraz 1,5 GB wolnego miejsca na dysku twardym. Wymagana zalecane nie są dużo bardziej wygórowane: procesor ten sam, co wyżej, pamięć RAM również, karta graficzna kompatybilna z DirectX 9.0c (np. GeForce FX better 6800 Ultra, ATI RadeOn 9800+) z 256 MB RAM oraz 2 GB na dysku twardym. Czy gra zapowiada się obiecująco? Z pewnością tak, a oczekiwanie na jej premierę może tylko podwyższyć emocji z nią związane. Przytoczę teraz nieco konkretów, który wypłynęły bezpośrednio od dystrybutora gry: • 4 grywalne stronnictwa o odmiennych podstawowych technologiach i możliwościach. • Każde stronnictwo ma do dyspozycji ponad 13 podstawowych budynków i ponad 13 podstawowych jednostek. • Różnorodne rasy przeciwników, jednostki specjalne i postacie niezależne. • 4 kampanie dla jednego gracza, z których każda obejmuje 7 misji. • 10 map dla trybu potyczki. • 4 tryby rozgrywki wieloosobowej na 10 mapach. • Zapisywanie rozgrywki wieloosobowej i dołączanie do trwających rozgrywek. • Serwer EarthNet, obsługujący drabinkę graczy i ligi. • Modułowy system budowy jednostek. Każda jednostkę można zbudować z następujących części: podwozie, pancerz, silnik, dopalacze, działka (maksymalnie 8), generator osłony i moduły broni cząsteczkowej i tarczy. Liczba różnych konfiguracji jednostek jest niezliczona. • Jednostki można przechowywać w hangarach, które można szybko opuścić w celu zaskoczenia wroga. • Jednostki można wytwarzać bezpośrednio w hangarach. • Realistyczny, zmiennokształtny teren wielokrotnie pokrywany teksturami. • Wszystkie przerywniki filmowe są wyświetlane przez engine gry i generowane w czasie rzeczywistym. • Holograficzny przezroczysty interfejs bez tradycyjnych paneli. • Okna widoku z kamer wyświetlają obraz widziany z perspektywy pierwszej osoby. • Menu główne z filmami wyświetlanymi w tle (generowanymi w locie). • Ponad 12 wirtualnych agentów. Te specjalne postacie mają silne charaktery i wywierają znaczący wpływ na rozgrywkę. Każdy agent ma kilka cech specjalnych, pochodzących z 20 kategorii. • Gospodarka jest oparta na trzech rodzajach surowców - wodzie, metalu i krzemie. Każde surowiec ma trzy różne źródła. Na różnych mapach występują odmienne rodzaje metalu. Kolor, wytrzymałość, szybkość i siłą pancerza jednostek zależą od użytego metalu. Liczba wszystkich źródeł surowców wynosi 18 (3 dla wody, 3 dla krzemu i 12 dla metalu). • Rozgrywka wieloosobowa z udziałem maksymalnie 8 graczy. • Dostępne zapisywanie gry w rozgrywce wieloosobowej. • Możliwość dołączania do trwającej rozgrywki. • Tryb obserwatora gry wieloosobowej, powtórki. • Możliwość włączania gracza komputerowego do rozgrywki wieloosobowej. • Edytor światów E2160 w postaci zewnętrznego programu • Wewnętrzna obsługa funkcji cieniowania pikseli 1.0, 1.2, 2.0 i 3.0. • Zestaw programistyczny EarthC (język programowania) na potrzeby tworzenia modów. • Pełna obsługa standardu Unicode. Dystrybutorem gry będzie TopWare Poland, któremu chciałbym podziękować za materiały bez których ciężko by było stworzyć ową zapowiedź Earth 2160. | ||||
Autor: 5921 | ||||
<< poprzednia | 1 | 2 |
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
22.12.2008 |
Mikiss »
Całkiem przyjemna gra, podoba mi sie pomysł projek
więcej komentarzy
dodaj komentarz