Warlords: Battlecry II

Warlords: Battlecry II
Sztab VVeteranów
Tytuł: Warlords: Battlecry II
Producent: Strategic Studies Group
Dystrybutor: CD Projekt
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2002-06-12
Premiera Świat:
Autor: 91
Ocena
czytelników 86 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI bd% procent
Głosuj na tę grę!
Warlords Battlecry 2

Warlord Battlecry 2 195518,2


Warlord Battlecry 2 195518,3


Nazwa: Ohtar (30)
Cel: Zniszczyć wszystkie jednostki i budynki przeciwników.
Bonus: Pozwala dowodzić armią Minotaurów.
Danina: 2 korony
Punkty wzmocnień: 15
Poziom trudności: 5
Szacowany czas: 5
Wielkość mapy: Duża

Warlord Battlecry 2 195518,4


Informacje topograficzne: Zapowiada się bardzo długa potyczka dlatego trzeba się do niej znakomicie przygotować pod względem ekonomicznym przejmując wszelkie dostępne kopalnie. Zaczynamy (1) w południowo zachodnim narożniku mapy. W pobliżu standardowo znajdują się cztery kopalnie. Udając się na wschód natrafimy na pokłady Kryształu 2, dalej Złota 3, Rudy 2 i Zadanie. Wciąż podążając na wschód- Złoto 3 i po odbiciu na północ- Węgiel 2, Ruda 2. Natomiast idąc na północny wschód od naszej bazy odnajdziemy źródło Kryształu 1, Węgla 1 i Zadanie, odbijając na północny zachód- Ruda 2 i trochę dalej na północ Kryształ 2, Złoto 2 i Zadanie. Na koniec po ponownym obiciu na północny wschód możemy przejąć: Ruda 2, Złoto 2 i Zadanie. Dodatkowo w centrum mapy (X) znajduje się Piekielna Świątynia (Infernal Temple) pozwalająca nam tworzyć Demony. Jej szybkie przejęcie i rozpoczęcie treningu tych potężnych bestii bez wątpienia pozostaje sprawą kluczową dla losów tej potyczki. Na polu bitwy znajduje się dwóch przeciwników działających w koalicji. Czarne Minotaury (2) dysponujące olbrzymią armią (wieże strzelnicze + oddział Królewskich Minotaurów) pełnią pasywną rolę chroniąc przed naszym dostępem bazę Czerwonych Minotaurów (3) która rozciąga się w północno wschodnim narożniku mapy. Można się do niej dostać (bądź wydostać) od zachodu i od południa i tylko którąś z tych dwóch dróg (Y) sunąć będą wojska przeciwnika. Warto jest je starannie monitorować i starać się rozbić armię nieprzyjaciela zanim ta np. spróbuje zając nasze kopalnie.
Wytyczne taktyczne: Kwatera wroga jest znakomicie chroniona dlatego definitywnie odpada szybki atak. Po przejęciu wszystkich dostępnych na mapie kopalni zyskamy przewagę ekonomiczną która w szybkim czasie pozwoli nam maksymalnie rozbudować bazę i wystawić silną armię. Nie trwońcie jednak czasu i pamiętajcie, że przeciwnik nie pozostanie bierny również się zbrojąc! W jak najszybszym czasie starajcie się zgładzić Herosa wroga- będzie on dokonywał częstych wypadów na nasze terytorium więc okazji do tego nie zabraknie. Kluczową rolę w naszej armii będą pełnić Demony brońcie więc jak oka w głowie Piekielnej Świątyni. Już od pierwszych sekund bitwy starajcie się np. od strony południowej pomalutku przebijać się przez siły Czarnych broniących dostępu do bazy wroga. O wiele łatwiej jest to uczynić stosując 10x atak i wycofanie niż jedno frontalne uderzenie. By zapewnić nam szybsze dostawy wojska tworzymy mini centrum rekrutacyjne jak najbliżej terytorium wroga (Z) w moim przypadku były to cztery Zagajniki Jednorożców (Unicorn Grove). Nie atakujcie frontalnie wroga nim ten nie uleży na was! O wiele wygodniej jest zniszczyć jego liczną armię (bo taka będzie na pewno) na terenie neutralnym niż w centrum bazy! Po rozbiciu głównych sił nieprzyjaciela jak najszybciej przechodzimy do kontrofensywy równając z ziemią wszystkie jego budynki. Na koniec spokojnie i bez pośpiechu eliminujemy ostatnie jednostki Czarnych.

Warlord Battlecry 2 195518,5


Warlord Battlecry 2 195518,6


Nazwa: Kor (33)
Cel: Zniszczyć wszystkie jednostki i budynki przeciwników.
Bonus: Pozwala dowodzić armią Orków.
Danina: 2 korony
Punkty wzmocnień: 12 (zalecany zakup 10 dodatkowych).
Poziom trudności: 3
Szacowany czas: 3
Wielkość mapy: Duża

Warlord Battlecry 2 195608,1


Informacje topograficzne: Zaczynamy (1) w centrum mapy na zachodzie. W pobliżu naszej bazy tradycyjnie znajdują się cztery kopalnie które przejmujemy za pomocą naszego bohatera. W okolicy znajduje się bardzo dużo złóż surowców wszelakich nad którymi należy przejąć kontrolę. Na północ od bazy znajdują się pokłady Rudy 2, Złota 2 i Rudy 2, podążając zaś na południe natrafimy na Kryształ 2, Złoto 1 i dalej Kryształ 2, Węgiel 2. Na południowym wschodzie od bazy możemy odnaleźć kopalnie Węgla 2, Złota 2, Rudy 2, dalej Kryształu 2 i wreszcie na południu Kryształ 2, Węgiel 2. Natomiast wyruszając w kierunku północno wschodnim od naszej pozycji startowej natrafimy na pokłady Kryształu 2, dalej Węgla 2, Rudy 2, następnie Kryształ 2, i wreszcie na dalekiej północy Złoto 2, Ruda 2. Baza jedynego przeciwnika (2) z którym przyjdzie nam się zmierzyć rozciąga się na wyspie w centrum mapy na wschodzie ,a dostępu do niej broni wąski pas terenu (X) licznie zabudowany wieżami strażniczymi.
Wytyczne taktyczne: Alternatywy są dwie- najłatwiej nastawić się jest na zwycięstwo ekonomiczne. Grupujemy wszystkie nasze siły blokując jedyną drogę prowadzącą z wyspy (X) i pilnujemy by wrogi Bohater nie hulał po naszym terenie. Następnie przejmujemy wszystkie dostępne kopalnie, w szybkim tępię rozbudowujemy naszą bazę. Dzięki tak zdobytej przewadze wystawiamy o wiele liczniejszą i lepiej wyszkoloną armię niż nasz przeciwnik. Z furią atakujemy bazę nieprzyjaciela niszcząc umocnienia i nie patrząc na straty własne (które szybko uzupełniamy) ostatecznie równamy ją z ziemią. Drugi sposób na wygraną jest o wiele mniej czasochłonny pod warunkiem, że dysponujemy bardzo silnym bohaterem (a tak było w moim przypadku). Od samego początku przechodzimy do ofensywy pomału, acz regularnie niszcząc wieże i totemy (choć te atakują wyłącznie jednostki latające i można je sobie odpuścić) strzegące wejścia do bazy wroga. Unikajcie walki z Bohaterem przeciwnika (bardzo silny łobuz) pozwalając mu wydostać się z wyspy i zająć przejmowaniem kopalni. Gdy opór wież strzelniczych zostanie przełamany przedzieramy się do maksymalnie do wschodniej części wyspy (Y), i broniąc naszego Herosa dajemy mu czas na przejęcie budynków nieprzyjaciela. Po takim ciosie wróg nie ma już szans na zwycięstwo, wystarczy spokojnie pozbawić go wszystkich jednostek i na koniec zniszczyć pozostałe wieże i totemy (a jest ich sporo).

Warlord Battlecry 2 195608,2


Warlord Battlecry 2 195608,3


Nazwa: Siria (35)
Cel: Zniszczyć wszystkie jednostki i budynki przeciwników.
Bonus: Pozwala dowodzić armią Ludzi
Danina: 2 korony
Punkty wzmocnień: 12 (niezbędny zakup 10 dodatkowych)
Poziom trudności: 4
Szacowany czas: 3
Wielkość mapy: Olbrzymia



Warlord Battlecry 2 195608,4


Informacje topograficzne: Startujemy (1) w południowo zachodnim narożniku mapy. W okolicy znajduje się bardzo dużo kopalń (aż siedem) a także surowców w wagonach (znacznie przyspieszą naszą rozbudowę). Opłaca się udać na północ i przejąć złorza Kryształu 3, Węgla 2, dalej Węgla 3 i wreszcie w północno zachodnim narożniku mapy: Rudy 3, Złota 3, Węgiela 2. Wprawdzie na mapie znajduje się więcej kopalń, ale moim zdaniem są one mało istotne- zamiast być pazernym lepiej abyście skupili się na obronie tego co już posiadacie. Do wyeliminowania mamy dwóch przeciwników działających w przymierzu. Ich bazy znajdują się stosunkowo blisko siebie Niebiescy Ludzie (2) w północno wschodniej części mapy i Zieloni Ludzie (3) tuż poniżej. Plac bitwy składa się z czterech wysp połączonych mostami, koniecznie zgrupujcie wojska w pobliżu tego który moim zdaniem pełni kluczową rolę (X).
Wytyczne taktyczne: Sprawy się skomplikowały. Praktycznie nie mamy wyboru- musimy przeprowadzić szybki atak i unicestwić przynajmniej jednego przeciwnika. W walce z koalicją nie mamy większych szans i prędzej bądź później ulegniemy. Nie stawiamy jednak wszystkiego na jedną kartę- rozbudowujemy nasza bazę (na 50%), przejmujemy wyliczone powyżej kopalnie i stawiamy mini centrum produkcyjne jednostek w pobliżu mostu (Y). Dopiero teraz ruszamy do ataku na pieszego z przeciwników (3). Poza kilkoma wieżami strzelniczymi jego baza powinna być bezbronna. Staramy się zadać jak największe straty w jak najkrótszym czasie- dokładnie rozprawimy się z nim później. Jak najszybciej próbujemy choć troszkę ugryźć Niebieskich (2). Jeśli pierwszy atak się powiedzie postarajcie się by był już on ostateczny- po zniszczeniu bazy zapolujcie na wrogiego Bohatera. Jeśli natomiast dysponujecie zbyt małymi siłami by ostatecznie pozbyć się Niebieskich, wycofujemy nasze wojska, czekamy na posiłki i atakujemy po raz kolejny. Najważniejsze są dwie kwestie- po pierwsze unikać starć z siłami osłabionych już Zielonych, po drugie tak długo jak to możliwe nie walczyć z żadnym z Herosów wrogiej koalicji. Dopiero gdy Niebiescy zostaną całkowicie wyeliminowani ostatecznie rozprawiamy się z Zielonymi którzy w tym czasie nie powinni zbyt mocno urosnąć w siłę i odbudować bazy którą zniszczyliśmy im na początku rozgrywki.
<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.05.2009 | Szymiii » Gra b,dobra. Chciałbym dać poradę jak przejść Demo
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję