_PRISM

_PRISM
Sztab VVeteranów
Tytuł: _PRISM
Producent: Clint Siu
Dystrybutor:
Gatunek: Logiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 50% procent
Głosuj na tę grę!

_PRISM

Za każdym razem, gdy natykam się na nowatorską grę, najczęściej jakowegoś „indyka”, to nie mogę wyjść ze zdziwienia nad kreatywnością ludzkiego umysłu, za każdym razem łudząc się, że to chyba już kres. Czy taką pozycją jest również _PRISM?
_prism-16158-1.jpg 1Rzeczona produkcja jest – jak się zdaje – kolejną odsłoną trendu zainicjowanego przez Monument Valley, opierającą się na manipulacji wymiarami, choć ze znacznie większym poszanowaniem praw znanej nam fizyki i geometrii (zasadniczo) euklidesowej. W żadnym razie nie jest to klon jak choćby takie Ghost of Memories, autora stać było na znacznie dalej posuniętą samodzielność.

Tak naprawdę jednak nie jest łatwo opisać mechanikę rzeczonej gry. Najprościej rzecz ujmując, sprowadza się ona na dopasowywaniu poszczególnych mniej czy bardziej ruchomych elementów do różnorakich brył – graniastościanów, gwiazdokątów, piramidośc
ianów itd. itp. Te ostatnie zresztą jakkolwiek stanowczo przyciągają wzrok, to jednak ich rola jest czysto ozdobna, estetyczna.

Gra przy swej potencjalnie wysoce chwalebnej – „oswajającej” matematykę i fizykę – roli niestety cechuje się dwoma dość poważnymi wadami. Po pierwsze, z reguły nie do końca wiadomo o co tak konkretnie chodzi – o ile opanuje się jedno wyzwanie, kolejnych kilka stanowi jakąś wariację na jego temat, chwilę później jednak pojawia się nowe, którego istoty trzeba samodzielnie się domyśleć. Po drugie, _PRISM cechuje się wysoce niekomfortowym sterowaniem. Wielokrotnie gracz wie, co trzeba zrobić, a przynajmniej co on chce zrobić, lecz szybko zaczyna epatować frustracją i wulgaryzmami towarzyszącymi niezałączaniu się pożądanej opcji.

Do tego zaś dochodzi trzecia przywara, kt_prism-16158-2.jpg 2óra każe się zastanowić nad zakupem danej pozycji przynajmniej do momentu jakiejś promocji – jest po prostu krótka i pozbawiona jakiegokolwiek potencjału ku powtórnemu podejściu.

Sama gra wygląda ładnie, została wykonana z wykorzystaniem znanego silnika Unity, który na tym poziomie komplikacji (a właściwie prostoty) sprawuje się więcej niż dobrze. Być może nie zaszkodziłaby jej nieco większa rozdzielczość, ale w sumie jest to czepianie się dla czepiania. Szkoda tylko, że sama muzyka – jakkolwiek nie przeszkadza – w ogóle nie zapada w pamięć, ba, nie dostarcza dodatkowej przyjemności z obcowania z rzeczoną produkcją.

_PRISM to produkt nie w pełni udany, którego zalety nie są w stanie w pełni zrekompensować jego wad – jest to mało „mobilna” pozycja jak na programy powstałe z myślą właśnie o urządzeniach mobilnych.

Autor: Klemens
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję