Eufloria
Sztab VVeteranów
Tytuł: Eufloria
Producent: Dyson
Dystrybutor:
Gatunek: Strategiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera świat:
Autor: LordPawlo
Tytuł: Eufloria
Producent: Dyson
Dystrybutor:
Gatunek: Strategiczna
Premiera Pl:0000-00-00
Premiera świat:
Autor: LordPawlo
Eufloria
Ta dość nietypowa gra może znaleźć wielu fanów, gdyż prosta obsługa i powolna gra jest oderwaniem od typowej strategicznej serii gier. W Euflorii mamy do dyspozycji tryb kampanii, który wprowadza gracza w kolorowy świat płatków, pyłków i kwiatów. Każda misja polega na przejęciu wszystkich asteroid i zapyleniu ich naszymi płatkami. Do stworzenia jednego kwiatu potrzebujemy dziesięć zarodników, stworzony kwiat po pewnym czasie wydaje liczne pyłki, maksymalnie czterdzieści na jednej asteroidzie; po osiągnięciu czterdziestu jednostek produkcja jest wstrzymana do momentu, aż nie wyślemy jednostek na inną asteroidę. Liczba kwiatów jest zmienna w zależności od aktualnej kampanii. Pyłki możemy przesyłać dowolnie w zasięgu naszych planet, ilość przesyłanych pyłków jest nieograniczona. Naprawdę ślicznie to wygląda jak posiadamy armadę tysiąca pyłków, która rusza na podbój kosmosu.
Kampania składa się dwudziestu pięciu różnych misji. Rozgrywka wydaje się łatwa, ale po kilku początkowych planszach już nie tylko mamy zapylić asteroidy, ale musimy zniszczyć ich wcześniejsze kwiaty i pyłki. Pyłki wystrzeliwuj
wiązkami lasera w swoich rywali. Walki są spokojne i długie, niewątpliwie skraca je duża przewaga naszych płatków albo ich rozmiar.
Gra udostępnia nam trzy rodzaje płatków, w zależności od wielkości naszej asteroidy kwiaty wydają mniejsze pyłki lub większe i szybsze, w późniejszym etapie gry mamy do dyspozycji kwiaty obronne wyposażonych w kolce, które bardzo efektywnie niszczą pyłki przeciwnika. Niestety ten typ kwiatka nie produkuje nowych jednostek. W momencie wyboru drzewka obronnego musimy się dobrze zastanowić czy poświęcić tempo naszego rozwoju na rzecz obrony - powolne tempo rozwoju może dać naszemu przeciwnikowi cenny czas na rozwiniecie swoich jednostek. W trzecim etapie kampanii mamy do dyspozycji nowe jednostki, trudno je nazwać, hm, są to jakby wielkie owoce wyposażone w bardzo mocny pancerz oraz liczne działka. Są one nieliczne i bardzo trudne do zniszczenia. Cała rozgrywka jest wzbogacona pięknym i barwnym światek kolorów i nastrojową muzyką , która odzwierciedla nasze uczucia w trakcie gry.
Gra posiada 8 poziomów dodatkowych. Są one o wiele trudniejsze od kampanii, do której się przyzwyczaiłem, na początku przeciwnicy są bowiem bardziej agresywni i odznaczają się większą inteligencją - w momencie gdy ruszyłem swoimi wszystkimi jednostkami na podbój planety przeciwnika ten zamiast ruszyć wszystkimi jednostkami do obrony wysłał sporą część jednostek na niebronione przeze mnie planety kompletnie mnie tym zaskakując.
Grafika w grze prezentuje się bardzo ładnie, do dyspozycji mamy oddalony świat, w którym pyłki to małe kropeczki, a drzewka to kreseczki na okrągłych asteroidach. Jednak jak bardzo przybliżymy obraz, to dostrzegamy niezliczone szczegóły takie jak pulsowanie kwiatków albo barwne fajerwerki zniszczonych jednostek.
Warto powiedzieć że Eufloria nie należy do gier łatwych, ale posiadanie niezliczonych jednostek podczas ukończenia kolejnej planszy jest bardzo satysfakcjonujące. Bardzo polecam ten tytuł jeżeli chcecie się trochę odprężyć i pobawić.
Plusy:
- śliczna grafika i dbałość o szczegóły
- system kampanii wprowadzających nas powoli w świat gry
- dopracowana i spokojna muzyka
Minusy:
- tylko 25 plansz kampanii plus 8 misji
- powolna rozgrywka
- dość wysoka cena
Autor: LordPawlo
Kampania składa się dwudziestu pięciu różnych misji. Rozgrywka wydaje się łatwa, ale po kilku początkowych planszach już nie tylko mamy zapylić asteroidy, ale musimy zniszczyć ich wcześniejsze kwiaty i pyłki. Pyłki wystrzeliwuj
Gra udostępnia nam trzy rodzaje płatków, w zależności od wielkości naszej asteroidy kwiaty wydają mniejsze pyłki lub większe i szybsze, w późniejszym etapie gry mamy do dyspozycji kwiaty obronne wyposażonych w kolce, które bardzo efektywnie niszczą pyłki przeciwnika. Niestety ten typ kwiatka nie produkuje nowych jednostek. W momencie wyboru drzewka obronnego musimy się dobrze zastanowić czy poświęcić tempo naszego rozwoju na rzecz obrony - powolne tempo rozwoju może dać naszemu przeciwnikowi cenny czas na rozwiniecie swoich jednostek. W trzecim etapie kampanii mamy do dyspozycji nowe jednostki, trudno je nazwać, hm, są to jakby wielkie owoce wyposażone w bardzo mocny pancerz oraz liczne działka. Są one nieliczne i bardzo trudne do zniszczenia. Cała rozgrywka jest wzbogacona pięknym i barwnym światek kolorów i nastrojową muzyką , która odzwierciedla nasze uczucia w trakcie gry.
Gra posiada 8 poziomów dodatkowych. Są one o wiele trudniejsze od kampanii, do której się przyzwyczaiłem, na początku przeciwnicy są bowiem bardziej agresywni i odznaczają się większą inteligencją - w momencie gdy ruszyłem swoimi wszystkimi jednostkami na podbój planety przeciwnika ten zamiast ruszyć wszystkimi jednostkami do obrony wysłał sporą część jednostek na niebronione przeze mnie planety kompletnie mnie tym zaskakując.
Grafika w grze prezentuje się bardzo ładnie, do dyspozycji mamy oddalony świat, w którym pyłki to małe kropeczki, a drzewka to kreseczki na okrągłych asteroidach. Jednak jak bardzo przybliżymy obraz, to dostrzegamy niezliczone szczegóły takie jak pulsowanie kwiatków albo barwne fajerwerki zniszczonych jednostek.
Warto powiedzieć że Eufloria nie należy do gier łatwych, ale posiadanie niezliczonych jednostek podczas ukończenia kolejnej planszy jest bardzo satysfakcjonujące. Bardzo polecam ten tytuł jeżeli chcecie się trochę odprężyć i pobawić.
Plusy:
- śliczna grafika i dbałość o szczegóły
- system kampanii wprowadzających nas powoli w świat gry
- dopracowana i spokojna muzyka
Minusy:
- tylko 25 plansz kampanii plus 8 misji
- powolna rozgrywka
- dość wysoka cena
Autor: LordPawlo