Please Fix The Road
Sztab VVeteranów
Tytuł: Please Fix The Road
Producent: Ariel Jurkowski
Dystrybutor:
Gatunek: Logiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Tytuł: Please Fix The Road
Producent: Ariel Jurkowski
Dystrybutor:
Gatunek: Logiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera Świat:
Autor: Klemens
Please Fix The Road
Omawiana pozycja jest grą logiczną, czyli wymagającą „tylko” właściwego pomyślunku, zupełnie abstrahując od zręczności palców (dowolnej kończyny) czy zdolności do działania pod presją, w szczególności ze strony czasu – jeden układ możemy kontemplować godzinami, a gdy popełnimy błąd w każdej chwili możemy cofnąć wykonany ruch. Czyli to co miłośnicy intelektualnego relaksu lubią najbardziej.
Idea wyzwań z reguły jest dość prosta – musimy wygenerować ciąg komunikacyjny między punktem A a punktem B, co może wymagać np. usunięcia wadliwego elementu krajobrazu, jego przemieszczenia czy wprowadzenia doń nowego składnika. Sęk w tym, że dopuszczalne posunięcia mamy limitowane, a co gorsza, możemy zeń korzystać w ściśle określonej kolejności, niekoniecznie t
akiej, która by nam odpowiadała. W konsekwencji niejednokrotnie zastanawiamy się nie nad bezpośrednią realizacją celu, lecz takim „zagospodarowaniem” zbędnych z tej perspektywy ruchów, by niczego istotnego nie popsuć.
Komplikacja związana z dalszymi etapami (a łącznie jest ich ponad 150!) niekoniecznie zaś polega na implementowaniu kolejnych i kolejnych rodzajów ruchów – ich całkowity repertuar nawet nie sprowadza się do dwucyfrowej liczby. Owszem, nieraz musimy pomyśleć nad więcej niż jedną linią komunikacyjną (co może oznaczać konieczność zaprojektowania bezkolizyjnego skrzyżowania), ale przede wszystkim często znalezienie rozwiązania wymaga nawet nie właściwego dodania do siebie dotychczasowych rozwiązań, co pewnej zmiany dotychczas wypracowanej metody myślenia.
Gra została stworzona na silniku Unity, który jednak został wykorzystany ze sporym gustem i poczuciem estetyki autora, aż dopraszając się o wykonanie stosownych zrzutów ekranu. Szkoda tylko, że liczba dostępnych animacji okazała się skromna (a przez to powtarzalna), gdyż obserwacja sposobów „układania się” nowych planszy lub „wyekspediowania w kosmos” naszych „bohaterów dramatu” na początku zwykła dostarczać niemałej uciechy.
Please Fix The Road to gra stworzona ze smakiem i mimo wszystko pewnym niebanalnym pomysłem. Ostatecznie całość i tak sprowadza się do umiejętności optymalizacji (niemal zawsze istnieje tylko jedno rozwiązanie prezentowanego problemu, z możliwością nieistotnych odstępstw), lecz kreatywność kolejnych stawianych wyzwań nie tylko pozwala, co i zachęca do cieszenia się tym tytułem dłużej.
Autor: Klemens
Idea wyzwań z reguły jest dość prosta – musimy wygenerować ciąg komunikacyjny między punktem A a punktem B, co może wymagać np. usunięcia wadliwego elementu krajobrazu, jego przemieszczenia czy wprowadzenia doń nowego składnika. Sęk w tym, że dopuszczalne posunięcia mamy limitowane, a co gorsza, możemy zeń korzystać w ściśle określonej kolejności, niekoniecznie t
Komplikacja związana z dalszymi etapami (a łącznie jest ich ponad 150!) niekoniecznie zaś polega na implementowaniu kolejnych i kolejnych rodzajów ruchów – ich całkowity repertuar nawet nie sprowadza się do dwucyfrowej liczby. Owszem, nieraz musimy pomyśleć nad więcej niż jedną linią komunikacyjną (co może oznaczać konieczność zaprojektowania bezkolizyjnego skrzyżowania), ale przede wszystkim często znalezienie rozwiązania wymaga nawet nie właściwego dodania do siebie dotychczasowych rozwiązań, co pewnej zmiany dotychczas wypracowanej metody myślenia.
Gra została stworzona na silniku Unity, który jednak został wykorzystany ze sporym gustem i poczuciem estetyki autora, aż dopraszając się o wykonanie stosownych zrzutów ekranu. Szkoda tylko, że liczba dostępnych animacji okazała się skromna (a przez to powtarzalna), gdyż obserwacja sposobów „układania się” nowych planszy lub „wyekspediowania w kosmos” naszych „bohaterów dramatu” na początku zwykła dostarczać niemałej uciechy.
Please Fix The Road to gra stworzona ze smakiem i mimo wszystko pewnym niebanalnym pomysłem. Ostatecznie całość i tak sprowadza się do umiejętności optymalizacji (niemal zawsze istnieje tylko jedno rozwiązanie prezentowanego problemu, z możliwością nieistotnych odstępstw), lecz kreatywność kolejnych stawianych wyzwań nie tylko pozwala, co i zachęca do cieszenia się tym tytułem dłużej.
Autor: Klemens