Commander: Europe at War
Sztab VVeteranów
Tytuł: Commander: Europe at War
Producent: Slitherine
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: grand10pelu
Tytuł: Commander: Europe at War
Producent: Slitherine
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: grand10pelu
Commander: Europe at War
Commander: Europe at War - zapowiedź
Hasło „gra strategiczna” jest obecnie kojarzone głównie z tytułami takimi jak np. Starcraft, Age of Empire lub Empire Earth. Do prawdziwych strategii im jednak daleko. Gra w nie sprowadza się głównie do szaleńczo szybkiego klikania myszką (szczególnie w trybie multiplayer), a mało w nich prawdziwego strategicznego myślenia.
Jeżeli naprawdę chcesz sprawdzić się jako strateg, to już niebawem będziesz miał taką okazję. Nadchodzi gra Commander: Europe at War studiów FirePower Entertainment (co za nazwa!) i Slitherine Software. Będzie to tytuł przeznaczony dla maniaków tradycyjnych, turowych strategii, rozgrywanych na heksowanej mapie. Za tę grę odpowiedzialni są prawdziwi znawcy gatunku, z Johanem Poersonem na czele, który specjalizuje się w grach komputerowych oraz planszowych grach taktyczno-strategicznych.
Czyżby D-Day, nie... jednak, chyba nie
Gra rzuca nas w wir wydarzeń mających miejsce w czasie drugiej wojny światowej. Pokierujemy dwoma głównymi stronami konfliktu, czyli III Rzeszą oraz Aliantami (do których zapewne bezczelnie podpięto Związek Radziecki, a przecież on zasługuje na osobną kampanię!). Przygotowanych jest sześć rozbudowanych scenariuszy, których akcja toczyć się będzie w różnych częściach świata, między innymi w Afryce, Skandynawii, a nawet pod Uralem. Weźmiemy też udział w największych akcjach tamtej epoki, takich jak Operacja Barbarossa oraz Lądowanie w Normandii.
Commander: Europe at War
Do dyspozycji będziemy mieli dwanaście różnych rodzajów wojsk: z wojsk lądowych między innymi piechotę i brygady pancerne, a z lotnictwa - bombowc
Mam nieodparte przeczucie, że Niemcy mają przewagę nad naszymi
Według nowej mody możemy wynajdywać nowe technologie (wręcz musimy, bo bez tego nie osiągniemy sukcesu w kampanii). Wynalazków ma być około pięćdziesięciu (niewiele, jeżeli to porównać np. z Hearts of Iron). Wpływ na wynik starcia ma mieć wiele więcej czynników, np. morale, zaopatrzenie, ukształtowanie terenu i wpływy dowódców.
Ma być również tryb dla wielu graczy, w końcu nie ma niczego wspanialszego, niż spróbowania swych sił z innymi strategami.
Myślałem, że menusów będzie więcej
Oprawa nie będzie nas niczym zachwycać, a i wątpię by kogoś obchodziła (np. fanów Civilizacji lub Europy Universalis). W końcu nie to się liczy w strategiach - dwuwymiarowa mapa podzielona na heksy nie jest już wprawdzie standardem, lecz swój urok ma.
Obawy może budzić fakt, że gra już ukazała się na Zachodzie (w cenie prawie 40€), a u nas wciąż brak jest wydawcy. Mam nadzieję, że któryś z naszych rodzimych dystrybutorów spojrzy łaskawym okiem na tę świetnie zapowiadającą się produkcję.