Showgunners

Showgunners
Sztab VVeteranów
Tytuł: Showgunners
Producent: Artificer
Dystrybutor: Good Shepherd Entertainment
Gatunek: turowa/RPG
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Bauer
Ocena
czytelników bd GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Wyroznienie
Głosuj na tę grę!

Showgunners

Showgunners, pierwotnie znana jako Homicidal Allstars, stanowi turową grę umieszczoną w mrocznej przyszłości, gdzie korporacje finansują krwawe widowiska sportowe dla milionów oglądających. W tej uczestniczącej reality show o wysokim ryzyku, należy spodziewać się przemocy, sławy i przekleństw.
showgunners-26647-1.jpg 1Mechanika gry w Showgunners oparta jest na turach. W każdej kolejce twoja grupa bohaterów działa na przemian z wrogimi jednostkami, wykorzystując pulę akcji, aby atakować przeciwników, szukać schronienia lub wykonywać specjalne działania, takie jak miotanie granatów czy przygotowanie ognia ogarniającego. Istnieją także pewne unikalne możliwości, takie jak walka wręcz lub specjalne zdolności związane z twoimi postaciami.

Poza tym, możliwości ruchu są zbliżone do twojego przeciwnika, dlatego należy odpowiednio zaplanować swoje działania, ponieważ w każdej bitwie jesteś uzbrojony na różnym poziomie, a dokładne strategie są kluczem do osiągnięcia zwycięstwa. Gra przeplata się z turami oraz segmentami nawigacyjnymi widzianymi z perspektywy trzeciej osoby, w których unikasz pułapek i skradasz się do wrogów, aby zdobyć dodatkową przewagę w walce.

Produkcja czerpie garściami z serii XCOM jak również dodaje zupełnie nowe motywy. To widać szczególnie tam, gdzie gra zachęca do przemieszczania się od jednego schronienia do drugiego podczas bitew. Schronienie zapewnia dodatkową ochronę przed ostrzałem, zmniejszając szanse trafienia. Bez schronienia jesteś praktycznie bezbronny i łatwy do postrzelenia przez wrogów o ile nie pudłują.

Zachęcanie do trzymania się za schronieniem i korzystania z mechaniki Overwatch, która karze przeciwników za poruszanie się do przodu, oraz wprowadzenie procentowej szansy trafienia, która była szeroko stosowana w grach XCOM, zmniejsza napięcie walki. Jedyne chwile, kiedy czułem potrzebę opuszczenia schronienia, to wtedy,
gdy przeciwnik odmówił ruchu lub gdy nagle pojawiły się na mapie wybuchowe beczki.

No właśnie, te wybuchowe beczki... Kiedy twoja bohaterka, Scarlet, potrafi brać na klatę pociski Szumowin, jakby były pestkami, ale jedna wybuchowa beczka obniża jej punkty życia o połowę albo lepiej to znak, że musisz nauczyć się ich unikać. To byłoby o wiele bardziej interesujące z perspektywy mechaniki, gdyby nie fakt, że te beczki mają tak duże zasięgi, że stanowią ogromne i trudne do uniknięcia zagrożenie. Każda beczka praktycznie może zmieść jedną trzecią mapy, co oznacza, że trzeba naprawdę nauczyć się je omijać lub wykorzystywać.

Przeładowanie jest również czynnikiem, który twoja drużyna może wykorzystać w walce. Przeładowanie wymaga całkowitego użycia akcji, co oznacza, że postacie, które muszą przeładować, muszą poświęcić swój ruch lub strzał w danej turze. Kiedy przeciwnik musi przeładować, masz doskonałą okazję, by stanąć przed nim twarzą w twarz. Musisz jednak uważać na otrzymane strzały, ponieważ również musisz zarządzać swoimi przeładowaniami.

Ogólnie rzecz biorąc gra Showgunners dla mnie jako fana XCOM to pozycja absolutnie obowiązkowa. Nawet dla osoby, która nie jest wielkim fanem tego gatunku, gra zapewni dobrą zabawę, ponieważ posiada silną filozofię projektową skierowaną do swojej grupy docelowej. Chciałbym jednak, aby była nieco bardziej innowacyjna, jasne przemieszczanie się po poziomie danej lokacji i rozwiązywanie łamigłówek lub unikanie czy rozbrajanie pułapek to świetny początek, ale czuję, że w grze jest jeszcze miejsce na dodatkowy kontent. Temat dodatkowo wzmacnia fakt, showgunners-26647-2.jpg 2że za grę odpowiada polskie studio Artificer, gdzie osoby na pokładzie mają duże doświadczenie z grami turowymi, wystarczy wspomnieć Hard West czy Phantom Doctrine.

Wracając do samego dzieła jednym z elementów, który w Showgunners wyróżnia się, jest system korporacyjnego sponsorowania. Aby przetrwać w Homicidal Allstars musisz zdobyć sponsora. Korporacyjne potęgi te oferują przydatne korzyści, ale nie są tanie - musisz zdobyć sławę, odnosząc sukcesy w walkach i rozdając autografy.

Dodatkowo, sponsorzy mają pewne oczekiwania co do twojego zachowania. Różne opcje dialogowe podczas interakcji z NPC mogą przyciągnąć lub zniechęcić niektórych korporacyjnych sponsorów. To naprawdę zabawny drobiazg, który nadaje graczowi możliwość podejmowania istotnych decyzji i w przekomiczny sposób odzwierciedla naturę korporacyjnego sponsoringu.

To, czego Showgunners posiada w nadmiarze, jest styl. Gra prezentuje się fantastycznie, z surowym komiksowym stylem, który doskonale pasuje do tematyki gry. Interfejs użytkownika również prezentuje się rewelacyjnie, z pięknymi kolorami, estetycznymi ikonami i satysfakcjonującymi animacjami, gdy obniżasz paski zdrowia wrogów.

Oprawa miodzio, dźwięk w grze ma wszystko czego trzeba,postacie są ciekawe i mają odmienne style walki, grywalność bardzo wysoka, a i fabularnie jest ciekawie. Nic tylko brać i grać!

Bardzo dziękujemy serwisowi GOG.com za udostępnienie kodu recenzenckiego w celu umożliwienia powstania niniejszego tekstu - https://www.gog.com/pl/game/showgunners

Autor: Bauer
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję