Twierdza 2

Twierdza 2
Sztab VVeteranów
Tytuł: Twierdza 2
Producent: FireFly Studios
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-03-08
Premiera Świat:
Autor: 116
Ocena
czytelników 77 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 55% procent
Głosuj na tę grę!
Twierdza 2
Obleganie zamków

Przed przystąpieniem do ataku na wrogi zamek budujemy w jego pobliżu Obóz polowy (Siege Camp). Umieszczamy go w bezpiecznej odległości poza zasięgiem łuczników przeciwnika i zbieramy w jego pobliżu wojsko. W samym obozie możemy zbudować niezbędne oprzyrządowanie przy szturmach na warownie, najważniejsze z nich to katapulta (Catapult) i drabiniarze (Laddermen). Za pomocą drabin dostaniemy się na mury wrogiego zamku, wpierw jednak należy przynajmniej pobieżnie oczyścić je z wrogich jednostek, szczególnie łuczników. Bardzo dobrze sprawdzają się tutaj katapulty, za pomocą których w bardzo znaczący sposób można zniwelować obronę zamku, a przy okazji stworzyć dziurę w murze. Same maszyny strzelające nie powinny podczas ataku stać blisko siebie, a w ich pobliżu powinniśmy trzymać choćby niewielkie oddziału do walki wręcz (na wypadek wypadu za mury zamku wrogich jednostek). Nie ma też sensu wysyłać pojedynczych machin, ścisłe minimum to cztery.

Twierdza 2 154557,1
Obóz polowy


Twierdza 2 154557,2
Katapulta


Sami drabiniarze niestety nie reprezentują sobą zbyt wiele i sprawdzają się najlepiej przy ataku na słabo rozwinięte zamki. Przy trudniejszych oblężeniach, niezbędne są wiec wieże oblężnicze (Siege Tower).

Twierdza 2 154623,1
Drabiniarze


Twierdza 2 154623,2
Wieża oblężnicza


Podczas bezpośredniego ataku na mury zamku używając drabim, omijamy zabójcze dla nacierających wojsk urządzenia zamontowane na ogrodzeniu, takie jak kłody drewna (Burning Logs) i kamienie (Stone Tipper) wysypywane podczas naszego szturmu. Dobrze użyte, stwarzają ogromne straty w naszych szeregach (rys.2). Atakujemy więc na ściany, w miejscach bez zamontowanych tego typu niespodzianek. Należy tutaj wspomnieć, iż nie opłaca się zdobywać drewnach palisad przy użyciu drabin. Tego typu przeszkody niszczymy katapultami. Co do murowanych przeszkód, wpierw po drabinach wysyłamy nań żołnierzy walczących wręcz. Po kolei zdobywamy baszty i obsadzamy je naszymi łucznikami. Atakujemy w taki sposób, aby wykorzystać zdobyte mury przeciwko ich obrońcom. Tak jak w każdym przypadku, bez wsparcia dobrze ustawionych łuczników, wojownicy do walki w zwarciu nie mają większych szans. A zdobyte przez naszych łuczników mury zamkowe, dadzą nam przewagę walce na dziedzińcu.

Twierdza 2 154651,1
Rys 2


Zamki składają się zazwyczaj z kilku stref obronnych, czyli kilku ustawionych jeden za drugim ogrodzeń. Nie atakuj kolejnych murów, bez całkowitego zdobycia poprzedniej przeszkody. Nie zawsze też burzenie palisad jest opłacalne. Ma to miejsce w przypadku, gdy na dziedzińcu zamku, wróg posiada Balisty, bardzo niebezpieczne dla twoich ludzi machiny strzelające. Atakują one w linii prostej, a nie jak katapulty po łuku. Do póki znajdują się one za ogrodzeniem nic nam nie grozi. W takim przypadku, chowaj katapulty za przeszkodą i niszcz balisty z daleka (rys.3). Katapulty, to również niezła broń do walki z wrogimi wojownikami. Nie są one co prawda zbyt precyzyjne, niemniej jednak, jeżeli nie musimy spieszyć się z atakiem, machiny te mogą w bardzo przyzwoity sposób polować nawet na pojedyncze jednostki.

Twierdza 2 154747,1
Rys 3 - Wroga balista - A, atakowana przez bezpieczne katapulty - B.


<< poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | następna >>
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
03.03.2012 | techaround » szkoda ze nie da sie sciagnać tej twiedzy ona jest
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję