War Times
Sztab VVeteranów
Tytuł: War Times
Producent: Legend Studios
Dystrybutor:
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera świat:
Autor: 91
Tytuł: War Times
Producent: Legend Studios
Dystrybutor:
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera świat:
Autor: 91
War Times | ||||||||||
War TimesNazwa gry : War Times Gatunek: RTS Oficjalna strona : www.lsgames.com Skrócony opis gry: Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach drugiej Wojny Światowej. Bardzo podobna do Command & Conquer: Generals. Za bardzo. Uproszczona druga Wojna Światowa Były już RTS-y rozgrywające się w przyszłości, kosmosie i fantastycznych światach pełnych magii. Ostatnio autorzy gier wracają jednak do źródeł osadzając je w przeróżnych realiach historycznych, wszak zwalnia to przecież z obowiązku wymyślania fabuły! Tak oto mamy kolejną strategię czasu rzeczywistego rozgrywającą się w czasie drugiej Wojny Światowej.
Wojna jak to wojna War Times umożliwia nam rozegranie dwóch kampanii, w których staniemy na czele wojsk niemieckich i aliantów. Weźmiemy, więc udział w różnych historycznych bitwach takich jak chociażby ewakuacja wojsk z Dunkierki, oblężenie Stalingradu, czy też obrona twierdzy Tobruk. Niestety poza samą nazwą, ich przebieg w 90% z rzeczywistością nie ma nic wspólnego! W grze dowodzimy wojskami czterech nacjami: Brytyjczyków, Amerykanów, Niemców oraz Rosjan. Z przyjemnością muszę przyznać, iż ich siły zbrojne dość mocno trzymają się realiów historycznych i różnią między sobą. Poszczególne nacje nie tylko posiadają zupełnie odmienne jednostki, ale zdecydowanie odróżniają się pod względem sposobów prowadzenia walki (wynikającym z innych zalet). I tak Amerykanie dysponują znakomitym lotnictwem (szczególnie bombowcami), Brytyjczycy posiadają świetne linie defensywne, a Rosjanie rządzą polem bitwy dzięki potężnym czołgom.
Doskonały klon Command & Conquer Gra jest wtóra na bólu. Za inwencje twórczą i wkład własny z rozwój gier komputerowych programiści z Legend Studios otrzymują 0,5 punktu na 100 możliwych, a może nawet i mniej! Jestem wstanie przeżyć, iż gra nie ma fabuły, choć wybranie kilku zdarzeń z historii jest wybitnym pójściem na łatwiznę. Jednak pomimo usilnych prób ciężko w tej grze wskazać choć jeden oryginalny element! Cała koncepcja jest zaczerpnięta z kilku innych RTS-ów, zdobywamy surowce (dwa rodzaje), stawiamy bazę, tworzymy jednostki, atakujemy- wszystko uproszczone do granic możliwości, tak, iż przy War Times nawet Command & Conquer: Generals prezentuje się jako niezwykle złożona strategia! Ktoś mądry powie - „Co się czepiasz klasyczny to RTS i nic tu już nie da nowego wymyślić”. Racja, jednak nawet najbardziej wtórne gry mają pole do rozwoju- oprawę wizualną! Niestety i pod tym względem nie ma za co przyznać War Times choćby malutkiego wyróżnienia, bo trójwymiarowy silnik graficzny to w obecnych czasach standard, a efekty specjalne wyglądają jak w grach sprzed roku.
Lubisz, chcesz, masz Pomimo tego całego marudzenia, mimo wszystko zdecydowałem się przyznać grze stosunkowo wysoką ocenę. Bo War Times ma jedną, acz dużą zaletę- jest naśladowcą doskonałym. Prosta, szybka rozgrywka i duże zróżnicowanie jednostek nieźle sprawdza się w trybie gry wieloosobowej, a grając samemu można się przy grze skutecznie odprężyć. Jest to niemal wymarzona pozycja dla maniaków C&C: Generals, którzy po raz 8 ukończyli już dodatek Zero Hour i jeszcze im mało. Miłośnikom bardziej skomplikowanych strategii radzę się jednak trzymać od tej gry z daleka.
Tekst udostępniony na wyłączność dzięki czasopismu Virus (C). Wydawnictwo Bauer E-mail autora: MAO War Times | ||||||||||
Autor: 91 | ||||||||||