Cellmons
Sztab VVeteranów
Tytuł: Cellmons
Producent: -
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategiczna
Premiera Pl:2004-01-01
Premiera świat:
Autor: 2590
Tytuł: Cellmons
Producent: -
Dystrybutor: -
Gatunek: Strategiczna
Premiera Pl:2004-01-01
Premiera świat:
Autor: 2590
Cellmons | ||||||||
CellmonsGry karciane – wokół nich zgromadzona jest tajemna moc, która powoduje, że wzbudzają niezwykłe zainteresowanie. Niestety, jest ich na rynku wyjątkowa mało – liczy się tylko praktycznie wszystkim dobrze znany Magic: The Gathering. Pustki możemy doświadczyć również na rynku multimedialnym – gry karciane można policzyć na palcach jednej ręki, chociaż to i tak najczęściej są hybrydy karcianki, strategii i gry RPG. Jedną z takich gier jest właśnie Cellmons, mamy jednak w tym przypadku do czynienia z tytułem, któremu o wiele bliżej do gry karcianej, aniżeli do pozostałych gatunków… Fabuła gry jest nieokreślona – rozgrywka toczy się w świecie Etherii, który dane nam było ujrzeć w dosyć znanym tytule Etherlords. Nie możemy jednak oczekiwać po tej pozycji interesującej intrygi i ciekawej fabuły, jako że jest to gra internetowa. I właśnie ten fakt czyni z Cellmons pozycję wyjątkową.
Ile razy użeraliśmy się z niesforną sztuczną inteligencją przeciwnika, który nie potrafił wykonać jednego prostego ruchu…? Tutaj nie ma już tego problemu – AI zostało zastosowane wyłącznie na sali treningowej i w specjalnym trybie, o którym później, natomiast rzeczowa gra toczona jest z żywymi graczami – daje to pole do popisu, jako że nie znudzi się nam to tak szybko, ponieważ każdy ma inną taktykę, przez co partie nigdy nie będą do siebie podobne. Przed rozpoczęciem gry niezbędne jest zarejestrowanie się na stronie głównej – od pół roku gra nie wymaga opłat, lecz nie jest to do końca prawda – uiszczanie opłat za grę nie jest konieczne, lecz płaci się za dukaty – walutę, za którą kupuje się w grze karty. Owszem, dostajemy na starcie całkiem pokaźną talię, a karty możemy zdobywać w trochę inny sposób, lecz nie oszukujmy się – aby stoczyć pojedynek z najlepszymi, konieczne będzie choć raz zaopatrzenie się w kilka dukatów. Jednak to dopiero w późniejszej fazie gry – mówię to, ponieważ cała rozgrywka nie opiera się wyłącznie na kartach (można powiedzieć, że są one stosownym dodatkiem, bądź też swoistą pomocą podczas meczu;)). Cała partia toczona jest w pięciu rundach – podczas każdej rundy wybiera się rodzaj ataku i obrony (w kolejności – magiczny lub fizyczny), kartę (jeżeli ma się odpowiednio dużo punktów koncentracji), a następnie walczy się do ostatniej kropli krwi – w tej kwestii wszystko zależne jest od szczęścia (nie tylko w kartach).
Niezwykle ważne są również punkty koncentracji i wytrzymałości – dzięki tym pierwszym będziemy mogli zmienić rodzaj ataku i obrony oraz włączyć daną kartę do gry, dzięki czemu komuś innemu będziemy mogli jej użyć. Każdy czar ma zgoła odmienne wymagania, ale wszystkie potrzebują do zadziałania odpowiedniej ilości punktów wytrzymałości – bez nich czary są bezużyteczne. Cellmons
|
| | 1 | 2 | nastpna >>
| |