Lords of EverQuest

Lords of EverQuest
Sztab VVeteranów
Tytuł: Lords of EverQuest
Producent: Rapid Eye Entertainment
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: RTS/RPG
Premiera Pl:2004-05-19
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników 78 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 75% procent
Głosuj na tę grę!
Lords Of EverQuest

Ma to swój urok, albowiem kontrolując mniejszą ilość jednostek możemy bardziej się skupić na wykorzystaniu ich specjalnych umiejętności. Ponadto bardziej niż ilość liczy się ich jakość- jedna doświadczona jednostka bez trudu ubije 3 identycznych nowicjuszy.

„Świat Everquest”

Everquest to nie tylko gra strategiczna, ale przede wszystkim RPG wydany w 1999 roku. Podobnie jak np. Ultima Online, należy on do gatunku massive multiplayer umożliwiając wykreowanie własnej postaci bohatera i uczestniczenie w wielotysięcznym wirtualnym społeczeństwie. Możemy wybrać niemal dowolną profesję (kupiec, wojownik, mag etc.) i wiernie odgrywać jej rolę, przeżywając za każdym razem nowe i oryginalne przygody. Everqueest jest niekwestionowanym liderem wśród gier MMOcRPG- do tej pory ukazało się już 6 rozszerzeń i regularnie gra w niego 500.000 zarejestrowanych abonentów, płacących za te przyjemność 10$ miesięcznie. Pomimo 4 lat które upłynęły od premiery, gra cieszy się olbrzymią popularnością- postacie rozwinięte do wysokiego poziomu są sprzedawane na aukcjach, a ceny osiągają nawet poziom 1000$! Obecnie trwają pracę nad drugą częścią gry, która pojawi się na w połowie 2004 roku.

Domieszka RPG - rzeczywistość czy fikcja?

Gier strategicznych zawierających elementy RPG było już bez liku. W niemal każdej z nich, domieszka RPG polega na tym, iż mamy jednostki bohaterów, które posiadają specjalne umiejętności. Tu sytuacja jest identyczna, na początku gry wcielamy się w wybranego przez nas Lorda, który będzie nam towarzyszył przez wszystkie scenariusze w danej kampanii. Pokonując przeciwników będzie zdobywać punkty doświadczenia, dzięki czemu stanie się coraz silniejszy i nauczy się nowych umiejętności. To głównie one stanowią o jego sile, albowiem będzie mógł pozytywnie wpływać na wszystkie pobliskie jednostki, przyzywać potwory, leczyć rany, rzucać ofensywne zaklęcia etc. Lord może reprezentować jedną 15 profesji (magowie, nekromanci, wojownicy, złodzieje i inni) i każda z nich pozwala wykorzystywać zupełnie inne umiejętności których łącznie jest ponad 100. Kolejnym z elementów RPG jest możliwość zdobywania przedmiotów, w które wyposaży się naszego herosa. Oprócz elementów uzbrojenia zwiększających siłę Lorda, możemy odnaleźć pergaminy z zaklęciami rzucając je w dowolnym momencie. Mają one szczególne znaczenie w początkowej fazie gry i ich prawidłowe wykorzystanie wielokrotnie przechyli szalę zwycięstwa na naszą stronę. Podsumowując wątek- ja osobiście jestem zawiedziony, bo te wszystkie elementy były już zawarte chociażby w Warcraft 3 i osobiście oczekiwałem czegoś więcej od produkcji bazującej na najpopularniejszej grze MMOcRPG.


Lords Of EverQuest 172709,1

Bitwa o most wygrana dzięki magii ultrafioletu;)




Uczta dla ucha a nie dla oka

Pod względem oprawy graficznej gra prezentuje się tylko przyzwoicie. Z daleka wygląda całkiem ładniej, jednak jeśli zrobicie maksymalne zbliżenie kamery to natychmiast rzucą się wam w oczy spore niedociągnięcia. Modele jednostek posiadają stosunkowo mało poligonów, przez co nie prezentują się tak okazale jak w innych podobnych produkcjach. Są dość rozmazane, a i ilość szczegółów ich ubioru lub uzbrojenia pozostawia wiele do życzenia. Pod tym względem znacznie bardziej podobała mi się chociażby wydana niedawno Wojna o pierścień. Odgłosy postaci są całkiem zręcznie podłożone- Krasnoludy brzmi jak Gimli, a Hobbici niczym Frodo, jest więc ok. Na specjalne wyróżnienie zasługuje za to ścieżka dźwiękowa która cały czas rozbrzmiewa w tle- nie nuży i doskonale tworzy klimat rozgrywki. Co ważniejsze dostosowuje się do wydarzeń rozgrywających się na ekranie dzięki czemu w czasie bitwy usłyszymy zupełnie inne melodie niż np. w czasie spokojnej rozbudowy bazy. Grę można uruchomić w maksymalnej rozdzielczości 1600x1200 i mimo, iż ma bardzo duże wymagani minimalne (komputer z procesorem 1GHz) to działa bardzo płynnie na niewiele silniejszych maszynach. Jedynym mankamentem natury technicznej jest bardzo długi czas ładowania gry pomiędzy misjami.

Jest dobrze, ale mogło być lepiej

Lords of EverQuest jest z pewnością grą udaną. Ot, kolejny dobry klon oparty na sprawdzonym pomyśle. Nieliczne wpadki jak ta z rozbudową bazy można jej wybaczyć, albowiem większy nacisk położono na walkę. Jeśli wciąż nie znudziły się wam klasyczne RTS-y, to ta pozycja również z pewnością przypadnie wam do gustu, albowiem posiada wszystkie zalety charakterystyczne dla tego gatunku. Nie jest to jednak hit w który trzeba koniecznie zagrać.

METRYCZKA


Producent: Rapid Eye Entertainment

Dystrybutor: Cenega Poland

Cena: 99,90 PLN

Platforma: PC

Gatunek: strategiczne / RTS

Multiplayer: Tak

Grafa: 13/20
Bajkowa grafika, różnorodne scenerie i niezła gra świateł. Modele postaci są jednak zbyt ubogie w tekstury, co widać przy zbliżeniach.

Muza: 9/10
Nieźle podłożone głosy postaci i znakomite tło muzyczne zmieniające się równocześnie z akcją gry

Miód: 35/50
Dynamiczna akcja, elementy rodem z gier RPG i proste reguły- czyli idealny klon Warcrafta. Po kilkunastu godzinach zaczyna się jednak nudzić.

Długość: 20/20
Ukończenie kampanii wymaga ponad 70h gry, a do tego mamy też znakomity tryb multiplayer!

Ocena: 77%

MAO
mao@hot.pl


(C) Virus; rozpowszechnianie w całości lub fragmentach - zabronione



Autor: 91
<< poprzednia | 1 | 2
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję