Skyhill

Skyhill
Sztab VVeteranów
Tytuł: Skyhill
Producent: Mandragora
Dystrybutor:
Gatunek: Strategiczna/RPG
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: tenshi_chan
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 60% procent
Głosuj na tę grę!

Skyhill

Zacznijmy może od tego, że większość portali źle kategoryzuje SKYHILL. Dla mnie jest to gra strategiczno-survivalowa, nieco uboższa wersja od This War of Mine, ale nadal dobra.
skyhill-survival-w-hotelu-19092-1.jpg 1W czasie apokalipsy zostajemy uwięzieni na najwyższym piętrze wieżowca, gdzie w pokoju mieliśmy zainstalowaną obronę przeciwbiologiczną, dzięki czemu choć większość wokół uległa mutacji - my wciąż przypominamy człowieka. Jednak nie można siedzieć w apartamencie w nieskończoność. Głód zmusza nas do opuszczania naszego schronu w poszukiwaniu cennych surowców.

Każda zmiana pomieszczenia to jakby nowa tura - w każdej turze stajemy się coraz bardziej głodni. Zamiast więc bezsensownie biegać po klatce schodowej, lepiej ponaprawiać windy, by móc swobodnie się przemieszczać, zanim zaczniemy z głodu umierać. Jednak aby przeżyć musimy tez mieć na uwadze upgrade naszego apartamentu, pożywienie gotowane pozwoli nam najeść się bardziej, a sen na wygodnym łóżku odnawia nasze zdrowie. Surowców jednak jest niewiele, więc musimy decydować: zrobić z tego apteczkę, broń, czy zaryglować drzwi? Z craftingu jestem naprawdę zadowolona bo samych potr
aw możemy ugotować naprawdę wiele, co czyni grę ciekawszą.

Niestety walka jest nudna jak flaki z olejem, turówka z losowym trafieniem sprawiała że umierałam... z nudów. Jednakże przeciwnicy są trudni, a każda broń jest skuteczna z innym zestawem umiejętności, więc warto patrzeć przyszłościowo i walczyć jak najwięcej by levelować postać, a przede wszystkim kombinować, jak ominąć tych większych bossów, w momencie, kiedy nie możemy się z nimi mierzyć.

Wskaźniki mamy tylko 2: głód i zdrowie. Zdrowie tracimy będąc bardzo głodnym, zatrutym, jedząc nadgniłe jedzenie i otrzymując obrażenia, natomiast głód powiększa się gdy chodzimy gdziekolwiek, śpimy czy coś naprawiamy - to taka nasza energia. I szczerze choć obrywałam dość często, naprawdę większą radość sprawiało mi chyba ugotowanie wysokokalorycznego pożywienia, bo w momencie kiedy na każde piętro tracimy ok. 5 jednostek pożywienia, a nie na każdym znajdziemy cokolwiek, a co dopiero jedzenie, wędrówka odskyhill-survival-w-hotelu-19092-2.jpg 2 setnego piętra do parteru okazuje się naprawdę ciężka.

W trakcie podróży też zbieramy różne dokumenty, z których możemy poznać przyczynę apokalipsy. Bardzo fajna sprawa, urozmaicająca rozgrywkę. Im więcej pięter też pokonamy w każdej kolejnej rozgrywce, tym więcej bonusów odblokowujemy, z którymi możemy zacząć kolejną grę.

Grę więc naprawdę gorąco polecam, bo jestem zaskoczona jak skomplikowana i trudna jest, mając niby tylko parę zdefiniowanych zasad. Co prawda gra ma trochę błędów czy nieprzemyślane rozwiązania, np. kiedy doszłam do parteru i wyszłam z wieżowca, mym oczom ukazała się cut-scenka rozpoczynająca się na dachu... albo można też zablokować się zanim zaczniemy w ogóle grę, ryglując drzwi i nie mając jeszcze dostępu do windy - nie powinno tak być, ale są to pierdoły.

Jedynym minusem jest jedna kombinacja. Zawsze mamy ten sam wieżowiec, tego samego pana, ale gra wyszła niedawno, więc liczę, że deweloperzy jej nie porzucą i z czasem dodadzą inne budynki chociażby.

Autor: tenshi_chan
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję