ANNO 1503: The New World
Opiszę tryb właściwej rozgrywki. Po wybraniu wolnej gry (wbrew pozorom nie jest to nudna opcja, lecz pozwala ona na rozwinięcie skrzydeł i skrzydeł najszybszy sposób pokazanie co gra oferuje spragnionemu rozrywki graczowi), ukazuje się nam okno łudząco podobne do tego z pierwszej części, ale to i dobrze, bo żadnych usprawnień interfejs jedynki nie wymagał. Po prawej stronie okno z zakładkami, które zawierają informacje o portach, miastach itp., opcjami gry oraz tym co stratedzy lubią najbardziej z budynkami, a tych jest co nie miara! Jeśli uważaliście, że w Anno 1603 jest budynków dużo, to tutaj jest jeszcze lepiej! Możemy stawiać farmy, zagrody bydła poprzez kopalnie i bazary, aż po szkoły i browary. W zakładce budowania ujrzymy następujące opcje: budynki (podstawowe budowle, bez których nie obejdzie się nasza metropolia), place i drogi (rzecz niezbędna, jeśli chcemy aby nasi tragarze poruszali się z maksymalną prędkością), farmy i plantacje (również rzecz niezbędna i bardzo ważna w grze!), kopalnie i zakłady (bez nich nasza gospodarka byłaby na poziomie gospodarki w Iraku), budowle nadbrzeżne (niezbędne, jeśli chcemy stać się potęgą morską, a także aby czerpać korzyści żywnościowe z morza), warsztaty (zajmu
Sama rozgrywka zaczyna się standardowo: dostajemy statek kolonizacyjny z bardzo nikłymi zapasami surowców na pokładzie, a naszym zadaniem jest znalezienie wyspy, która będzie odpowiadała naszym wymaganiom. W tym celu możemy każdą wyspę zbadać i sprawdzić jakie surowce naturalne zawiera oraz co można na niej uprawiać, a uprawiać można całkiem sporo, ale co i jak zobaczycie w grze. Na mapie widnieje kilkanaście wysp, które są bardzo zróżnicowane pod względem klimatu (m.in. arktyczny, wilgotny, pustynny) oraz wielkości Obecne są małe wysepki, które to przeważnie nadają się tylko do założenia kolonii, ponieważ są sprzyjają uprawie roślin, bez których nasza cywilizacja nie zajdzie daleko w rozwoju, średnie, na których można założyć małe miasta oraz bardzo duże, żeby nie powiedzieć olbrzymie wyspy, na której mogą się mieścić co najmniej dwa miasta różnych właścicieli.