Medieval Total War
Tytuł: Medieval Total War
Producent: Creative Assembly
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: turowa/RTS
Premiera Pl:2002-09-27
Premiera świat:
Autor: Perkun
Medieval: Total War
Medieval: Total War
Ziemia budziła się powoli z nocnego snu. Wiatr delikatnie muskał koronami drzew, a słońce stopniowo rozpościerało swe ramiona nad światem. Poranna cisza przenikała przestrzenie, jakby nie chcąc, aby letarg istnień został zakłócony zbyt wcześnie. Horyzont zionął pustką, bezkresem przyrody, nietkniętej jeszcze w swej materii. Ów błogi spokój w moich oczach nagle uległ unicestwieniu. Oto z oddali zaczął dochodzić miarowy krok tysięcy wojsk, a niebawem ujrzałem pierwsze szeregi moich rycerzy. Żądni sławy, i z nadzieją na nowe jutro, na własne jutro...Z Bogiem, czy też bez Boga... Europa ponownie stanęła w ogniu walk, cierpienia ludzkiego, w zgliszczach, roznosząc nasienie wojny na inne lądy, z nadzieją na nowe odrodzenie. Czy czekają ją większe okropności?!
Te osoby, które miały możność uczestniczyć w wielkiej wojennej przygodzie pod nazwą Shogun: Total War, z pewnością oczekiwały kolejnej odsłony firmy Activision w dziedzinie strategii wojennych. Tych, którzy nie mieli dotąd przyjemności z ową aplikacją, zapraszam na wielką ucztę. Medieval: Total War otwiera kolejny rozdział bitewny, stwarzający pole do popisu dla komputerowych strategów. Nadszedł czas wojen! Stratedzy! Uruchomić szare komórki i do myszek i klawiatur-marsz!:)
Medieval składa się z trzech kampanii osadzonych w późnym Średniowieczu. Gracz staje na czele jednej z europejskich potęg (akcja toczy się również w północnej Afryce i w Azji Mniejszej). Tradycyjnie zarządzamy gospodarką(budowanie, podatki, handel), prowadzimy dyplomację(mariaże królewskie, wysyłanie szpiegów i dyplomatów), organizujemy akcje specjalne:)(wynajmowanie zabójców w celu zlikwidowania wrogich wodzów), podejmujemy przedsięwzięcia religijne(budowa kościołów, misje duchownych). Oczywiście najistotniejsze w grze jest prowadzenie wojen, a wszelkie inne aspekty mają jedynie ułatwić rozgrywkę i przynieść zwycięstwo. Oprócz głównych kampanii, gracz ma do dyspozycji kampanie historyczne(np. wojna stuletnia, wyprawy krzyżowe) oraz historyczne bitwy. Można również stworzyć własną bit
Gra została podzielona na mapę strategiczną(opcja zmniejszania i powiększania obrazu, widok polityczno-geograficzny poszczególnych państw a także stosowne symbole m.in. zamków, wojsk, samodzielnych postaci, rozgrywka w systemie turowym) oraz mapę taktyczną(pełen trójwymiar ukazujący góry, lasy, zamki, wioski, stepy, pustynie, rzeki i co oczywiste, jednostki wojskowe; opcja pauzy pozwalająca na wydanie stosownych rozkazów, rozgrywka w systemie rzeczywistym). Muzyka w grze tworzy fantastyczną atmosferę, jest odmienna dla każdej strony konfliktu.
Medieval: Total War, to z pewnością gra na wiele miesięcy, ale czyż dokładne planowanie nie jest domeną strategów? Przyjdzie i czas na szybkie działania. Zresztą, jeżeli znudzi się komuś samotna rozgrywka, to ma możliwość rywalizacji za pośrednictwem Internetu lub sieci lokalnej. O tak! Wtedy to naprawdę wyjdzie na jaw, jacy to z nas stratedzy!:) Tak więc zapraszam wszystkich do własnego rozrachunku z historią!
Zaraz, zaraz kochani stratedzy:) Podam jeszcze wymagania sprzętowe, abyście przy instalacji nie doznali sprzętowej porażki:)
Pentium III, 500 MHz, 128 MB RAM, akcelerator 3D.No, to teraz do dzieła! Twórzcie historię! Hahahahahaaa!(z oddali dobiegał diaboliczny śmiech Perkuna, zwiastujący krwawe lata!)
Perkun
piorojewski@poczta.onet.pl
Medieval: Total War
Autor: Perkun