Raze the Roof

Raze the Roof
Sztab VVeteranów
Tytuł: Raze the Roof
Producent: Gorilla
Dystrybutor: -
Gatunek: FPS
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Kull
Ocena
czytelników 50 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!

Raze The Roof

Raze The Roof





Już od ponad roku programiści z Gorilla na Florydzie i w Hongkongu, w pocie
czoła pracowali nad swoim nowym enginem , które w końcu ujrzało światło
dzienne i tworzona jest właśnie gra opierająca się na jego nowej
technologii.



Wszystko zaczęło się w XXII wieku, kiedy rozwój technologii posunął się na
tyle, aby dokonać odkrycia, którego rozmiar można porównać jedynie ze
skonstruowaniem bomby atomowej. Syntetyczne (sztuczne) nerwy - najnowszy
wynalazek, pozwalał na tworzenie myślących maszyn. Jak to zwykle bywa, idea
odkrycia była wspaniałomyślna. Do niebezpiecznych prac wykonywanych w
górnictwie czy budownictwie zaczęto zatrudniać roboty; jednym słowem
odkrycie miało dobrze służyć ludzkości. Po pewnym czasie przeróżne
organizacje zaczęły wpadać na pomysły przeznaczenia nowych wynalazków do
ciut innych zastosowań. I była to tylko kwestia czasu, aby Taskery (bo tak
nazwano owe cyborgi) wpadły w ręce zarówno wojska, jak i potomków dobrze
znanym nam terrorystów. Na dodatek, myślące maszyny potrafiły się
sprzeciwiać. W zaistniałej sytuacji konflikt był sprawą oczywistą. Aby nie
dopuścić więcej do podobnych sytuacji zakazano używania niedawno
wynalezionych robotów i wprowadzono satelitarny system TDS (Tasker Detection
System) wykrywający nielegalne Taskery. Po pewnym jednak czasie miłośnicy
Taskerów znaleźli metodę umożliwiającą tymczasowe zagłuszanie sygnałów TDS,
co pozwoliło na rozwój subkultury miłośników nowej technologii.



Ta futurystyczna wizja przyszłości to fabuła gry Raze the Roof. Jej twórcy
od początku postawili sprawę jasno i przyznali, że głównym aspektem gry jest
totalna demolka, którą podkreślają zdaniem: if you can see it, you can
destroy it. Z drugiej jednak strony nie ma to być bezmyślna strzelanina.
Największym atutem nowego engine (Gorilla's Mayhem Engine) ma być doskonały system niszcze

nia budynków. Aby destrukcja miast była maksymalnie
realistyczna, budynki składają się z różnego rodzaju typów materiałów
budowlanych, takich jak beton, metal, marmur, drewno czy szkło. Każdy
materiał ma swoje wady i zalety, oraz charakterystyczną odporność na różne
odmiany broni. Dzięki temu możliwe będzie np. takie zniszczenie podstawy
budynku, aby ten zawalił się w zgodną z prawami fizyki stronę. Czyżby Raze
the Roof miał szanse stać się grą na której będą ćwiczyć koledzy Bin Ladena
przed kolejnymi zamachami?



W takiej grze jak RtR nie może oczywiście zabraknąć broni, które są przecież
podstawą wyposażenia przeciętnego niszczyciela miast. Każdy Tasker posiada
jedną podstawową i dodatkową (którą można podnieść z pola bitwy) broń. Tak
też w zależności od pierwotnego zastosowania robota, którym kierujemy,
będziemy niszczyć przeciwników najróżniejszymi narzędziami. W grze dostępne
będzie 12 rodzajów broni (każda posiada dwa tryby strzelania) oraz masa
gadżetów przydatnych przy wysadzaniu budynków.



Multiplayer w RtR także będzie i choć gra ma posiadać sporą ilość trybów
rozgrywki to hitu na miarę Quake 3 raczej nie wróżę.



Grafika zapowiadana na rewolucję nie wydaje się aż tak dobra, aby sprostać
wymaganiom dzisiejszych graczy. Nadzieje na lepsze dają zapowiedzi
programistów, którzy mają przez kolejne miesiące dopracowywać grę właśnie od
strony wizualnej.



Największą zaletą RtR jest w pełni dające się zniszczyć otoczenie i to
właśnie będzie głównym atutem gry. Bez względu na to czy gra okaże się klapą
czy wielkim hitem, jesteśmy świadkami kolejnego kroku w dążeniu do idealnej
interakcji z otoczeniem w grach komputerowych.



Wszystko wyjaśni się latem 2003.



KULL
kull_daniel@wp.pl


Raze The Roof



Autor: Kull
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję