Sims 3

Sims 3
Sztab VVeteranów
Tytuł: Sims 3
Producent: Maxis
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: sim
Premiera Pl:2009-06-05
Premiera Świat:
Autor: Villemo
Ocena
czytelników 74 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 90% procent
Głosuj na tę grę!

Sims 3

the-sims-3-4073-1.jpg 1 Nasze ograniczone fundusze nie pozwolą nam na stworzenie willi, jednak gdy już uzbieramy trochę gotówki i zdecydujemy się na rozbudowę, nie jesteśmy skazani na wyburzanie i dobudowywanie nowych ścian. Mamy tu genialne wręcz narzędzie przesuwania - najeżdżamy na daną ścianę, gdy pojawi się zielona strzałka przesuwamy ścianę z wciśniętym lewym przyciskiem myszy. To co jest jeszcze lepsze, to fakt, że wraz całą ścianą przesuną się wszystkie przylegające do niej przedmioty i meble (nie licząc szafek kuchennych) a pokrycie ścian i podłóg wyrówna się automatycznie. Ta funkcja oszczędza masę czasu.

Pozostając przy temacie ograniczonych funduszy - ciężko będzie nam stworzyć ładne otoczenie pełne kwiatów, egzotycznych drzew i basenu, jednak gdy już coś „uciułamy”, możemy puścić wodze fantazji. Osobiście najbardziej podobają mi się palmy oraz wierzba - ogromne drzewo, które świetnie się prezentuje. Mamy także sporo kwiatów, dzięki którym stworzyć można uroczy ogródek okolony bambusowym płotkiem. Możemy również zmienić kolor trawy - wybieramy rodzaj a następnie intensywność i wielkość pędzla i malujemy (można w ten sposób, zamiast zwykłego trawnika stworzyć ukwieconą łąkę). Nie powinno również zabraknąć basenu - jego stworzenie jest banalnie proste - po wybraniu narzędzia, przytrzymujemy lewy przycisk i przeciągamy na określoną odległość. Wnętrze basenu możemy dowolnie modyfikować zmieniając chociażby kolor ścianek. Nie musicie się już martwić o wstawianie drabinek - Simsy z „trójki” są bardziej rozgarnięte i potrafią wyjść z basenu bez ich pomocy. No ale idźmy dalej.

Gdy będzie nas stać na basen to i dodatkowe piętro nie nastręczy trudności - zasada pozostaje ta sama - stawiamy ściany, pokrywamy podłogę, malujemy. Różnica polega na tym, że, po pierwsze, niezbę
dne są schody - możemy wybrać ich rodzaj, szerokość i to czy posiadać będą poręcz. Po drugie, aby przystąpić do budowania piętra musimy przełączyć/zmienić poziom na panelu po lewej stronie. Osobiście unikam pięter - denerwuje mnie przełączanie poziomów i bieganie (Sima, nie moje) po schodach - ale to oczywiście kwestia gustu. Pozytyw jaki płynie z posiadania piętra, to możliwość wybudowania tarasu. Wystarczy postawić na dole kilka kolumn - w zależność od tego jak duży ma być balkon, pokrycia podłogą pojawiającej się siatki oraz, dla lepszego efektu, obramowania niską barierką. Zapewne ma to swój urok, jednak dla zatwardziałych przeciwników piętrowych budowli jest inne rozwiązanie. Otóż przy domku stawianego na fundamentach, możemy stworzyć coś w rodzaju ganku, również obramować barierką, wstawić drzwi balkonowe do mieszkanka i już mamy substytut tarasu. Jak widać - dla chcącego nic trudnego.

Gdy nadejdzie ta piękna chwila i dorobimy się samochodu, niezbędny okaże się podjazd. Umieścić możemy go niemal wszędzie - niestety w The Sims 3 wyjazd auta z parceli jest koszmarnie niedopracowany - nasz Sim wychodzi na jezdnię, pstryka pilocikiem a samochód w cudowny sposób pojawia się obok niego. No cóż - nie wszystko może być idealne. W każdym razie to gdzie umieścimy podjazd jest kompletnie nieistotne. Nie musimy również budować garażu, autko może spoczywać na świeżym powietrzu, choć w moim przypadku, dwukrotnie doprowadziło to do rabunku (nie pomyślałam o zainstalowaniu alarmu na zewnątrz, ograniczając się do miejsca przy drzwiach wewnątrz domu). Podsumowując:

• Pilnujemy funduszy
• Budujemy na płaskim terenie
• Pamiętamy o pokryciu ścian i podłóg zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz
• Planujemy wielkość i rozmieszczenie pokoi by uniknąć niespodzianek
• Bathe-sims-3-4073-2.jpg 2wimy się ukształtowaniem terenu by urozmaicić okolicę
• Sypialnia i łazienka wymagają osobnych pomieszczeń
• Umieszczając okna w toalecie wybieramy te najmniejsze w formie lufcika
• Powiększając dom przesuwamy całe ściany oszczędzając czas

Myślę, że jeśli chodzi o sprawy budowlane to by było na tyle - przejdźmy więc dalej.

Tryb kupowania

W trzeciej odsłonie nie ma zbyt wielu niespodzianek - przynajmniej w moim odczuciu tryb ten jest bardzo zbliżony do poprzednich. Przedmiotów, mebli itp. jest sporo, możemy je posegregować w sposób, który będzie nam bardziej odpowiadał - według pomieszczeń lub przeznaczenia. Osobiście przychylam się za tym drugim, gdyż wydaje mi się bardziej przejrzysty. Wiadomości widoczne przy wybraniu danego przedmiotu, to oczywiście cena, ale również niezbędne informacje o wpływie na sima - przykładowo, przy łóżkach zauważymy stopień regeneracji podczas snu, łagodzenie stresu i oczywiście wystrój. Ten ostatni nie pojawia się przy każdym obiekcie - w końcu nie każdy wpływa pozytywnie na odczucia estetyczne naszych Simów. Jak zapewne można się było spodziewać - im droższy przedmiot, ty lepiej wpływa na wszystko. Choć na początku rozgrywki nie dysponujemy zbyt wysokimi funduszami, warto jednak zwrócić uwagę na pozytywne strony droższych mebli. Kupując najtańsze łóżko musimy liczyć się z tym, iż nasz Sim będzie potrzebował dłuższego odpoczynku a poziom stresu związanego z pracą nie będzie się obniżał w satysfakcjonującym tempie. Zasada ta dotyczy niemal każdego sprzętu - lepsza kuchenka zmniejszy ryzyko pożaru, droższa toaleta nie będzie się tak często zatykać. Wystrój jest również ważny - im lepiej urządzone mieszkanko (z perspektywy naszego podopiecznego), tym wyższy poziom nastroju a co za tym idzie - lepsze samopoczucie i szybsza nauka.

skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
05.08.2010 | blazejco12345 » h gyu
03.03.2010 | Cyleon » Ta gra jest super. Polecam sam mam na koncie kilka
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję