The Witcher Adventure Game
Sztab VVeteranów
Tytuł: The Witcher Adventure Game
Producent: CD Projekt
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2014-11-27
Premiera Świat:
Autor: Bauer
Tytuł: The Witcher Adventure Game
Producent: CD Projekt
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2014-11-27
Premiera Świat:
Autor: Bauer
Wiedźmin Gra Przygodowa
The Witcher Adventure Game zabiera nas w cyfrową przejażdżkę po świecie Geralta. Na początku mamy możliwość wybrania postaci jaką chcemy przemierzać krainy doskonale znane z książek takie jak Novigrad, Brokiloon popularny nazywany ostatnio Brooklynem czy Wyzima.
Geralt, Yarpen, Triss oraz Jaskier ruszają w podróż w poszukiwaniu dowodów które są podstawowym zasobem w grze umożliwiającym wypełnianie zleceń. Każde z nich korzysta z unikatowej mocy specjalnej, Geralt waży mikstury, Yarpen korzysta z usług swojej bandy, Triss tworzy zaklęcia, a Jaskier korzysta ze złej monety.
Nasza tura składa się z dwóch akcji jakie możemy przedsięwziąć (ruch, śledztwo, rozwój, odpoczynek lub skorzystać z umiejętności specjalnej). Aby wygrać należy zgromadzić odpowiednie zasoby wymagane do ukończenia misji. Generalnie podróżujemy do miejsc, zdobywamy tropy, które w zależności od przelicznika zamieniamy późnie
j na dowody. Z dowodami z kolei udajemy się do miejsca w którym kończymy misję, a za to otrzymujemy punkty zwycięstwa które zgromadzone w odpowiedniej ilości dają zwycięstwo.
Nie mogło zabraknąć oczywiście stosu z kartami zdarzeń odpowiednio walki, dyplomacji oraz magii. Walka na zasadach rzutu specjalnymi kośćmi i wybrania z nich odpowiedniej ilości oczek o danym wizerunku jak dla mnie słabo oddaje klimat starć. Oczywiście na ich wynik mogą wpływać karty rozwoju, które ładowane są dzięki mocom specjalnym. Mają one duży wpływ na przebieg gry i warto z nich korzystać, ponieważ oprócz wspomnianej pomocy podczas walki możemy również np. przywracać sobie życie. Na planszy co jakiś czas mamy okazję również doświadczyć toru wojny, który odzwierciedla zbliżające się wojska Nilfgaardu. W praktyce umieszczane są karty zdarzeń w zależności od ikonki toru. W grze napotkamy multum kart złego losu oraz potworów które wiernie odpowiadają zdarzeniom znanym z serii. W grze odnosimy obrażenia które w rezultacie blokują nam dostęp do danych akcji. Szczerze nie podoba mi się opcja nieśmiertelności, ponieważ dałoby to możliwość dodatkowej opcji na wygranie gry.
Wielką wadą jest to, że od gry można się odbić zupełnie ponieważ przy pierwszym kontakcie jesteśmy zdezorientowani i nie mamy pojęcia co się dzieje. Tury wydają się nużące i nudne i nawet świetna muzyka nie osłodzi uczucia beznamiętności do tytułu. Jest na to remedium - otóż jeżeli wdrożymy się w szczegóły, znajdziemy czas aby usiąść i poznać dokładnie zasady gry możemy wyciągnąć z niej 100% i bawić się znakomicie. Jednak aby to zrealizować potrzebujemy jeszcze trójki równie zdeterminowanych jak my osób co w efekcie tak proste wcale nie jest.
Reasumując, jeżeli najpierw nauczymy się gry oraz znajdziemy grono osób zainteresowanych rozgrywką w Witcher Adventure Game może dać sporo radości, pytanie tylko jeżeli już spełniamy te czynniki, to czy nie lepiej zagrać w wersję papierową?
Autor: Bauer
Geralt, Yarpen, Triss oraz Jaskier ruszają w podróż w poszukiwaniu dowodów które są podstawowym zasobem w grze umożliwiającym wypełnianie zleceń. Każde z nich korzysta z unikatowej mocy specjalnej, Geralt waży mikstury, Yarpen korzysta z usług swojej bandy, Triss tworzy zaklęcia, a Jaskier korzysta ze złej monety.
Nasza tura składa się z dwóch akcji jakie możemy przedsięwziąć (ruch, śledztwo, rozwój, odpoczynek lub skorzystać z umiejętności specjalnej). Aby wygrać należy zgromadzić odpowiednie zasoby wymagane do ukończenia misji. Generalnie podróżujemy do miejsc, zdobywamy tropy, które w zależności od przelicznika zamieniamy późnie
Nie mogło zabraknąć oczywiście stosu z kartami zdarzeń odpowiednio walki, dyplomacji oraz magii. Walka na zasadach rzutu specjalnymi kośćmi i wybrania z nich odpowiedniej ilości oczek o danym wizerunku jak dla mnie słabo oddaje klimat starć. Oczywiście na ich wynik mogą wpływać karty rozwoju, które ładowane są dzięki mocom specjalnym. Mają one duży wpływ na przebieg gry i warto z nich korzystać, ponieważ oprócz wspomnianej pomocy podczas walki możemy również np. przywracać sobie życie. Na planszy co jakiś czas mamy okazję również doświadczyć toru wojny, który odzwierciedla zbliżające się wojska Nilfgaardu. W praktyce umieszczane są karty zdarzeń w zależności od ikonki toru. W grze napotkamy multum kart złego losu oraz potworów które wiernie odpowiadają zdarzeniom znanym z serii. W grze odnosimy obrażenia które w rezultacie blokują nam dostęp do danych akcji. Szczerze nie podoba mi się opcja nieśmiertelności, ponieważ dałoby to możliwość dodatkowej opcji na wygranie gry.
Wielką wadą jest to, że od gry można się odbić zupełnie ponieważ przy pierwszym kontakcie jesteśmy zdezorientowani i nie mamy pojęcia co się dzieje. Tury wydają się nużące i nudne i nawet świetna muzyka nie osłodzi uczucia beznamiętności do tytułu. Jest na to remedium - otóż jeżeli wdrożymy się w szczegóły, znajdziemy czas aby usiąść i poznać dokładnie zasady gry możemy wyciągnąć z niej 100% i bawić się znakomicie. Jednak aby to zrealizować potrzebujemy jeszcze trójki równie zdeterminowanych jak my osób co w efekcie tak proste wcale nie jest.
Reasumując, jeżeli najpierw nauczymy się gry oraz znajdziemy grono osób zainteresowanych rozgrywką w Witcher Adventure Game może dać sporo radości, pytanie tylko jeżeli już spełniamy te czynniki, to czy nie lepiej zagrać w wersję papierową?
Autor: Bauer