Myth III: The Wolf Age

Myth III: The Wolf Age
Sztab VVeteranów
Tytuł: Myth III: The Wolf Age
Producent: Mumbo Jumbo
Dystrybutor: Play It
Gatunek: Strategiczna
Premiera Pl:2002-03-05
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników 78 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Myth III

Myth III: The Wolf Age


Nazwa gry : Myth III: The Wolf Age
Gatunek: strategiczne/RTS
Oficjalna strona : http://myth3.godgames.com/
Skrócony opis gry: Trzecia część Myth, o podtytule era Wilka, to bardzo udany, strategiczny prequel.




Upłynęło już blisko 5 lat odkąd światem strategów wstrząsnęła wiadomość o pojawieniu się na rynku nowatorskiej gry wydanej przez nikomu nie znaną firmę Bungie. Myth był pierwszą strategią rzeczywistą rozgrywającą się w zupełnie trójwymiarowym świecie. Warto też wspomnieć, że w roku 1997 akceleratory grafiki 3D dopiero raczkowały, a efekt pracy panów z Bungie po prostu rzucał na kolana! Jednak to nie grafika przysporzyła Mythowi miliony fanów na całym świecie. Gra oferowała o wiele więcej- znakomicie przygotowany interface pozwalający swobodnie dowodzić naszymi wojskami, a także manipulować kamerą z której rozciągał się widok na pole bitwy. Jeśli do tego dodamy niesamowity klimat rozgrywki (uczucie beznadziei, strachu i wszechogarniającej grozy), brak możliwości tworzenia jednostek (każda więc strata była niepowetowana i gracz miał czas przywiązać się do swoich najlepszych oddziałów) i doskonale oddaną fizykę pola walki (np. deszcz potrafił zgasić rzucony koktajl mołotowa) jasne się staje dlaczego Myth został okrzyknięty jedną z najlepszych gier wszechczasów. Wiadomo nie od dziś, że dobre gry prędzej lub później doczekują się kontynuacji dlatego już po roku ukazała się Myth 2: Soulblighter która (co już zdarza się o wiele rzadziej) była jeszcze lepsza od swojej poprzedniczki. Gdy usłyszałem po raz pierwszy o planach wydania części trzeciej omal nie zemdlałem. I nie był to wcale przypływ radości ale strachu! Odcinanie kuponów od dobrych pomysłów jest ostatnio bardzo w modzie jednak gry które okazały się naprawdę dobre można policzyć na palcach jednej ręki. Gdy usłyszałem również, że trzecia odsłona Myth-a nie będzie robiona przez Bungie, a została odsprzedana firmie o śmiesznie brzmiącej nazwie Mumbo Jumbo, moje obawy jeszcze się powiększyły. Na szczęście tym razem się myliłem i o tym właśnie będzie traktować poniższy tekst!

Myth III 161946,1


Fabuła przedstawia się dość ciekawie, historia w której będziemy uczestniczyć rozgrywać się będzie 1000 lat przed pierwszymi dwoma częściami Mytha, jest więc to klasyczny prequel. Głównym bohaterem opowieści jest Connacht “Wilk” wojownik tak znakomity, że dla uczczenia jego zasług dla ludzkości jego imieniem nazwano cały okres historyczny (stad też podtytuł gry Myth 3: Era Wilka). Przed nami niezwykle trudne zadanie- zjednoczyć siły ludzkie (i nie tylko) by móc stawić czoła najazdowi krwiożerczych potworów- Myrkadia. Podobnie jak w poprzednich częściach gry, fabuła jest bardzo silną częścią gry- tu dokładnie czuć, że nasze działania które wykonujemy w misjach są uzasadnione i powiązane z biegiem historii w której uczestniczymy. Rzadko zdarza się dobra fabuła w grach strategicznych, tym większa jest więc to zaleta. Do tego ta trzymająca klimat muzyka i głos lektora. Prawdziwy majstersztyk, nie przypominam już sobie gry której otoczka zrobiłaby na mnie tak kolosalne wrażenie i poruszyła emocjonalnie.

Myth III 161947,2


Najwyższa pora przyjrzeć się samej grze. Dla ścisłości dodam, że Myth 3 nie jest „klasycznym” RTS-em. Pod słowem klasycznym rozumiem wszystkie klony bazujące na pomyśle Command&Conquer (Warcraft, Age of Empires 2 etc.) w których rozbudowujemy naszą bazę, produkujemy jednostki i niszczymy wroga. Czym jest więc Myth 3? Na pewno jest strategią czasu rzeczywistego rozgrywającą się w środowisku trójwymiarowym. Od „klasycznych” RTS-ów odróżnia go jednak to, iż tu nacisk położony jest wyłącznie na walkę, czynnik ekonomiczny (zbieranie surowców, rozbudowa, produkcja) został zupełnie pominięty. Innymi słowy mówiąc jest to najczystsza strategia z możliwych opierająca się wyłącznie na ustaleniu odpowiedniej taktyki walki i sprawnym jej wykonaniu. W każdej misji dysponujemy ściśle określoną ilością jednostek, każda jest na wagę złota, albowiem po jej utracie nie możemy „wyprodukować’ sobie nowej. Kolejnym smaczkiem jest to, że jednostki posiadają własne imię, historię i doświadczenie. Po wykonaniu misji nie „giną”, ale przechodzą z nami do następnego scenariusza (zajmując miejsce tych niedoświadczonych które są nam standardowo przydzielane). W rezultacie nie zwiększa to liczebności naszych sił w kolejnym scenariuszu, zwiększa za to ich siłę albowiem np. Łucznik mający na kącie 10 zabitych wrogów jest skuteczniejszy niż 3 nowicjuszy. Walka nabiera nowego wymiaru- opłaca się szczególnie chronić i na bieżąco leczyć naszych najbardziej doświadczonych herosów i to za wszelką cenę!

Myth III: The Wolf Age

| 1 | 2 | 3 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję