Heroes of Might and Magic 5: Kuźnia Przeznaczenia

Heroes of Might and Magic 5: Kuźnia Przeznaczenia
Sztab VVeteranów
Tytuł: Heroes of Might and Magic 5: Kuźnia Przeznaczenia
Producent: Nival Interactive
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia turowa
Premiera Pl:2006-12-01
Premiera Świat:
Autor: 3409
Ocena
czytelników 66 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 80% procent
Głosuj na tę grę!
Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia

Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia



Heroes of Might and Magic 5 wydana została w naszym kraju z wielkim rozmachem. Bogate „wyposażenie” oraz sławni aktorzy zaangażowani w prace nad dubbingiem mocno podgrzały atmosferę premiery. Na szczęście spisali się oni całkiem dobrze, a sama gra potrafiła przykuć do monitora na długie godziny. Dzięki temu znalazła się w domach milionów zadowolonych nabywców. Nie dziwi więc nikogo, że pojawił się dodatek do wspomnianego wyżej tytułu. Kuźnia Przeznaczenia (Hammers of Fate w oryginale) trafiła do sklepów na początku grudnia. Zaniepokojenie może jednak budzić fakt, że uczyniła to bez większego rozgłosu. Tym razem nie uświadczycie żadnych fajerwerków, „wielkich” aktorów i tym podobnych atrakcji. Czy jest się czym martwić ocenicie sami, po przeczytaniu tego tekstu (jeśli dobrniecie do końca;).

Kuźnia Przeznaczenia to przede wszystkim nowa rasa, która wprowadza powiew świeżości do rozgrywki. Krasnoludy oraz ich runiczni kapłani odgrywają ważną rolę w przebiegu całej historii. A sama fabuła? Składa się z 3 kampanii (łącznie 15 misji), które kontynuują opowieść z podstawki. Jako że nie każdy orientuje się w temacie opowiem wszystko w wielkim skrócie. Królowa Izabela straciła na dobre swojego ukochanego Nikolaja. W wielkiej rozpaczy zawiązała przymierze za nekromantą aby wskrzesić swego księcia. Na domiar złego okazało się, że to ona ma wydać na świat potomka człowieka i demonów. Poprzednia historia zakończyła się pozornym zwycięstwem dobra. Nikolaj spoczął na wieki, a pan demonów został ostatecznie pokonany.

Heroes of Might & Magic V Kuznia Przeznaczenia 150245,1
Kasy nigdy za wiele;)


Nie wszystko jednak powróciło na stare tory. Królowa Imperium Gryfów zaczęła przejawiać dziwne zainteresowania okultyzmem i magią demonów. Jest ktoś, kto wyczuwa zbliżające się niebezpieczeństwo. To Freyda, córka leciwego już Godryka. W tym czasie armia Imperium podzieliła się na dwa obozy. Ludzi wiernych Elrathowi oraz fanatyków, którzy posłuszni są swojej królowej. Spór przeniesie nas na tereny Mroźnych Auli, gdzie klany krasnoludów udzieliły schronienia uchodźcom. Krasnolud Wulfstan staje w obronie dobra, niestety inne klany nie podzielają jego zdania. Już samo to wróży kilka zwrotów akcji. Aby dodać nieco smaczku dodam tylko, że w całą sprawę wmieszają się jeszcze mroczne elfy, które wniosą do kampanii trochę nagości (kto grał ciemnoskórymi ten wie o czym mowa;)). Cała historia jest bardzo emocjonująca i wciągająca. Sprawia, że chce się odkrywać dalsze wydarzenia i zawiera w sobie szczyptę humoru. Naprawdę kilka razy szczerze rozbawiły mnie teksty herosów. Niestety 15 misji przeleci wam szybko niczym pikujący gryf. Taki już los dodatków – zawsze chciałoby się więcej. Ale na więcej możemy liczyć dopiero w kolejnym rozszerzeniu (a wszystko wskazuje na to, że pojawią się w nim Orkowie).

Nie wybiegajmy jednak myślą w przyszłość. Nowa rasa z Kuźni Przeznaczenia jest nader interesująca. Dzieje się tak za sprawą run, których kapłani używają podczas walki. W zależności od poziomu odpowiedniej umiejętności runy są coraz potężniejsze. Działają one w prosty sposób. Przed wykonaniem ruchu odpowiednią jednostką kapłan może uaktywnić na niej jedną z dostępnych mocy. Zużywa na to surowce takie jak drewno czy kryształ. A efekty są przeróżne, od zwiększenia zasięgu ruchu, poprzez zwiększenie wszystkich statystyk i przywracanie do życia, na podwójnym ataku kończąc. Użyte w odpowiednim momencie potrafią przechylić szalę zwycięstwa, nawet podczas najgorętszej bitwy.

Heroes of Might & Magic V Kuznia Przeznaczenia 150246,2
Oj, robi się gorąco...


Same jednostki oraz twierdza krasnoludów także budzą podziw. Zamek prezentuje się wspaniale. Wielki i głęboki krater na ścianach, wokół którego osiedlili się długobrodzi, bucha lawą ze swego wnętrza. Wojownicy z niższych poziomów może nie grzeszą siłą, ale już pan burzy czy magmowy smok po prostu niszczą! Zanim jednak dojdziemy do takiego rozwoju zamku aby rekrutować najlepsze jednostki, zmuszeni będziemy obcować z włócznikami, berserkerami, czy też jeźdźcami na czarnych niedźwiedziach. Wtedy gra zmusza do taktycznego myślenia i odpowiedniego wykorzystywania run – i dobrze. Cóż by to była za strategia bez myślenia;).

Wyliczanie nowości nie skończy się na szczęście na nowej rasie i kampanii. Pojawiło się także kilka nowych odrębnych jednostek. Przede wszystkim fanatycy, którzy są oddziałami przystani przebranymi w krwawo czerwone wdzianka. Jako że są oni z natury źli nie posiadają tych samych umiejętności co pierwowzory. Jednak w większości przypadków zmianie uległa tylko nazwa oraz wygląd. Lepsze to niż nic. Poza tym na swej drodze spotkamy wilki oraz mantikory (hybryda lwa i skorpiona). Z kolejnych pomniejszych „zabiegów kosmetycznych” wymienić należy obecność kilku nowych artefaktów oraz bardzo ciekawych umiejętności. Te ostatnie dostępne są dopiero po spełnieniu kilku warunków. Jednakże na polu walki sprawdzają się bardzo dobrze. Wymienię choćby tylko Archanioła, który po przegranej przez nas walce zstępuje na pole bitwy i wskrzesza losowo wybrany oddział.

Heroes of Might & Magic 5: Kuźnia Przeznaczenia

| 1 | 2 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
06.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
30.05.2009 | Szymiii » Fajny dodatek, ale ja polecam dzikie hordy gdzie m
11.11.2008 | Klemens » A gdzie próbowałeś? Koniec pliku byłby zdatny.
06.11.2008 | bozo2k » w ktorym miejscu w pliku input_a1.cfg nalezy dodac
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję