Crown Of Glory
Tytuł: Crown Of Glory
Producent: Western Civilization Software
Dystrybutor: Nicolas Games
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-01-15
Premiera Świat:
Autor: 901
Crown Of Glory | ||||||
Crown Of GloryWitam wszystkich i serdecznie pozdrawiam.
Gra ma mieć rozwiniętą dyplomacja, gdzie gracz będzie miał do dyspozycji traktaty, tajne porozumienia, wypowiadanie wojen, zawieszenia broni, warunkowe kapitulacje, wojna totalna. Oczywiście biorą pod uwagę fakt, iż gra bazuje na wydarzeniach historycznych to i dyplomaci również mają nosić nazwiska swych pierwowzorów. Z wszystkich gier strategicznych w jakie grałem, jedynie w serii Heroes of Might and Magic odpowiednio potraktowano specjalne korzyści jakie daje dyplomacja podczas prowadzenia działań wojennych, takich jak bitwy. A konkretnie chodzi mi o poddanie oraz przejęcie wrogich jednostek. Szczególnie ta druga opcja jest bardzo korzystna, bo nie dość, że nie dochodzi do rozlewu krwi to jeszcze nasza armia się rozrasta i rośnie w siłę, nie muszę chyba dodawać co to oznacza jeśli przechadzając się po olbrzymim świecie będziemy werbować wszystkie małe grupy przeciwników. Akurat tak się składa, że owy ogromny świat znajduje się w grze i rozpościera się od Północnej Afryki, aż po całą Europę na przestrzeni dwudziestu jeden lat począwszy od 1799 roku, a kończąc na 1820 roku. Znajdziemy tutaj aż 200 prowincji, 8 mocarstw oraz 90 mniejszych państw. Wzięto pod uwagę nawet wpływy watykańskie, chociaż dziwi mnie, iż wcześniej o tym nie pomyślano. W końcu to właśnie katolicy, od wieków mieszali się w różne sprawy, między innymi posuwali się nawet do prowokowania wojen i to wcale nie takich niewinnych, aby moje słowa nie były gołe zastanówmy się na naszym przykładzie, po co Mieszko I brał chrzest? A no Niemcy mieli chrapkę na nasze ziemie, a że nie byliśmy chrześcijanami, to znaczyło, że jesteśmy ludem barbarzyńskim, który należy podbić i podporządkować. Więc co miał innego do wyboru Mieszko? Ale lepiej nie mówmy zbyt głośno na ten temat. Wracając do tego co zacząłem, wpływy watykańskie - chodzi mi tutaj o kontrybucję, której od nas żądają, czyli pieniędzy. Chcą w końcu tylko mały kawałek tortu i jeśli zapłacisz, zyskasz przychylność kościoła, co pozwoli ci łatwiej namówić mniejsze państwa do pomocy tobie. Jeśli jednak odmówisz złożenia „datku”, no to cóż, efekt będzie odwrotny!
Ekonomia też ma być niczego sobie. Producent obiecuje bardzo zaawansowany poziom ekonomiczny zawierający różne rodzaje zasobów, wskaźniki gospodarcze, banki i kredyty, żywność i przyrost populacji, pula uzupełnień, szlaki handlowe, przychody z handlu i kolonii. Jednak nie stresujcie się, bez obawy, autorzy pomyśleli o bardzo wielu rzeczach nawet o tym, że gracz nie może być w dwóch miejscach naraz. Jeżeli jesteśmy skoncentrowani na podboju, widome, że nie możemy rozwijać naszej gospodarki i tu przychodzą z pomocą doradcy, którzy pomogą ci w utrzymani twojego imperium.
Z czystym sercem muszę przyznać, iż nazwanie tej gry symulacją strategiczną na bazie historycznej jest jak najbardziej trafne i oddaje w pełni klimat gry. A to dlatego, że w grze pojawią się prawdziwe osoby i zdarzenia. Historyczne postaci nadają nietypową możliwość sprawdzenia jakby to było gdyby zawiłe koleje losu potoczyły się inaczej. Warto jeszcze podkreślić, że będziemy mogli wykorzystać pełny tryb gry wieloosobowej przez Internet, LAN, lub na jednym komputerze (hotseat). Pokuszę się o stwierdzenie, iż Crown of Glory może się okazać hitem z prawdziwego zdarzenia, jednakowoż obawiam się zarówno o oprawę graficzną, jak i muzyczną. Chociaż autor gry zapewnia o pięknej animacji i rozwiązaniach graficznych to jednak screeny z gry budzą we mnie pewien niepokój. Jeśli chodzi o oprawę muzyczną, to producent zapewnia o najwyższej jakości odgłosów oraz muzyki, ale przecież każdy wie, że to nie chodzi o jakość, lecz o treść. Czy muzyka odda w pełni klimat i pozwoli się przenieś graczowi w świat minionych stuleci? Już wkrótce się tego dowiemy, a na razie życzę wszystkim cierpliwości. Crown Of Glory | ||||||
Autor: 901 | ||||||